kapper baby...?

Discussion in 'Na de bevalling' started by sitara, Jan 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    Nog even een vraagje

onze jongen is 6 maand geleden geboren met een heuse kop haar ;) was toen gitzwart, nu mooi donkerbruin

het hangt nu in zijn ogen en vanachter is er een kale plek door het liggen enzo
    zijn haar is erg dun nu, en eigenlijk lijkt het nergens meer naar, en ik mag kammen dat ik wil, elke dag ziiten er wel nieuwe dreadlocks in ;)

hij kan nog niet zelfstandig zitten ofzo, maar zijn haar moet eigenlijk wel eens geknipt worden
    nu durf ik er zelf nbiet de schaar in zetten (stel je voor dat ik in hem zou zitten brr moet er niet aan denken) en een kapper zal toch wel beter weten wat een goede manier is om zijn haar sterker te maken

weet iemand of dit kan met slechts 6 maand?

(zoek ervaringen van anderen en tips (vanuit nederland heel welkom, maar woon zelf in belgie, dus mss ook handig om van daaruit tips te krijgen :) )

2. ikke22

ikke22 Actief lid

Sep 1, 2009
    198
    0
    0
    onze dochter werd ook al met een aardige kop haar geboren :p en is dus met 6maanden naar de kapper geweest, een kinderkapper. dit ging hartstikke goed. voeg er wel even een foto bij ;)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zeg als kapster zijnde dat het gerust kan hoor. Heb toevallig gister voor de eerste keer mijn neefje geknipt van 19 maanden.. die was niet zo gezegend met een bos haar dus was nu pas voor de eerste keer nodig.
    In het topic waar ik in schrijf is er iemand al met een maandje of 4 naar de kapper geweest.
    Gewoon lekker doen dus. Geef je alleen wel de tip mee dat je het, zeker in het begin, zo ongedwongen mogelijk moet houden. Bijvoorbeeld alleen eerst de bovenkant ofzo. Anders worden ze misschien bang en dan is er straks geen land meer mee te bezeilen.
    Suc6!

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wij zijn 2 wekwen geleden met Gijs ook geweest.. Ook net als op die foto hierboven.. Ik op de stoel met cape.. Gijs op schoot met cape...
    helemaal onder de indruk en zat keurig stil!!

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik vroeg het laatst bij mijn kapper en zij zei dat de meesten rond een half jaar voor 't eerst kwamen. Hangt natuurlijk van de lengte van 't haar af.

6. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mijn zoontje Mika is nu 9 maand en is al 4x geknipt. De eerste x met 3 maanden en dat kan al best!

groetjes Ylona

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle is de eerste keer bij de kapper geweest toen hij dik 5 maanden was en dat moest toen ook echt nodig

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hier kapster! Ik knipte heel veel kindjes op t werk (ben nu gestopt met werken in salon) en ik vond het echt super! Veel leuker dan volwassenen knippen, tis echt een uitdaging. Tip: Eerste keer kapper is misschien beste om gewoon lekker thuiskapper te hebben. Het is vertrouwde omgeving, zijn eigen thuis. Kapsalon is soms druk, mensen om zich heen die hij niet kent, andere geuren kleuren en geluiden.

9. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    thanx vo de reacties :)
    hebben ondertussen gebeld en kunnen zaterdag terecht :D

ben blij dat het jullie zo goed is meegevallen

xxx

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Gaat bij ons ook niet lang meer duren, Dagmar zijn haar hangt nu ook al bijna in zijn ogen. Is met een hele bos geboren dus. Maar dan knip ik het zelf wel, vind ik ook wel leuk.

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik heb vandaag mijn zoontje geknipt!Hij is nu bijna 9 maanden.
    Het ging heel erg goed gelukkig,hij had alleen wat lange plukken die ik er tussen uit heb geknipt.
    Nu is alles weer mooi gelijk.(ben trouwens kapster,voor jullie denken dat ik hem gewoon ff met de keukenschaar geknipt heb hahaha:p)

Hier nog een foto:

Share This Page