Knip / Scheur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by supermummy, Jan 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2008!

Mijn bevalling komt dichterbij, en ik merk dat ik me best zorgen begin te maken over de manier van bevallen hier. (Ik woon in Spanje)

Hier word vaak uit voorzorg ingeknipt, dit vind ik echt een verschrikkelijk idee. Als het nodig is dan is het nodig, maar uit voorzorg omdat het zo sneller gaat wil ik echt niet! Ben dan ook van plan dit goed duidelijk te gaan maken tijdens de bevalling.

Is inknippen vaak noodzakelijk. Wat is beter natuur zijn gang laten gaan
    en uitscheuren of uit voorzorg inknippen? Wat geneest normaal gesproken
    makkelijker een knip of een scheur?

bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi supermummy,

een preventieve knip vinden wij niet nodig. Een knip geneest over het algemeen minder snel en met wat meer pijn dan een scheur. Bij een scheur vallen de gekartelde randjes in elkaar en dit geneest meestal gewoon sneller en vaak ook mooier. Dus inderdaad goed zeggen dat je liever geen knip hebt en dan maar liever inscheurt (een knip voorkomt in de meeste gevallen ook geen totaalruptuur als dat de reden is dat ze preventief knippen!) Alshet nodig is, is het een ander verhaal, maar het is dus preventief meestal niet nodig.

Groetjes Brigitte

Share This Page