Hoi allemaal, Weet iemand van jullie of de placenta na de bevalling nagekeken wordt (ik meen me te herinneren van wel), ook als deze handmatig onder narcose wordt verwijderd? En zo ja, moet daar dan verslag van worden gemaakt in je dossier? groetjes!
toevallig heb ik net mijn medische dossier opgevraagd en daar staat inderdaad in dat mijn placenta gecontroleerd is en wat de bevindingen waren.
yep...hier is het zelfs verteld dat de placenta goed eruit zag....maar idd moet in je dossier worden gezet....
Ja hoor, bij mij staat het inderdaad in het verslag (gewicht en of de controle goed is) dat ik meekreeg na ontslag uit het ziekenhuis (keizersnee met ruggeprik).
hier isde placenta wel bekeken, ze heeft hem laten zien en alles uit gelegd, ook dat er een plek op zat die verkalkt was, dus niet goed doorbloed was en dat daarom ons meisje misschien zo klein was en int vruchtwater gepoept kon hebben ook de vorm was niet helemaal super denk ik me te herinneren, kdenk wel dat ze dit hebben genoteerd in mijn dossier.
Hier hebben ze hem ook gecontroleerd en notitie gemaakt in dossier. Toch bleek dat er nog een rest was achtergebleven.
Ik hoorde de artsen zeggen tegen elkaar (keizersnede) dat de placenta er goed uitzag. Ik neem aan dat dit ook in het dossier terecht is gekomen maar dat weet ik niet zeker want die heb ik nooit gezien.
Hier een manuele placentaverwijdering gehad. En aangezien ons mannetje met 38,5 wk iets te licht was, was ik ook wel erg benieuwd naar de placenta. Maar door de manuele placentaverwijdering was ik onder narcose en heb ik 'm niet gezien. Bij de nacontrole heb ik er naar gevraagd en zei de gyn dat er geen bijzonderheden te zien waren (stond in het dossier), maar dat ze dat zo'n 3 uur na de bevalling (want toen lag ik pas op de ok) ook niet meer zo goed konden zien ....
ik weet nog dat ze gekeken hebben. weet zo niet of het in het dossier staat. maar lijkt me wel dat ze dat erin moeten zetten
Ik heb er nooit iets van gehoord. Maar er was wat haast voor de kleine na de bevalling. Op mijn ontslagpapieren van het ziekenhuis stond wel een ja achter de vraag of de placenta compleet was en hoeveel bloedvaten er waren (3). Dus neem aan dat ze hem in ieder geval bekeken hebben.
Mijne zag er niet uit geheel verkalkt. Is na controle van gyn opgestuurd naar de Patholoog Anatoom in Groningen. Om te kijken hoe of wat omdat Faith te klein was (bleef op 2000 hangen na 10 dagen inleiden toch nog 700 gr gegroeid) Moet deze maand heen voor een spiraaltje, dus zal dan meteen vragen of er ook nog iets anders is gevonden.
Bij mij heeft de gyn hem bekeken en ook aan ons laten zien. Ze zei dat ze kon zien dat ik heel erg gezond was geweest in de zwangerschap. Haha.
Bij mij is ie ook gecontroleerd. Bleek dat ie rafelig was, maar wel compleet zeiden ze.... Niet dus, want ik ben afgelopen woensdag met spoed opgenomen om een rest te verwijderen dmv curettage. Maar er staat in mijn dossier wel dat ie gecontroleerd is en ook dat ie rafelig was, maar wel compleet. Kunnen ze mooi dat hele verhaal van die curettage en alles er bij in doen! xx sas