Na een zware bevalling, langdurig persen tgv een verkeerde spildraai, blijkt dat ik een verzakking heb. Zowel de voorwand als de achterwand is verzakt. De gyn advseerde voorlopig niet te opereren en fysiotherapie voor versteviging vd bekkenbodemspieren. Wie heeft ook een verzakking aan de bevalling overgehouden en wat wordt eraan gedaan.
Heb het ook gehad. Ook continue het gevoel met lopen en staan dat het er elk moment uit kon 'vallen'. Op advies van gynaecoloog veel bekkenbodemspier-oefeningen gedaan en daarin doorzetten. Uiteindelijk is het na een aantal maanden bij mij weer over gegaan!
Bij om te horen dat het ook over kan gaan met bekkenbodemoefeningen. Ik merk zelf ook al verbetering, het ongewild urine verliezen bijvoorbeeld heb ik nu beter onder controle. Ik heb nog wel eens het gevoel dat ik een "bal" tussen mijn benen heb... Gewoon doorgaan met oefenen dus, ik heb het er graag voor over om op deze manier onder een operatie uit te komen!
hoi, ik heb net gisteren gehoord dat ik waarschijnlijk ook een verzakking heb. ga binnenkort bij de gyneacoloog langs voor verdere info. Ik ben al aan het sporten geslagen, hopelijk helpt dat wat...
Shel, Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen, laat je dat zomogelijk nog even weten? En wat voor klachten heb jij tgv de verzakking?