Het is nog vroeg, maar ik vraag het mij toch steeds af... Bij de 1e heb ik een knip gehad. Die zit schuin naar links achter zegmaar. Maar als ze nu bij de 2e weer een knip moeten maken, hoe doen ze dat dan? Aan de andere kant, of gewoon door het litteken heen? Heeft iemand een idee?
Volgens mij zetten ze m er net naast. Mijn gyn had t er iig over dat wanneer je inscheurt dat vaak net naast het litteken is, neem aan dat ze een knip ook niet in het litteken weefsel zetten? Beter hopen we gewoon er zonder 'kleer' scheuren vanaf te komen deze keer!
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... Heb best een grote knip gehad (i.v.m. vacuümpomp ook), is straks een groot litteken daar als die op een andere plek komt =S Gelukkig zie je dat zelf niet, als het maar niet nog gevoeliger wordt!
Bij mij is de oude knip weer open geknipt bij de tweede bevalling, maar gedeeltelijk. Mijn eerste knip was niet mooi genezen, ik had wild vlees etc. Na de tweede bevalling op de OK gehecht en nu is het een stuk beter dan na de eerste!
Bij mij mij is de tweede knip volgens mij in het litteken van de 1e gezet. Ik heb in ieder geval geen extra litteken. De tweede keer is het ook véél beter gehecht trouwens. Van de eerste maanden last gehad. Nu vanaf de eerste dag beduidend minder last en toen het eenmaal genezen was, was het ook echt genezen en had ik er geen last meer van. Ik heb er haast spijt van dat ik bij de oudste niet na een maand al terug ben gegaan om opnieuw te knippen.
Een "nieuwe" knip wordt bij voorkeur "in" de oude knip gezet. Ik heb bij mijn eerste bevalling een knip gehad, mede ivm vacuumverlossing. Iets van 6 hechtingen gehad. Bij de tweede heb ik "voorzorgsknip" gehad, "in" het oude litteken, uiteindelijk 2 hechtingen gehad. Uit voorzorg omdat ik heel veel pijn richting mn clitoris had, daardoor was de VK bang dat ik naar voren ging uitscheuren.