Wie weet toevallig wat het kost?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wie weet toevallig wat het kost om een wieg te laten bekleden? Ik heb een hele mooie trouwjurk die alweer 7 jaar in de kast hangt. Ik zou mijn jurk laten gebruiken om een wieg te laten bekleden toen ik zwanger was van ons meisje. Maar....het is er helaas nooit van gekomen. Nu komen hier waarschijnlijk geen kinderen meer, maar me zusje wil wel heel graag kinderen. Nu dacht ik waarom laat ik niet een wieg bekleden met me trouwjurk voor haar. Mocht zij kinderen krijgen dan kunnen ze er in liggen, en als die dan te groot zijn wil ik hem bewaren voor me eigen kinderen, als die kinderen hebben. Een familie stuk om zomaar te zeggen. We hadden er een maar die is door de ex van me oom verkocht stiekem helaas. Anders had ik nu een wieg waar ik zelf in heb gelegen vroeger. Ik heb zelf geen idee hoe je een wieg moet bekleden, dus dat moet ik waarschijnlijk laten doen. Weet iemand wat het kost toevallig?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Geen idee:) maar wil wel zeggen dat ik het een lief idee vind!

( ennuh, mijn moeder heeft mijn wieg bekleed, was wel wat werk, maar niet enorm moeilijk. Zou je moeder het niet kunnen bv?)

3. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb ook geen idee hoe duur dat is, ik heb de rok van de trouwjurk van mijn moeder op de wieg zitten. Ik vind het erg mooi en speciaal.

Kun je niet iemand in jouw buurt via internet om een offerte vragen?

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Mijn moeder heeft onze oude wieg twee keer opnieuw bekleed voor mijn broer en schoonzus' kinderen.
    Weet niet wat voor wieg jullie hebben, maar bij deze kon ze schijnbaar alles eraf halen en helemaal uitleggen. Zo kreeg ze het patroon ervoor. Als je zelf een machine hebt kun je het misschien proberen? Kunt eerst met een goedkoop stofje prutten, kijken of het lukt.
    Anders eens rondsnuffelen voor een Coupeuse ofzo, die kunnen dat meestal ook wel dat soort dingen. Zit er misschien een stoffenspeciaalzaak bij je in de buurt? Misschien die even bellen? Die hebben meestal wel mensen die ze kennen. :)
    Succes!

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn moeder heeft de familiewieg ook laten bekleed met een trouwjurk voor ons... ik vond het spuuglelijk. De eerste heb ik er wel in laten liggen, maar de tweede niet.
    Dus voordat je het doet, ook al is het echt heel erg lief van je, wees er zeker van dat je zusje het ook leuk vindt. Misschien kan je anders via MP een oproepje plaatsen.

6. Troelala21

Me zusje vind het erg leuk, ze weet hoe me trouwjurk er uit ziet haha..

Mijn moeder kan het niet, die is al a technisch, zelf durf ik het eerlijk gezegd ook niet aan. Maar ik zal eens kijken of ik hier in de buurt eens wat kan vinden van mensen die het kunnen...

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dan is het helemaal geweldig. Ik denk echt dat je op MP wel iemand kan vinden als je een oproepje plaatst.

8. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Wij hebben toevallig laatst een wiegbekleding laten maken voor her wiegje waar ik zelf in gelegen heb en alle broers zussen en neven en nichten in de familie. Mijn pap heeft dit zelf gemaakt.

De bekleding hebben we door een vriendin van ons mam laten. Het is inderdaad niet heel moeilijk voor iemand die iets van naaien af weet.

Vaak wil iemand dat wel voor een habbekrats doen het hoeft niet duur te zijn in iedergeval.

Wel zou ik even na kijken wat voor materiaal je trouwkleed is. Een wiegbekleding moet namelijk voor het merendeel katoen zijn daar het anders om veiligheidsredenen afgekeurd kan worden door de kraamzorg......

Zelf denk ik dan wij zijn er ook in groot gebracht maar het zou natuurlijk lullig zijn als jij een bekleding laat maken als verrassing en de kraamzorg deze af zou keuren...

Ken je niemand die goed is in naaien zou je eventueel nog een advertentie op mp kunnen zetten en zo iemand proberen te vinden.

succes en wat een leuke verrassing voor je zus zeg...:)

9. Troelala21

Bedankt voor de tip over katoen. Ik zal eens even zien dat durf ik zo niet eens te zeggen hihi....

Ik heb zelf een naaimachine maar ik heb nog niks gemaakt, en durf het ook niet aan eigenlijk. Verder ken ik niemand die handig is met naaimachine maar ik zal eens om me heen gaan vragen!

Bedankt! Het was de bedoeling dat het zou gebeuren met kleine meid, maar we kochten toen net een huis en ik moest veel plat dat het er nooit van gekomen is helaas....Maar goed nu kan ik er iemand anders blij mee maken en blijft het alsnog in de familie!

Deel Deze Pagina