Ook het eerste trimester had ik af en toe bruinverlies. Meestal was er dan altijd wel een oorzaak te verzinnen (sex de avond ervoor en 1x ook na inwendige echo). Vanmorgen had ik ook weer zo'n vermoeden, dus inlegkruisje ingedaan. En ja hoor, het is niet te missen. We hebben ons echter gisterenavond en de dagen ervoor keurig gedragen, dus ik zou echt niet weten wat ik er van moet denken. Nu ben ik al 15 weken en theoretisch de risico-periode voorbij, maar ik maak me toch erg zorgen. Zeker omdat ik nu geen oorzaak verzonnen krijg. Wie heeft ervaring?
In mijn eerste zwangerschap heb ik continue bruin/rood bloed verloren, echt de hele zwangerschap door...ook ontelbare keren daardoor in het zh gezeten...maar nooit een reden kunnen vinden. In de 2e zwangerschap heb ik het 1x gehad rond 9 weken. toen de conclusie gehad het zal erbij horen je vorige zwangerschap heb je het ook gehad. En nu bij de 3e alleen 1x rond de 25 weken en was best wel wat,maar daar is een reden voor gevonden, ukje had 25weken lang overdwars gelegen en was die avond/nacht in hoofdligging gaan liggen en dat ging gepaard met nogal wat geweld in mn buik moet wel op extra controle komen voor dat bloedverlies En ik bedenk me net dat ik het bij deze 3e zwangerschap nog 2x heb gehad...1x nadat ik nogal zwaar getild had die dag, en 1x nadat we sex gehad hadden
Ik heb het gehad vanaf 13 weken tot en met 16 weken. Gelukkig sindsdien niet meer. Ik ben er wel nog mee naar het ziekenhuis geweest, nadat ik ook wat meer roodverlies had. Maar er was niets aan de hand en een week later was het over. Probeer je niet teveel zorgen te maken.
Ik heb het ook, weet niet eens meer vanaf wanneer want ik heb het elke dag en ik hou het nu niet meer bij. Soms is het een paar dagen heel lichtbruin, bijna donkergeel of lichtbeige. Andere dagen middenbruin tot donkerbruin, soms roze en tot nu toe een keer of 3 helder rood. Altijd is een inlegkruisje voldoende. Eerst schrok ik me dood, ben doorverwezen naar de gyn en daar hebben ze via inwendige echo gezien dat er een heel klein slipje van de placenta richting de baarmoedermond ligt. Echt minimaal, of dit de reden is, is niet eens 100% zeker te zeggen. Schadelijk lijkt het in ieder geval niet, want ik ben nu 23 weken en voel leven. Echo's waren ook allemaal prima, bloedtesten en checks prima, kortom er lijkt niets aan de hand te zijn. De verloskundige zei dat het vaker voorkomt, in ruim de helft van de gevallen wordt nooit een oorzaak gevonden maar schadelijk blijkt het vrijwel nooit. Ik heb er met mijn moeder over gesproken en die heeft ook bijna drie maanden bruinverlies gehad tijdens haar zwangerschap van mij. En ik ben er ook Wat ik zou doen is de verloskundige inlichten. Die kan het in je dossier schrijven, ik moet zelf ook steeds bellen als er rood bloedverlies plaatsvindt. Ze kunnen dan ook zien of er een regelmaat in zit o.i.d. Indien ze het nodig acht kan ze je doorsturen naar de gyn.
Dank voor jullie reactie. Ik denk dat ik straks inderdaad de VK er maar over bel. Kijken wat zij zeggen (heb het bij 9 weken al eens genoemd, maar toen werd het weggewuifd). Het lijkt idd een beetje op wat Assje zegt: bruin, lichtbruin, dan weer donkergeel... Maar het is er altijd wel...
Bij mijn eerste zwangerschap rond 11 wk, en nu rond 5 wk, en rond 9 wk, en met 11 wk weer. Vanwege mijn voorgeschiedenis nemen ze me gelukkig erg serieus in het zkh, en als ik me zorgen maak mag ik altijd langskomen voor een echo. maar als je al zo ver bent en wat bruinverlies hebt is het vaak niet heel erg, zolang het maar niet rood wordt. Maar echt geruststellend is het niet, weet ik uit ervaring.....gewoon bellen naar je VK.