Zaterdag was mijn dochter niet lekker. Hangerig, huilerig en ze sliep in mijn armen op de bank, doet ze anders nooit. Ze voelde ook warm, dus ik denk koorts, maar dit heb ik niet gemeten. Sinds gisteren gaat het beter, maar ze heeft wel uitslag op haar lijfje. Zie de foto. Herkent iemand dit?
Het lijkt op wat mijn dochter op haar rug heeft. Als die ziek is of koorts heeft of zich niet lekker voelt heeft ze al vanaf de geboorte vlekken wat ruwere huid die dan opvlammen..... Is echt vuurrood en kleine bobbeltjes als je erover wrijft.. Toch zou ik ff naar de HA gaan hoor, die kan je zeker vertellen wat het zou kunnen zjin....en er iets voor geven indien nodig. (hier jeuken die plekken ook bij dochterlief....)
Heb inderdaad de foto net ook al naar de HA gestuurd en die belt vanmiddag even terug. Maar ik dacht misschien heb ik hier eerder beet...
trouwens...hier had dochter snotneus....lichte verhoging 1 dag...en 3 dagen later de plekken die omhoog kwamen...en daarna de waterpokken (zeg niet dat het dat bij jouw ook is, zoals ik al zei als ze zich niet lekker voelt komen die ook omhoog) Ha wist bij ons niet wat het was, maar manlief heeft ook zulke plekken die bij niet lekker of warmte of koude opvlammen.... succes met je dochtertje bij de dokter!
Mijn dochter heeft de zesde ziekte gehad maar dat zag er heel anders uit. Daaraan ging trouwens 3 dagen van 40+ koorts vooraf... Beterschap!
TOen mijn dochtertje waterpokken had zag het er wel wat anders uit moet ik eerlijk zeggen! Maar het zou kunnen... Op een foto ziet het er toch vaak wat anders uit! Is het niet iets van eczeem achtig ?
Nee, volgens mij is het geen exceem... Het zijn echt een soort bultjes, blaasjes. Het jeukt volgens mij niet echt. Ze zit er wel aan, maar niet krabben ofzo. Pffff... belde de arts maar...
Nou, hier hebben we eczeem, waterpokken en zesde ziekte gehad en dit ziet er echt anders uit. Zou misschien toch 'gewoon' een koortsuitslag kunnen zijn, maar goed dat je de HA al hebt ingeschakeld.
Ja, ik vind het er ook vaag uitzien. Zal zo eens naar huis bellen hoe het met haar gaat (ouders passen op). Ze is wel gewoon vrolijk en levendig enzo. Geen zieke indruk. Wel had ze laatst ook krentenbaard, maar of dit dat is? Ik weet niet of dat ook op haar lichaam kan voorkomen...?
Noor heeft een paar van deze plekken rond haar middel. Daar zit momenteel de ergste eczeem. Dat ziet er wel zo uit. Daar zitten ook blaasjes bij. Gek genoeg heeft ook zij weinig last er van, qua jeuk. Goed dat je de ha hebt ingeschakeld. Het ziet er erg vurig uit.
Nou, HA heeft gebeld. Die maakt zich niet echt zorgen. Het lijkt nog het meeste op een soort koortslip infectie die dan op het lichaam zit. Ik moet er gewoon zinkolie of sudocrem opsmeren. Het kan alleen wel twee weken duren voor het weg is... Maar als ik me zorgen maak of het wordt erger of ze wordt ziek, dan mag ik altijd langskomen. Ik ben weer gerustgesteld. Heb erg veel vertrouwen (gelukkig) in onze HA...
Gelukkig maar! Doe dan wel voorzichtig want als het iets is als herpes (koortslip) is het ontzettend besmettelijk, ook voor overige plekken met name het gezicht maar dat heeft de huisarts misschien al gezegd.... beterschap nogmaals! edit: krentenbaard kan ook op het lichaam voorkomen, ons meisje heeft dat gehad op haar bovenarmpje vorig jaar.
@Sisa, ja zal inderdaad voorzichtig doen. Ze wilde gisteren heel graag samen met mij in bad, maar dat heb ik al even niet gedaan... Gelukkig zit het nu nog onder haar romper en kan ze anderen niet makkelijk besmetten.
Onze dochter had ook soort gelijke vlekken en idd is dit waarschijnlijk door infectie van een koortslip gekomen. Nu het zichtbaar is kan ze niemand besmetten. Onze dochter (5 mnden destijds) was ook gewoon vrolijk toen ze eenmaal helemaal onderzat op gezicht, benen en armen. Maar voorafgaand was ze niet fit en hangerig. Vlekken onstonden op een maandag en waren vrijdag weg. Schrikken is het zeker, maar gelukkig gaat het weer weg. Groetjes, Muisje79
Update; het is bijna helemaal weg! Het is ingedroogd en nu vallen de korstjes eraf. Gelukkig viel het dus allemaal redelijk mee. Denk dat het misschien uitslag was van de koorts ofzo... Zinkolie is echt een wondermiddel bij dit soort dingen!