Streptokokken! en nu?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MommyMar, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyMar

MommyMar Lid

16 jun 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Morgen ben ik 35 weken zwanger:D nu zijn met 31weken en 4 dagen de weeen begonnen en ben ik overgeplaatst naar het amc amsterdam, gelukkig hebben de weeenremmers gewerkt en mocht ik na 4 dagen naar huis!
    nu bleek vorige week dat de weeen waarschijnlijk te vroeg zijn begonnen door streptokokken, moest opnieuw urine inleveren & hoor daar een deze dagen de uitslag van.
    nu begreep ik al wel dat ik zal moeten bevallen met een antibiotica infuus, maar verder werdt me nog weinig verteld.
    ik was benieuwd naar jullie ervaringen? wordt je nu ingeleid? of juist niet? ik had al wel begrepen dat je wat langer moet blijven in het ziekenhuis? beginnen de bevallingen nu juist vaker eerder als de weeen eerder al waren begonnen ? of liepen er meer dames 'over tijd'?

een hoop vragen, heb verder niet zo 123 ervaring hiermee, misschien ook omdat ze er niet zo snel op testen, maar schrok er toch behoorlijk van vandaar dat mn vragen er bij de gyn niet zo "uitkwamen" !

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    is niet zo erg.
    ik heb net uurtje geleden de test gehad voor streptokokken.
    je krijgt een kuurtje van antibiotica omdat als je bevalt je de infectie kan doorgeven.
    na de antibiotica is het gewoon weg hoor.
    het klinkt erger dan het is zegt mijn gynaecoloog.
    ze kunnen het pas behandelen als je effectief gaat bevallen omdat als ze het eerder doen de kans bestaat dat de infectie gewoon terug is bij de bevalling en dat wil je niet.
    oh er zijn geen symptomen bij streptokokken zei ze vandaag ook nog.
    dus ik zou mij niet zo een zorgen maken meid.

een goeie bevalling gewenst he meid!!!
    ik mag ook snel...

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    mijn buurvrouw had streptopkokken b
    ze moest verplicht int ziekenhuis bevallen en 2x een zakjes anti biotica voordat ze beviel.

streptokokke b is gevaarlijk voor het kindje ..
    ze moest 1 nacht int ziekenhuis blijven ook

ze is vorige week bevallen en de kleine maakt het super goed!!

ze had eerst weeen met 38 wk en 6 dg ze is naart ziekenhuis gegaan met 2 cm ontsluiting en heeft 2 zakke anti biotica gehad.
    de weeen zette niet door dus ze was naar huis gestuurd
    ze hebben haar wel gestript

ze is precies 1 week later bevallen
    ze heeft toen weer opnieuw anti biotica gehad aleen maar een halve zak omdat het allemaal erg snel ging.

het komt allemaal wel goed alsje onder behandeling bent int ziekenhuis!

succes

4. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    mijn buurvrouw had trouwens tijdens de zw schap last van veel jeuk aan de vagina...toen ze een kweekje hadden gedaan kwame ze er dus achter dat ze streptokokken b had.

Deel Deze Pagina