groeipijn (herkenbaar?, tips?)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mikos, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Mijn oudste heeft om de zoveel weken last van groeipijn (denk ik) dit jaar. Soms is er zelfs maanden niks, en dan vaak achter elkaar. Meestal is het maar 2 nachten achter elkaar maar nu al bijna een week. Vooral wanneer hij veel buiten gespeeld heeft is het met in bed liggen al huilen.

Hij heeft echt pijn bij zn knieholtes, soms ook bij zn elleboog. Ik geef wel paracetamol als het heel heftig is. Maar nu het al zon week zo erg is wil ik niet weer paracetamol geven, ik gebruik het liever niet te veel. Heb het geprobeerd te masseren en met warmte wat te verlichten maar lijkt niet veel te helpen. Ik word er een beetje hulpeloos van want ben soms uren met hem bezig.

Nu moet ik zeggen dat hij heel (pijn)gevoelig is altijd al, dus denk wel dat hij meer last ervan heeft dan een gemiddeld kind. Maar iemand tips? Herkent iemand het. Hij heeft er overdag geen last van, alleen snachts of savonds. Verder is het ook niet rood, dik of wat anders dus lijkt me wel echt groeipijn...

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mijn zoontje klaagt ook al de hele week om pijn aan de binnenkant van zijn knie. Hij zegt zelf mama ik heb weer last van groeipijn (heb ooit eens gezed dat hij groeipijn had en dat heeft hij onthouden). Maar hij zegt het zowel overdag als snachts als hij wakker wordt maar hij heeft er geen erge last van. Met 5 minuten gaat ie weer over tot de orde van de dag of verder slapen. Nu is hij ook heel erg pijngevoelig dus gren idee in hoeverre er echt sprake v pijn is en er sprake is van groeipijn .

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon had het vooral in zijn onderbenen,

Wat hielp was een paracetamol en het been masseren,

Mijn dochter van 4 heeft er nu ook last van, ook bij haar is het PCM en masseren, veel meer kun je helaas niet doen ben ik bang

4. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    was ik al bang voor :/ ik vind het ook heel sneu, omdat hij sowieso al gevoelig is voor alles en vaker last heeft van dingen. Of het nu drukte is of herrie of wat anders. Maar het is ook irritant op een gegeven moment, hij is al 7 en moet wel leren dat je soms even moet doorbijten ook al heb je pijn en is het heel vervelend... ik hoop maar dat vandaag de laatste avond was voorlopig

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier ook een kindje met groeipijn. Ik geef dan Sinaspril en masseer haar benen. Laatst had ze het overdag. Toen ben ik even langs de huisarts geweest. Ook als het aan twee kanten is, zou ik even langsgaan. Groeipijn is echt heel pijnlijk dus ik vind jouw zoontje geen zeur ofzo. Misschien kun je de assistente even bellen om te overleggen of voor advies?

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook een dochter van vier met groeipijn, vooral in haar benen. Dokter heeft uitgelegd dat als ze spelen rennen enz.. De spieren bezig zijn en warm zijn door het bewegen, als ze dan in bed liggen doen de spieren niks meer dus dan hebben de meeste kinderen pijn.

Kan echt pijn doen en het enigste wat je kan doen is inderdaad pcm of warm bad masseren.

Deel Deze Pagina