minder beweging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sab85, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hallo verloskundige,

alleerst gelukkig nieuwjaar natuurlijk ;)

ik stel toch even mijn vraag omdat ik me wat zorgen maak.
    ik ben nu bijna 26 weken zwanger en de afgelopen weken voel ik mijn kindje heel de dag door schoppen, vrij hard en ik zie dan ook mijn buik bewegen.

gisteren heb ik haar voor het eerst overdag helemaal niet gevoeld, pas savonds begon ze een beetje te trappen. nu vandaag heb ik haar ook nog bijna niet gevoeld. ik heb gisteren en vandaag met de angelsound geluisterd en hoor wel heel mooi het hartje kloppen.

moet ik me zorgen maken of is het normaal dat de bewegingen minder worden?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sab85,

inprincipe hoef je je kindje pas vanaf 28 weken elke dag te voelen. Daarvoor zijn de spieren vaak nog niet sterk genoeg om elke dag door je buikwand heen te kunnen schoppen. Jij hebt al een tijje dus veel even gevoeld en dan is het contrast ineens groot. Maar er kunnen nu dagen bijzitten dat je kindje even bijtankt en na een paar dagen weer volop van zich laat horen/voelen. Dus niet ongerust zijn, zeker niet als je het wel elke dag voelt, ook al is het nu even wat minder stevig, komt vaker voor en duurt meestal maar een paar dagen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina