Ik zit op dag 9 na de bevalling. Vandaag kwam de vk even langs (ik dahct dat we de laatste keer al gehad hadden). Ze bood aan om nog even naar mijn knip te kijken. Tot nu toe had alleen de kraam gekeken en zij gaf steeds aan dag het er goed uitzag. Ik heb er ook niet echt last van, geen pijn bij het plassen ofzo. Ik zei, ja kijk maar even. Blijk de huidlaag open te zijn, een open wond dus!!! Ik ben er helemaal door van slag. Ik zit vanaf dat moment al met ontbloot onderlichaam in de hoop de heling te bevorden. Maar ben behoorlijk over de zeik dat dit nu pas ontdekt is. Had de vk niet zelf een keertje eerder kunnen/moeten kijken? Wie heeft hier ook ervaring mee? Hoe snel kan ik verwachten dat de wond dicht is?
Hier heeft het vijf weken geduurd voordat het dicht was. De wond was gaan wijken, deed alleen maar ontzettend pijn met de hechtingen er nog in, die er dus uit laten knippen waardoor het nog iets verder ging wijken en af en toe weer open 'sprong'. Maar heeft de vk er verder nog iets over gezegd dan? Hier is dit zowel door de kraamhulp als VK aangegeven, maar er werd me ook gezegd dat dit niet abnormaal was. Als het er verder goed uit ziet, is er niets aan de hand. Vervelend is het wel natuurlijk. Geduld.
Bij mij is het ook open maar dat weten ze. Ik had onwijs last van mn hechtingen waardoor ze die er vast uit hebben gehaald. Goed in de gaten houden.
Dank, de vk zei dat het herstel een weekje langer zou duren. Drie ipv twee. Ik geloof er niks van. Hoe wist jij dat het vijf weken heeft geduurd? Keek je er zelf naar (durf ik niet). Vk zei dat ze bij de zes weken controle zouden controleren, dat lijkt me nog erg lang duren.
Ik doe er niks aan, hou het goed schoon door de douche straal er op te zetten. Ga morgen wel mn huisarts bellen omdat ik wil dat er extra naar gekeken wordt (en omdat ik mn poep niet in kan houden hahaha)
Ik keek inderdaad zelf en wat voelen. Ik hield het goed schoon, 's nachts bloot liggen (luchten) en katoenen ondergoed dragen. Edit: wat me trouwens nog wel bij staat van toen: ik dacht echt dat het nooooit meer dicht zou gaan, zo'n gapend gat kon nooit meer 'normaal' worden. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
hier ook ervaring, bij mij heeft het helaas echt 3 maanden geduurd voor het dicht was Bij mij was de wond ook nog eens gaan ontsteken en dan duurt het allemaal nog langer. Ik dacht ook dat het nooit meer goed zou komen. Maar het komt echt goed, houdt moed! Nu ik hoogzwanger ben is het door vocht vasthouden en de betere doorbloeding het een hele rare dikke bobbel geworden. Maar goed, met een beetje geluk knippen ze 'm straks weer opnieuw open Tips: echt zelf kijken met een spiegeltje, je moet zelf in de gaten houden of het er nog goed uitziet. Snachts blootliggen, maar ook overdag als het even kan bloot. Plassen onder de douche, goed schoonspoelen en dan heeel goed drogen aan de lucht. Heel vaak je kraamverbanden verschonen, luchtige wijde kleding dragen zodat er niks gaat broeien of zweten.
Ik had een grotere wond, niet alleen de huidlaag lag open, maar daar doen ze niets anders mee dan goed schoonhouden (= spoelen onder de douche, ik kon bv met de douchekop van het bad op de wc spoelen, ideaal!), goed laten drogen aan de lucht. That's it! Mijn wond was na 8 maanden genezen, maar was dus wel dieper én in eerte instantie ontstoken. Geen lekker idee, maar ik heb er weinig last van gehad.
Ook ik had enorm last van mijn wond. Lang open geweest, en ontstoken waarvoor meerdere ab kuren. En het deed zo'n pijn. Ik dacht echt serieus; als dit ooit goedkomt komt er meer goed. En echt, het komt goed. Geef het de tijd. Bovenstaande tips heb ik ook gekregen toendertijd. Vooral het luchten
Bij mij heeft het 6 weken geduurd maar heb er ontzettend veel pijn aan gehad. Ik ging 3x per dag in zoutbadje, veel spoelen en zo veel mogelijk zonder onderbroek om te laten luchten. Ik keek ook elke dag maar werd er alleen maar depri van! Dacht dat het nooit meer goed kwam haha. Maar nu gaat t goed! S#ks begint ook weer als vanouds te worden. Succes met het herstel!
oh vreselijk als het daar niet goed gaat. bij mijn eerste lag de wond ook open doordat de knoopjes van de hechtingen eruit moesten groeien. god wat heeft me dat pijn gedaan. ben er toen mee naar de huisarts geweest. die wou de knoopjes er wel even uitrekken dat stond me helemaal niet aan. dus vroeg hoe lang het zou duren voordat ze er iut zichzelf uit waren en dat zou 2 weken duren. ik heb gekozen voor nog 2 weken pijn lijden. moet er niet aan denken dat ze die knoopjes er zo even uit trekken. heb er toen niet bij stil gestaan dat ze dat misschien wel verdoven maar goed lastige situatie, en hoe vervelend het ook is je zal moeten gaan kijken met een spiegeltje want alleen zo kun je in de gaten houden of het gaat ontsteken of niet. enne niemand die ziet dat je dat doet hoor