Knip of scheur voorkomen met Epi-no? Wie heeft ervaring?

Discussion in 'De bevalling' started by Pooh69, Nov 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nou daar zitten ze helaas heel vaak naast.

ze hadden aidan tussen 3200-3500 geschat. en wat kwam eruit...
    4120 gram dus daar zaten ze ff flink naast.
    plus het feit dat mijn bekken smal zijn en dat kunnen ze pas zien tijdens het bevallen.

2. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    ow ja dat is waar hahaah wat erg ..je kan dus van tevoren ook nei weten of je smalle bekken hebt..das balen nu begin ik te twijfelen maar nee k doe het tog voor de zkerheid en als het dan tog nie helpt jammer dan ben ik van te voren wel rustig

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoorde dat ze wel van te voren kunnen zien hoe smal je bekken is. Dmv een echo, maar daar moet je om vragen. Dit zei een collega van me.

@ Kim: Maar als je bekken te smal is, dan gaat het toch om het botgedeelte? Dat kun je toch niet met een knip verhelpen?

4. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nee klopt.
    maar ze hebben me moeten knippen om de pomp erin te krijgen.
    toen aidan eruit gestrokken, maar omdat het te smal was bleven dus zijn schouders haken...kun je het nog volgen? dus toen hebben ze een of andere methode gedaan waarbij ze je benen omlaag en naar boven duwen en 1 iemand op je buik drukt om zo je kindje eruit te trekken.

5. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0
    Ik ben wel uitgescheurd maar voelde daar echt geen F* van! Na de bevalling kwamen ze met naald en draad aanzette.. wist ik veel dat ik uitgescheurd was haha!

Ben wel erg bang voor een knip, dat lijkt me wel zeer doen.. ook omdat ze het tijdens een perswee doen, en bij mn eerste bevalling voelde ik haast geen persweeen, dus als ze dan zouden knippen, zou die pijn boven de andere pijn uitkomen snappie nog? :p

annyway.. vind het een hoop geld! Zie wel wat er gebeurd.. laat het gewoon op me af komen!

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    @KimKivits: Ik snap hem. Klinkt heftig :confused:

7. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    krijg je geen verdoving als je geknipt wordt? dat is tog onmenselijk :oops:

8. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    in principe doen ze het tijdens een wee en dan voel je er niks van.. zeker niet als het hoofdje staat dan staat je huid zo strak dat je het niet voelt.. en als je geen wee hebt bijv als ze de vacuum moeten gebruiken dan zetten ze vaak wel even een verdoving

9. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    '

o god wat erg allemaal :confused: moet er echt niet aan denken..maar ok het doet dus geen pijn dit blijf ik ff voor mezelf herhalen

10. Nanda2

Nanda2 Lid

Mar 22, 2007
    35
    0
    0
    Natuurlijk is het zo dat als je een zeer groot kind krijgt er op den duur geen redden aan is, maar toch kan de epi no dan erge schade voorkomen. De praktijk heeft uitgewezen dat ook in het geval van vacuumpompen etc er een MINDER grote knip noodzakelijk was dan in het geval er geen epino was gebruikt.

Ik ben met de epino op het maximale niveau gekomen voor de bevalling. Dat betekent wel dat je een ballon van 10 cm doorsnede eruit perst! De boel is dan al behoorlijk opgerekt hoor!

Ik weet (van horen zeggen) dat een knip tijdens de bevalling best meevalt. Maar de meeste vrouwen hebben wel heel veel last van de hechtingen van die bewuste knip.! Ik denk niet dat er veel vrouwen met hechtingen al na drie dagen op de fiets zitten, zoals ik wel kon omdat ik geen hechtingen had.

11. Nanda2

Nanda2 Lid

Mar 22, 2007
    35
    0
    0
    Natuurlijk is het zo dat als je een zeer groot kind krijgt er op den duur geen redden aan is, maar toch kan de epi no dan erge schade voorkomen. De praktijk heeft uitgewezen dat ook in het geval van vacuumpompen etc er een MINDER grote knip noodzakelijk was dan in het geval er geen epino was gebruikt.

Ik ben met de epino op het maximale niveau gekomen voor de bevalling. Dat betekent wel dat je een ballon van 10 cm doorsnede eruit perst! De boel is dan al behoorlijk opgerekt hoor!

Ik weet (van horen zeggen) dat een knip tijdens de bevalling best meevalt. Maar de meeste vrouwen hebben wel heel veel last van de hechtingen van die bewuste knip.! Ik denk niet dat er veel vrouwen met hechtingen al na drie dagen op de fiets zitten, zoals ik wel kon omdat ik geen hechtingen had.

12. Nanda2

Nanda2 Lid

Mar 22, 2007
    35
    0
    0
    dubbelpost

13. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    dus gwoon gebruiken..k wou m zowieso al gaan gebruiken..voor mijn gevoel ook dat ik weet dat ik alles heb gedaan om scheuren te voorkomen..

14. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    kijk daar heb je dus helemaal gelijk in!
    ik kon nml de eerste week niet eens uit bed.
    denk dat ik met 3 weken pas 'normaal' op een stoel kon zitten door de enorme knip. dus daar heb je dan dus oidd gelijk in!

15. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    ff off topic: je moet gewoon afspreken dat je verdoving krijgt voordat er geknipt wordt. Mijn mening: nergens voor nodig uit te testen of die knip nou wel of geen pijn doet. Kan me echt niet voorstellen dat het niet loeizeer doet, zeker niet toen ik het hechtwerk achteraf eens bestudeerde. Ik had het vooraf afgesproken (mn man heeft dat gedaan) en dat vond ik een hele goede actie :)

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Uittesten? :confused:

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Je hoort idd vaak dat je van de knip zelf niks voelt, maar achteraf zoveel last hebt van de hechtingen.
    Ik ken meiden die de eeste dagen alleen op bed half konden zitten/achterover hangen omdat ze gehecht waren.
    Ik moet er allemaal niks van hebben ;) 'k Wil best bevallen, maar geen eng gedoe ;)...
    (Heb je zelf toch niet voor 't zeggen, weet ik ook wel...)

18. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    uittesten: bedoelde dat iemand wel tegen mij kan zeggen dat zo'n knip geen pijn doet, maar dat ik echt niet ging (ga) uitproberen of dat echt zo is, en wilde dus zowieso verdoving voordat er geknipt werd.
    Kan me niet voorstellen dat zo'n knip door je vaginawand geen pijn doet, ookal lag ik al te verrekken van de weeenpijn.

Groetjes!

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ok, ik schrok al... 8-[

20. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007