Knip... last van

Discussion in 'De bevalling' started by Happygirl86, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben ingeknipt tijdens te bevalling en ik heb het idee dat ik daar nog erg veel last van heb. Ook loop ik nog niet normaal.

Hebben jullie enig idee wanneer je weer een beetje op de been kunt zijn? En wanneer je weer gewoon op een stoel kunt gaat zitten zonder dat het pijn doet. Het gaat allemaal wel, maar het zo erg gevoelig, ik vroeg me af hoelang dat ongeveer duurt.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Hoi, allereerste van hart gefeliciteerd met je zoon!

Maar 3 dagen na de knip nog last, dat is niet zo gek hoor. Ik heb ongeveer 1 week moeilijk gelopen/gezeten (alsof ik een rugbybal tussen mijn benen had zeg maar.... ;))
    Het zal allemaal nog wat moeten slinken, dat gaat bij de één wat sneller dan bij de ander.
    Ik had weken nog een trekkend gevoel als ik liep, bleek dat de hechtingen niet wildne oplossen. Deze zijn uiteindelijk nog door de huisarts verwijderd.

Maar meid, geef het gewoon even lekker de tijd!

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik heb er een dikke week flink last van gehad, daarna heeft de vk een knoopje losgeknipt en was de spanning er meteen vanaf.. Heb 2 weken echt een beurs gevoel gehad, maar dat kan ook zijn omdat Finn met de pomp gehaald is geworden..

4. Sijke

Sijke Bekend lid

Na 1 week gaat het beduidend beter, was mijn ervaring met twee knippen tijdens mijn beide bevallingen. Daarna wordt het heel geleidelijk aan steeds een stuk beter.
    Ook zoiets, als je echt denkt van; dit is niet normaal, het trekt, is gevoelig, wordt niet beter etc. dan ben je ws. op een punt waarop je veel last hebt van je hechtingen, als die wat meer oplossen wordt het ineens een stuk beter. Dus wanhoop niet! En geef aan bij je kraamhulp en vk, eventueel kunnen ze nog controleren of er iets niet goed zit of losser moet.

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    op dag 6 had ze de knoopjes eraf geknipt en dat scheelde al HEEEEL VEEEEEEL!!!!!!
    dus, nog even volhouden en lekker weken met je onderkantje in de badedas! of koude maandverbandjes er tegenaan!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zo kort na de bevalling liep ik ook nog niet normaal ;) Ik liep echt als een oud oma'tje. Toen ik met de oudste toen ie een week oud was voor het eerst naar buiten ging, gebruikte ik de kinderwagen echt als rollator. Ik denk dat ik er tot dag 10 echt last van heb gehad, toen ging het opeens heel veel beter! En met 2 weken had ik bijna nergens meer last van.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Ik heb een dikke week niet normaal kunnen zitten en lopen
    Daarna ging het opeens een stuk beter, en na 2 weken was het eigenlijk heel goed te doen allemaal

In een sodabadje zitten helpt echt goed, en even de vk er anders naar laten kijken als ze weer langs komen, misschien is ht ontstoken, of kan er idd een hechting worden los geknipt die te strak zit oid

Succes!

8. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    na week ging het beter en na twee weken zat een spijkerbroek weer fijn, maar vrijen duurd het heel erg lang (bij mij dan) Ik voel het nu nog zo af en toe, maar dat is alleen bij het vrijen. Volgende keer wil ik geen knip meer als het kan.

Succes (wat helpt is op een goede stoel te zitten en recht op..;) wel even wennen, maar geneest beter)

9. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    dat van mij zal je liever niet horen.............

Ik ben 6 weken geleden bevallen en heb er nog steeds veel last van. Ik heb er ook een blaasontsteking bij die maar niet weggaat dus misschien dat het daardoor erger is..

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij mij was het na 4 dagen na de bevalling het allerergst, alles opgezwollen en pfff ik dacht dat het helemaal mis was, kraamverzorgster had gekeken, nee hoor zit er prima uit alleen een beetje gezwollen....ik kon iks meer! lopen deed pijn, zitten ging al helemaal niet, ik kon alleen half onderuit op de bank hangen. geen pretje. Goede nieuws: na deze dag ging het beter en op de 6e dag heeft de vk een paar knoopjes losgeknipt en dat scheelde al heel erg veel. Daarna is het alleen maar minder pijn gaan doen en na een paar weken had ik helemaal geen last meer.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,774
    18,919
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht na een paar dagen dat het helemaal mis was. De pijn werd erger in plaats van minder. Ook lopen ging de eerste dag makkelijker dan de dagen erna. De kraamverzorgster en verloskundigen bleven mij verzekeren dat het er goed uitzag en goed genas. Terwijl ik het gevoel had het ontstoken was ofzo. Ik durfde eerst niet te kijken, maar heb het uiteindelijk toch gedaan omdat ik gewoon niet geloofde dat het NIET vorige rood zou zijn.
    Maar het zag er inderdaad heel netjes uit. Blijkbaar doet het gewoon zoveel pijn om ingeknipt te zijn!

