Mijn dochter van 14 maanden knijpt de laatste tijd zo. In mijn wang, in mijn borsten, in echt alles waar ze aan kan zitten. Als ik nee zegt of au, begint ze te lachen. Maar een tik op haar vingers werkt ook niet want dan lacht ze ook alleen maar Iemand enig idee of dit een fase is? En wat ik er eventueel aan kan doen? Mijn hele borst zit onder de schrammen van die gemene nageltjes van der.
Aaron doet het nog af en toe bij vlagen. Gewoon consequent streng blijven herhalen dat het niet mag. Veel meer kun je naar mijn mening niet doen. Succes!
Je dochter is nog te jong om zich te verplaatsen in jouw gevoel. de reactie vind ze leuk (begrijpt au waarschijnlijk nog niet). Kun je haar afleiden met een 'ander' reactiespelletje? (probeer bijv. eens kiekeboe met niet 1 maar 2 handen voor je ogen. Als ze je beide handen heeft weggehaald maak je steeds een ander geluid=hier een succes) Ik denk dat op deze leeftijd afleiden, nee zeggen en een ander speletje het beste werkt. Ik hoop dat je dan niet meer onder de schrammen zit!
ik heb n boterhamdoos die hij met een soort knijpbeweging open en dicht kan doen. ik geef hem dat dus, hij doet dingen er in dicht klappen en slotje dicht knijpen en daarna weer open knijpen. iets dus die ze met die knijp beweging kan spelen. ze oefent eigenlijk een nieuwe 'kunnen'. het gaat wel weer over.