hoi, Misschien een rare vraag hoor maar als je kindje boven slaapt hoe vaak kijk je dan boven hoe je kindje ligt, of hij/zij wel slaapt, of er niet een knuffeltje/doekje over zijn/haar gezicht ligt? Ik hij gemiddeld 2 uur slaapt loop ik zeker wel 2 x naar boven om te kijken bij hem, vinden jullie dat raar/overbodig? Nog een vraagje: mijn zoontje gaat nu behoorlijk rollen vooral nu ook van zijn rug naar buik. Hij ligt in een slaapzak en ben zo bang dat als hij op zijn buik ligt hij niet meer terug kan draaien en hij stikt vooral s'nachts. Jullie kindjes doen dat misschien ook en maak jij je zorgen? gr vruchtje
Emma slaapt al vanaf dat ze zo'n 4 weken is op haar buik. Heb er nooit moeite mee gehad. Wij kijken wel altijd eventjes voordat we naar bed gaan, maar dat is meer omdat het zo lief lijkt haha. Overdag loop ik echt nooit haar kamer binnen, ben ook bang dat ze anders wakker gaat worden.
Voor dit soort dingen had ik een camera babyfoon. Ik wilde dat ook kunnen checken, maar wilde hem niet storen. Nu hebben we een gewone babyfoon en ga ik alleen kijken als wij gaan slapen. Als ze sterk genoeg worden om te rollen, zijn ze trouwens ook sterk genoeg om het hoofd op te tillen of te draaien. Dat je kindje in een slaapzak ligt maakt op zich niet zo uit (tenzij je een bakerslaapzak bedoeld, die zou ik dan afbouwen).
Je moet zo vaak gaan kijken als je het nodig vind Ik liep in het begin ook vaak een keer per uur. Als ik dan toevallig langs zijn kamertje liep, even om het hoekje spieken. Over dat rollen zou ik me niet teveel zorgen maken. Als je zoontje netjes kan rollen, is zijn hoofdje ook wel sterk genoeg om te draaien als hij op zijn buik ligt.. De kans dat er op die manier wat mis gaat is vooral verhoogd als ze al heel klein op hun buik liggen te slapen, want dan kunnen ze hun hoofdje nog niet goed draaien.
Ik kijk denk ik ook eens per uur, als ik toevallig langs het wiegje loop. Maar hij slaapt nog vaak in de wandelwagenbak (nu ook, staat naast mijn bureau), dus dan zie ik hem zo. Trouwens, ik heb ook een babyfoon met cameraatje, heel makkelijk, 1 blik en ik zie hoe hij er bij ligt. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Overdag kijk ik niet.. Maar 's avonds als ze op bed ligt zoiezo voor ik zelf ga slapen.. Dan ligt ze met haar hoofd naar beneden en haar beentjes naar de zijkant.. ach zo lief Ik maakte me ook zorgen toen ze op haar buikje draaide, ze lag heir zij op zij en opeens lag ze 's morgens op buik! Toen ze ging draaien kon ik het niet meer tegen houden, dus heb ik haar lekker laten liggen..Je vind er vanzelf rust in
Ik kijk 's nachts bij iedere kick, omdat hij heel onrustig slaapt en veel beweegt. Overdag's eigenlijk nooit, omdat hij rustig slaapt.
Na bijna 11 maanden ga ik best nog vaak kijken. Toen mijn dochter net geboren was stikte ze zowat in nog wat vruchtwater dus liep helemaal paars aan waarbij ik in het ziekenhuis 2 keer op dat knopje drukte en niemand kwam en uiteindelijk met mijn kind in de armen de gang opstormde en de zuster erg laconiek deed van, ajoh gebeurd wel vaker. Tjah tot het eens te laat is. En denk dat ik daar dus een tikje van overgehouden heb ofzo :bloos:
Ik kijk nu eigenlijk ook elke keer als ik boven kom. Ons meisje slaapt ook gewoon door dan, kan alles doen boven wat ik wil, ze wordt niet wakker. Ga meestal alleen maar kijken om te kijken, om ze ff te zien. Eigenlijk niet om te kijken hoe dat ze ligt.
Ik kijk nooit bij hem, want ik ben altijd bang dat hij dan wakker wordt. Wij hebben een Angel Care, en dat geeft mij enorm veel rust. Ik laat hem nu ook met een gerust hart op zijn buik slapen.
Overdag kijk ik helemaal niet. Hoor haar wel als ze wakker wordt en heb een babysense voor het geval er echt iets mis zou gaan... 's Nachts kijk ik even voordat we zelf naar bed gaan of ze nog recht en onder de dekentjes ligt. Anders wordt ze 's nachts wakker.
Overdag kijk ik nooit omdat mocht hij wakker worden, hij ook gelijk denkt.. FEEST! 's avonds kijk ik meestal ongeveer een uurtje na het naar bed gaan. Omdat meneertje voor het naar bed gaan zijn hele bed doorgewandeld is, leg ik hem dan ook meestal weer even recht en geef ik hem z'n knuffels terug die hij uit bed heeft gegooid
Ik kijk nooit. Overdag niet en 's avonds ook niet. Ik hoef niet te kijken hoe jij ligt etc want hij ligt op allerlei mogelijke manieren ( dat weet ik als ik hem 's ochtends moet wakker maken), maar het ligt blijkbaar gewoon lekker want hij wordt er nooit wakker van. Ik kijk alleen als hij een keer ziek is. Dan vind ik fijn om even te kijken voor het slapen gaan (overdag niet).
Eigenlijk nooit. Onze babyfoon pikt echt alles op. Alleen heeeeeel soms als ze zich in slaap gehuild heeft (dus als het echt ineens stil is), ga ik effe kijken of alles goed is.
Ik kijk eigenlijk nooit. Mijn oudste wordt dan sowieso wakker, dus da's zonde. Mijn jongste slaapt altijd zo rustig, dat ik me geen zorgen maak. Het op de buik rollen zal ze in haar slaap denk ik niet snel doen. Ik leg haar op haar rug te slapen en als ze dan - nog wakker - op haar buik rolt en niet meer terug kan, dan hoor ik dat echt wel... Schreeuwertje, hihi. Ik heb natuurlijuk al een peuter, dus ben nu ook wat geruster bij deze baby. Maar ook bij mijn oudste had ik niet echt angst voor zulke dingen. Maar je moet vooral doen wat goed voelt. Het is jouw kindje en jouw gevoel. Dus overdreven is het nooit.