Ik hen nog twee dagen extra kraamzorg gehad, omdat ik op de 8e dag nog niet goed genoeg kon lopen om zelf voor de kleine te zorgen. (Man was al aan het werk.) Ik had dus ook nog niet onder begeleiding van de kraamverzorgster geoefend met luier verschonen + in bad doen. Dit heb ik op dag 9 en 10 geleerd. Hoewel het lange staan om de baby in bad te doen eigenlijk nog te vermoeiend was! Op dag 9 en 10 ben ik ook pas voor het eerst weer naar beneden gegaan om te lunchen. (au au op de stoel! ik was blij als ik weer naar boven kon!). Vanaf de 11e dag stond ik er alleen voor. Nou ja, "stond". Ik heb voornamelijk op bed gelegen, maar het was wel te doen. Vanaf dat moment ging het wel beter. Maar het heeft uiteindelijk zeker wel 2 weken geduurd voordat ik overdag weer normaal beneden zat en af en toe kleine stukjes buiten ging lopen.

12. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb er denk ik maar 5 dagen echt last van gehad. Daarna was het nog wel gevoelig.. Ik vond het best meevallen achteraf gezien :).

13. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Ik heb helaas ook een slechte ervaring met de knip....

doordat mijn zoontje met geweld eruit moest (hartslag viel weg), ben ik zover ingeknipt, dat ze naderhand een uur aan het hechten zijn geweest. Ik heb er erg veel pijn aan gehad. De eerste nacht in het ziekenhuis heb ik regelmatig pijnstilling gekregen, en zitten/lopen was de eerste week vrijwel onmogelijk.
    Wond begon ook nog te ontsteken, en dus zat ik een paar maal per dag in een badedas-badje om te weken.
    Toen VK heeft de knoopjes na 6 dagen losgeknipt en dat was een verademing!!!
    Maar uiteindelijk heb ik nog zo'n 6 tot 8 weken last gehad van de knip.
    Vond ik echt het ergste van de hele bevalling!!!!!! :x:x:x:x

14. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd!

ik heb een dikke week niet normaal kunnen lopen alleen met mijn benen wijd!
    Zitten ging na anderhalve week ook weer wat beter....!
    Dus hou er maar rekening mee dat het nog wel even kan duren, maar dat is per persoon natuurlijk ook heel verschillend
    Succes iig

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb de eerste week op aanraden van de kraamzorg standaard 6 paracetamol genomen. Niet wachten op de pijn, maar zorgen dat de pijn een beetje uitblijft.
    Ik had overigens ook een flinke blauwe plek naast de hechting doordat er een bloedpropje onder zat? Mij werd ook aangeraden om op een harde stoel te gaan zitten voor een betere doorbloeding. Ook Arnica druppels schijnen te helpen. De hechting zelf was erg mooi gedaan.

Bij mij hebben ze de hechtingen niet losgeknipt, zou vanzelf oplossen. Het was een paar dagen terug losgeraakt aan 1 kant. Wat je dan NIET moet doen is eraan trekken!! Aan de andere kant zit ook nog een knoopje.... En dat is niet fijn!

Verder heb ik pas sinds gisteren (dus 2 weken) helemaal geen last meer van de knip/hechtingen. Wel is de rest nog steeds behoorlijk beurs en gevoelig...

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Vanochtend heeft de Vk de knoopjes doorgeknipt, scheelt idd al heel veel. Dus hoop dat ik over een paar dagen helemaal geen last meer heb, maar dit helpt al heel erg ;)!

17. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Gefeliciteerd! Gaat het inmiddels al wat beter?

Ik heb een beetje hetzelfde gehad als Migga, mijn zoontje zijn hartslag ging ook omlaag waardoor hij met spoed gehaald moest worden ( vacuum) Hierdoor ben ik ook flink ingeknipt en duurde het hechten naderhand vrij lang. Ik heb de eerste 2 weken erg pijn hiervan gehad. Halverwege de eerste week was de pijn op zijn ergst. Inderdaad nadat er een paar hechtingen verwijderd werden na 1 weken ging het een stuk beter. Pfff heb heel wat ibruprofen geslikt (geef kv!)...Kon ook niet lopen, zitten of staan en wilde zo graag ook voor die kleine zorgen. Maar goed na die 2 weken ging het al een stuk beter! Idd (hoe vervelend het ook is) steeds op een harde stoel gaan zitten, dat helpt tegen de zwelling en regelmatig luchten en spoelen...

De pijn werd steeds minder alleen is het bij mij nu anderhalve week toch weer pijnlijk (beetje beurs gevoel) :( Hoop dat het snel over is!

Share This Page