Hallo, hopelijk is er nog iemand online, die mij een advies kan geven. Estelle heeft sinds gisteren koorts. Sinds vanmiddag heeft ze meer dan 40 graden koorts. Wij hebben dit gemerkt doordat ze natuurlijk erg warm aanvoelt en meer dan normaal slaapt. Verder drinkt/eet ze gewoon normaal, ze is vrolijk, brabbelt en ligt lekker te spelen. Eigenlijk geen reden om me zorgen te maken lijkt mij..... maar ja ik maak me dus wel zorgen want 40,2 graden koorts is toch wel heel veel of niet? Iemand advies? Of iemand die dit ook mee heeft gemaakt? Ik hoor het graag van jullie. groetjes, Manouk
huisartsenpost bellen en daarheen gaan! hoge koorts kan bij baby's echt gevaarlijk zijn. Ik zou het echt na laten kijken, vanavond nog!
Hier doet de HA-post niks als het niet boven de 41 graden komt (41,2 graden is hier de grens) Als ze niet heel erg ziek oogt, zullen ze waarschijnlijk adviseren om een zetpil te geven en het goed in de gaten te houden. Je zou kunnen bellen om te overleggen, stelt je misschien wat meer gerust.
Stijn had dit vorige week, hij had 3 dagen lang hoge koorts maar was heel erg vrolijk en at en speelde gewoon, antibiotica gekregen van huisarts achteraf gezien onnodig want hij had de 6de ziekte daar kwamen we na 3 dagen achter want toen kreeg hij hele erge uitslag en zijn met hem naar de huisartsenpost geweest en toen kregen we te horen over de 6de ziekte.. Als je het echt niet vertrouwd er gewoon op aan dringen dat je wilt dat er iemand naar je kleintje kijkt..
Herkenbaar.... Damien is ook Ziek... 39.5 graden ben ook al bij huisartsen post geweest kunnen niks doen... alleen maar opletten en zetpil... hele nacht samen op bed gelegen... gelukkig heeft hij toch nog wat geslapen
youame had eergister ochtend 38,1 smidags had ze 39,1 zetpilletje gegeven savonds ging ze naar bed met 38,1 en de volgende ochtend was ze weer beter denk dat het aan de tandjes lag
Na gisteravond jullie reacties te hebben gelezen, zijn we toch maar langs de huisartsenpost gegaan. Daar aangekomen had ze 40,5 graden koorts maar verder leek er niks met haar aan de hand. We moeten het nu in de gaten houden en als ze hoger dan 41 graden koorts krijgt, moeten we weer terug komen. Ze heeft nu net weer een zetpilletje gehad en heeft nu 39,7 graden koorts. Ik vind het zo raar want ze ligt gewoon lekker tevreden naast me te spelen. Ook drinkt ze meer dan voldoende en heeft ze goede plasluiers. Manouk
Hoogte van de koorts zegt niet altijd iets. Je moet goed opletten of je kindje niet suf is/wordt. En of hij/zij goed blijft plassen. Want dat moet je gelijk aan de bel trekken. En natuurlijk je moederinstinct volgen.
Wat lief van je veertje dat je vraagt hoe het nu met haar gaat. De koorts is nu gezakt maar ze weigert nu om te eten. Ze wilt de borst niet geen groeten en geen fruit. Ik heb er denk ik over de hele dag nog geen 200cc in gekregen..... verder is ze nog steeds vrolijk. Als ze over een uur nog niet gedronken heeft, ga ik weer de huisarts bellen.
Hoi Probeer haar anders eens wat water te geven ( met een smaakje mag , maar hoeft niet ) . Eten is helemaal niet belangrijk voor een ziek kind , maar drinken des te meer . Misschien valt borstvoeding , groente en fruit haar gewoon wat zwaar nu . Dat is niet erg , zolang ze maar blijft drinken ! Groetjes Joyce
De huisartsenpost zei tegen mij dat ze zeker de helft van elke voeding moeten eten dus ik denk dat 200cc wel heel erg weinig is.. Het lijkt me verstandig om nog ff te bellen want ze moet wel vocht krijgen.. Misschien zoals joyce zegt wat water proberen.. Sterkte..
Hou het zeer goed in de gaten want mijn zoon was met 22 maanden bijna uitgedroogd terwijl hij in de ochtend nog 250ml had gedronken was het in de avond al mis....de hele dag een droge luier gehad..... Moest ORS gaan geven voor kids, gedwongen toen, gewoon in de mond gegoten want hij wilde echt niet drinken, Had toen ook koort, bleek hij een amandelontsteking te hebben en dat deed nogal zeer.
Ik hoop dat je kleintje wat gedronken heeft en zo niet heel erg veel succes bij de huisarts, ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen.. Groetjes
aaaah Ik maak me nu echt zorgen. Ik kon de huisarts heel de dag maar niet bereiken. Estelle drinkt nog steeds heel slecht.... maar niet echt zorgelijk slecht ofzo. De koorts is nu over maar ik zie net allemaal uitslag op haar hele lichaam. Komt dit iemand bekend voor? De huisarts heeft nu een bandje opstaan waarop hij zegt dat je alleen mag bellen in echte noodgevallen Is dit een noodgeval? helllllp
Als alles nu goed gaat (dus ze is helder en "aktief") zou ik zeggen...wacht even een klein halfuurtje want dan kan je de HA post bellen. Maar als je echt het gevoel hebt dat er iets niet goed zit...dan gewoon bellen hoor! Ik zou ook gewoon gebeld hebben (helemaal als ik me onzeker erbij voel)
wat voor een uitslag is het eigenlijk? Dus bultjes/blaasjes of vlekjes? Misschien de waterpokken? Verklaart ook meteen de koorts die ze dus had
misschien dan toch ook die 6e ziekte? maar ik zou effe bellen dan voel je je toch geruster denk ik sterkte