Vaak keelontsteking of ook iets dat erbij hoort?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Pisam, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Onze dochter is vaak verkouden, logisch een bijna driejarige die naar de opvang gaat. Echter heeft ze, vanaf januari tot nu, ook al vier keer een keelontsteking gehad. Daarbij is ze dan niet echt verkouden, een paar dagen hoge koorts, niet eten en amper drinken. Na een dag of vijf is het weer klaar. Laatste keer was eind mei en nu is het alweer raak. Vorig jaar al eens bij de huisarts geweest hiermee, die gaf aan dat het vanzelf over zou moeten gaan. Is ook zo, dus ik trek ook niet meer aan de bel. Zit me echter wel af te vragen of ik dat inmiddels wel moet doen of dat dit nog onder 'normaal' valt?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,570
    113
    Onze dochter had ook al een paar keer keelontsteking gehad en werd steeds magerder. De huisarts zei zelf dat het zo niet kon, doorverwezen naar de kno en er is toen meteen beslist dat haar amandelen eruit moesten.

Bij ons kreeg ze wel vaak ab terwijl mijn huisarts heel terughoudend daar mee is ( en ik ook).
    Ze is na de operatie enorm opgeknapt en kon ook veel beter eten.

Ligt er dus een beetje aan hoe heftig die ontstekingen zijn.

3. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier 2 weken geleden keelontsteking gehad. Huisarts had het lang niet zo erg gezien bij zo'n kleintje. Hij zei meteen als dit nog 2x voorkomt gaan de amandelen eruit. Ik vind het zeker niet normaal en veels te vaak voor zo'n kleintje. Ik zou er wat mee doen als ik jou was. Succes ermee!

4. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Verwijzing KNO vragen, dit is vaker dan normaal is.

5. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Ik geloof dat bij drie keer de max ligt dus de huisarts zou je moeten doorverwijzen naar de kno

6. Pisam

Pisam Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het iig even genoteerd, wanneer ze ziek was, kan ik het altijd aankaarten bij de huisarts. Hadden jullie kindjes tussendoor ook last? Dat is hier eigenlijk niet aan de orde, ze eet en slaapt bijv goed.

7. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier voor en na de tijd geen last

Share This Page