Het succes van strippen!

Discussie in 'De bevalling' gestart door BabyAngel, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heeft het strippen effect gehad?

1. Nee,er gebeurde weinig tot niets.

2. Ja,die zelfde dag begonnen de weeën.

3. Ja,de dag erna begonnen de weeën.

4. Anders.........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar het succes van de dames die gestript zijn.
    Bij mijn dochter kon de vk niet strippen omdat mijn baarmoedermond niet rijp genoeg was.
    Aankomende dinsdag word ik weer gestript...spannend!

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ik volg BabyAngel! Ik word donderdag gestript, dus ben heel benieuwd.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik ben met 41.3 gestript en ruim 24 uur later begon de bevalling.
    Maar of dat door het strippen kwam?

Succes iig!

4. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben met 40+4 voor de eerste keer gestript, toen had ik 1 cm ontsluiting. Na deze poging is daar 1 cm bijgekomen maar verder gebeurde er weinig behalve dat ik 2 dagen later het voelde rommelen.

Daarna met 41 weken nogmaals gestript, maar ook dit hielp niks behalve dat ik veel pijn kreeg aan mijn schaambeen waardoor lopen veel pijn deed. Iets meer als 48 uur erna braken spontaan mijn vliezen en is de bevalling begonnen. Of dit door het strippen kwam is niet duidelijk, maar de verloskundige zei dat dat onwaarschijnlijk is. Over het algemeen zou het binnen 24 uur iets moeten doen, gebeurt er daarna iets dan wordt dat als spontane bevalling beschouwd.

Succes! Ik vond het in ieder geval geen pijn doen toen ze stripte, voelde wel dat ze wat aan het rommelen was daar beneden maar zeer deed het gelukkig niet. Ik moet wel zeggen, als ze het deze zwangerschap weer zouden willen doen zou ik het bij 1 keer laten maar dat is meer de ervaring van wat er na de tweede poging gebeurde.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als de weeën pas de dag erna beginnen, wordt dit niet als gevolg van het strippen gerekend. Dat is dan gewoon toeval, je bent dan tenslotte al in de buurt van (meestal al voorbij) de uitgerekende datum. De antwoorden op de vraag "ja, de volgende dag" horen dus eigenlijk bij "nee".

Ik ben meerdere keren gestript toen ik meer dan een week over tijd was. Uiteindelijk 41+6 ingeleid. Dat hielp wel.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Bij onze dochter ben ik met 40+4 gestript. Met 40+6 ben ik bevallen

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Gestript met de oudste op 41 weken in de ochtend.
    Een half uur later had ik weeën.
    Maaarrrrr moet erbij zeggen dat ik achteraf de avond daarvoor wat licht voorwerk had en in de ochtend wat roze verlies dus er was toch al wat aan de gang toen.

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

17 uur later was hij er.

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik was gestript met 39+5 en zelfde dag begonnen de weeen. Uiteindelijk na 00:00 om 00:07 geboren met 39+6

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nr 1: gestript in de namiddag van 41+2 wkn, die nacht weeen begonnen, de volgende ochtend vroeg is hij geboren (bij 41+3 wkn dus).

Nr 2: strippen bij herhaling niet mogelijk, de boel zat dicht (op 41+ 4 wkn). Op 41+5 wkn spontaan bevallen.

Nr 3: strippen niet mogelijk, potdicht (op 40+5 wkn). Spontaan bevallen op 41+0 wkn)

Ik heb dus 'Ja, dezelfde dag' ingevuld. Want feitelijk ben ik maar 1 keer echt gestript en dat heeft wel binnen 12 uur tot weeen geleid. Het was jammer dat het bij nr 2 en 3 niet mogelijk was ;), maar ach, ik heb de inleidingen toch kunnen omzeilen :D en dat vind ik het belangrijkste! (nr 2 en 3 zijn fijn thuis geboren)

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik ben met 39+6 gestript. Mijn baarmoedermond was toen al half verweekt. Ik had ook al een kleine cm ontsluiting. Dit was vrijdag om 11 uur. De volgende dag helemaal niets, noppes, nada. Dacht dus dat het niet geholpen had. Zaterdag op zondag om 4 uur snachts begon het.

ps. moet wel zeggen dat ik een klein theelepeltje wonderolie had genomen zaterdagavond.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gestript op 40+3, maar de vroedvrouw zei al dat ik dat weekend zou bevallen (alles verweekt, 3 cm ontsluiting). Twee dagen later om 6 uur 's ochtends de eerste wee. 13 uur later was dochter er.

13. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    's ochtends om half 9 gestript, dezelfde avond om 7 uur is mevrouw geboren.
    Moet wel zeggen dat ik al lichte weeën had tijdens het strippen, dus ik weet niet of het echt heeft geholpen of dat het zonder strippen net zo was verlopen...

14. rums

rums Niet meer actief

3x gestript en 3 keer niets gedaan

15. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier bij de 3e gestript de eerste keer bij 39+6 ik had toen 1 cm ontsluiting en baarmoedermond was bijna verstreken. Dit heeft niks uitgehaald met 41 weken nog een keer gestript ik had toen 3 cm ontsluiting en baarmoedermond was helemaal verstreken die dag nergens last van gehad. met 41+1 begonnen de weeën en drie en half uur later was onze zoon er. Misschien dat het strippen het laatste zetje heeft gegeven maar ik betwijfel het

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Toch staat op internet:

Na strippen maakt uw lichaam een stofje aan: prostaglandine. Dat maakt uw baarmoedermond "rijper". Bovendien kán het binnen 48 uur uw weeën opwekken.

En:

Gestript en dan?
    Je kunt nu alleen nog maar afwachten. Na de behandeling kun je al wat voorweeën krijgen. Binnen 48 uur komen de ‘echte’ weeën op gang. In enkele gevallen heeft het strippen geen effect. Dan kan er enkele dagen later nogmaals een poging worden gedaan.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier 4 keer grondig gestript, zonder resultaat.
    Uiteindelijk met 41.1 weken spontaan bevallen na 4 keer een mislukte ballonkatheter

18. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Mn vk zei dat het strippen effectief is geweest als de bevalling binnen 24 uur erna gebeurd.
    Beide was dat hier zo trouwens.

19. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    ik ben vorige week dinsdag bevallen. Ik had vanaf zondag avond al last van harde pijnlijke buiken. Maandag om acht uur in de avond was mijn baarmoedermond helemaal verweekt en had ik al 2 cm ontsluiting. Na het strippen gelijk begonnen de weeën. Bij mij heeft het dus zeker effect gehad, maar wie weet waren de weeën ook wel begonnen zonder het strippen. Ik was trouwens precies 39 weken zwanger.

20. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ander halve dag na de 3e keer strippen is de bevalling begonnen. Dus of het nou echt van het strippen is geweest of omdat mijn lichaam en de baby zover waren is dus maar de vraag.

Deel Deze Pagina