De kilo's zijn bij mij in de laatste jaren echt aan komen vliegen, althans zo voelt het. Weet ook wel waar het door komt, 's avonds de nodige tussendoortjes (lekker stokbroodje of wat chipjes, een koekje...of nee, ze zijn zo lekker; doe mij er maar 2)... Er moet dus wat gebeuren; - De extraatjes worden geschrapt, dwz. mag best af en toe een tussendoortje, maar dan verantwoord (een toastje met smeerkaas light of filet american is ook heerlijk!). En minder inslaan...wat er niet is kan ook niet opgegeten worden, toch!? - En natuurlijk: bewegen! Nu weet ik dat zwemmen ontzettend goed is, voor je spieren, maar natuurlijk ook om af te vallen. Maar ik vind het zo'n gedoe. Hier in de buurt is geen zwembad, althans op 20min. fietsen. Daar omkleden, 3/4 uur zwemmen, douchen en weer aankleden, en dan nog eens 20 min. fietsen. Ik ben bijna 2 uur 'zoet' dus. Daarnaast is het zwembad waar ik het over heb gesloten op de tijden dat ik vrij ben, in elk geval gesloten voor vrij/recreatief/baantjeszwemmen (er is dan bv. wel leszwemmen, seniorenzwemmen oid), ook niet handig dus. 's Avonds is het er ontzettend druk. Op de woensdagochtend is er wel vroeg zwemmen, wellicht dat ik voor mijn werk af en toe wat baantjes kan trekken, want ik begin die dag een uurtje later). Maar goed, al met al een heel gedoe. Dus ik dacht; waarom ga ik niet 2 a 3 keer in de week extra fietsen. Gewoon heerlijk een half uur of langer door de polder. Geen gedoe, stap zo op de fiets, ontspannend, en geen extra tijd kwijt met ernaartoe gaan/omkleden etc. Wat zouden jullie doen, of wat doen jullie? Is fietsen net zo goed als zwemmen????
Ik zwem sinds kort elke maandagavond .. Merk wel dat ik het steeds beter vol houd.. Daarnaast probeer ik elke dag halfuur te wandelen en een half uurtje te fietsen.. Zowiezo 1x een half uur te bewegen.. Kom gezellig meekletsen bij de algemene Clubs.. 10 kilo afvallen wie doet er mee.. Mag ook minder hoor!
Hoi PenK, ik herken je verhaal. Bij mij zaten er ongemerkt ook flink wat kilo's teveel aan mijn lijf. Tot ik het zat was. Zwemmen vond ik ook gedoe, maar ik wist uit het verleden dat ik er goed mee afviel. Dus toch gedaan. 1x per week 'savonds met een vriendin en 1x op zondagochtend, alleen. Nou, het is heerlijk! Dat gedoe is het waard want ik heb even lekker tijd voor mezelf. Na afloop douche ik daar lekker en smeer me lekker in. Daarbij fiets ik dan ook en dat is een extra workout! Super dus. Ik loop ook bij een diëtiste om af te vallen en ben al 12 kilo kwijt. Weeg nu 69,5 bij een lengte van 1.65. Succes!!!!