bezoek na een poliklinische bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door m038, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo dames,

wie kan mijn vraag beantwoorden... ik ga pol. bevallen in het ziekenhuis. als alles goed gaat mag je zo na een uurtje of twee weer naar huis. nou kunnen de opa en oma's en tante's overdag natuurlijk daar al snel even naar hun kleinkind, neefje/nichtje komnen kijken maar hoe zit dat 's nachts mogen ze dan wel even kijken of niet? als de baby 's nachts geboren wordt wil ik daar wel tot de ochtend blijven... hoe hebben jullie dat gedaan en wat zijn jullie ervaringen hiermee

groetjes marij

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook poliklinisch bevallen, 's nacht om 4:54u. is onze Milan geboren.

Mijn ervaring is dat je op dat moment niet per sé je ouders/broers/zussen erbij wilt hebben. Even met z'n 3tjes, elkaar vast een beetje leren kennen is juist zo fijn. Milan is aangelegd (bv), gewassen, aangekleed, en toen weer bij mij gelegd en hebben we met z'n tweetjes (mijn vriend en ik) beschuit met muisjes gegeten. Het personeel heeft ons toen ook alleen gelaten, zodat we echt alleen met Milan waren. Daarna ben ik even snel gaan douchen en plassen, en lag Milan bij mijn vriend in z'n armen. Toen kwam ik weer terug op de kamer, hebben we even ontbeten, en zijn we al naar huis gegaan. Om 07:15u. waren we thuis en toen is daar "pas" de visite gekomen (ooms/tantes/opa's/oma's). Ik vond het zo erg prettig!

Maar als jij wel meteen mensen wil laten kijken, kan dat 's nachts volgens mij ook gewoon. Toen ik ben bevallen had ik een kamer voor mij alleen, daar was ik dus met mijn vriend en baby, en ik denk niet dat ze bezwaar hadden gemaakt als er nog wat familie langs was gekomen.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Op de kamer waar ik lag, werd na 2 dagen om 10 uur s'avonds een vrouw gebracht die net was bevallen. Zij mocht geen visite meer laten komen want na een bepaalde tijd werd gewoon geen visite meer toegelaten zodat de andere moeders en kinderen konden rusten.

4. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Meestal moet visite gewoon wachten tot het volgende bezoekuur...

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier in ZH hadden ze een speciaal bezoekuur voor opa en oma's.

Mijn pa en ma kwamen buiten die uren langs, maar daar werd niet moeilijk over gedaan. Lag alleen op een kamer. Het maakt ook nogal een verschil of je ouders even langs willen komen of dat je daar met 25 man familie zit te buurten.

Mijn schoonzusje, schoonmoeder en drie nichtjes werden overigens wel na anderhalf uur de deur uit gebonjourd, maar dat vond ik op dat moment niet zo erg.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    opa's en oma's mogen op de verloskamer even langskomen op elk tijdstip van de dag (niet voor verdere verwanten)

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik lag op de open verloskamer en mijn ouders wilden ook komen kijken, maar wat denk je, er mocht geen bezoek komen.... :confused: Alleen je partner die ook tijdens de bevalling daar was mocht blijven, maar verder mocht er niemand komen... Terwijl ik gewoon een eigen kamer had! Dus beetje vreemd wel....

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn ouders en schoonouders zijn ook gewoon op de verloskamer geweest, was geen probleem

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik had dat dus echt niet geaccepteerd! Maargoed, ik ben dan ook allergische voor "mag niet" en "moet" dus of ik was direct naar huis gegaan ofwel hadden ze mijn bezoek toegelaten.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij ons ziekenhuis mag er alleen bezoek komen tijdens bezoekuren, en dan maar 2 tegelijk. De vader mag natuurlijk wel gewoon komen wanneer die wil :D

11. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Bij mij mocht iedereen komen die wilde, ook 's nachts. Ook mochten we onze telefoons gebruiken om mensen te bellen. Maar: ik had geen behoefte aan bezoek (ze is tegen middernacht geboren) en heb erg genoten van een nachtje met z'n 3tjes. Volgende keer zou ik ook eerste even samen willen bijkomen en dan de volgende ochtend bezoek ontvangen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Op vrijdagochtend, 8 uur, zijn mijn weeen begonnen. Vrijdag op zaterdagnacht ben ik bevallen van mijn kleine meisje. Hele nacht niet geslapen dus. Moest 2 daagjes in het ziekenhuis blijven. Zaterdag overdag ook niet geslapen. Zaterdagavond kwam ik bij een mevrouw op de kamer te liggen die een keizersnede zou krijgen, maar wachtend op de ok haar (reeds) weeen aan het wegpuffen was. Om 2 uur snachts kwam ze terug van de ok met veel bombarie en om 3 uur s'nachts kwam er nog allemaal familie op bezoek die ook nog eens een uur bleven. Om 6 uur werden we weer gewekt door de verpleging. Ik voelde me te brak om er iets van te zeggen.. maar jeetje wat was ik boos :evil:

Daarbij stootte een bezoeker van de buurvrouw, door het gordijn heen, ook nog eens zo'n 5 keer tegen het bedje van mijn kleine meid aan :evil:

13. shiralin

shiralin Lid

19 nov 2008
    32
    0
    0
    den haag
    In het ziekenhuis waar ik ga bevallen mag er direct na de bevalling bezoek komen (opa/ oma/ zus/ broer/enz.), zolang het maar gemeld word.
    en uiteraard geen 25 man tegelijk.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het lijkt mij weinig zin om hier te reageren als je niet poliklinisch bent bevallen :rolleyes: Dan is de situatie gewoon anders.

Waarom zou je perse al in het ziekenhuis bezoek willen? Je kindje wordt geboren, wordt op je buik gelegd, daarna gecontroleerd en jij kan even douchen en eten en daarna ga je naar huis. Je kunt je visite dan toch gewoon thuis ontvangen? Er is echt niet veel ruimte qua tijd om dat in het ziekenhuis allemaal te doen en waarom zou je? Ze kunnen toch wel 2 uurtjes wachten zodat jullie even kunnen bijkomen, genieten en fatsoeneren?

Ik zou het ook niet raar vinden als het ziekenhuis dit bij poliklinische bevallingen weigert. Je ligt niet eens op een kraamkamer.

15. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Helemaal mee eens!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo. Ik beviel om 20.45 , maar voor alles klaar was, was het 23.00 uur. Ik zou die nacht dus blijven en zou op een 4-persoonskamer komen te liggen. Omdat het al zo laat was, mochten mijn ouders (die ik echt op dat moment wel even wilde zien!) en m'n schoonmoeder wel komen, maar bleven wij gewoon met z'n 3tjes wat langer op de verloskamer.
    Ik ben uiteindelijk om 23.45 naar de kamer gebracht, waar iedereen overigens nog aan het tutten was met haar en hun kindjes. Om 00.30 gingen de laatste partners daar weg.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.080
    2.220
    113
    Brabant
    ik zou poliklinisch op medische indicatie bevallen ( begon nl. thuis..).
    Ik had een kraamsuite en lag daar alleen en ben daar ook bevallen. Man is blijven slapen (ook toen ik moest blijven). Toen I er was mochten we zoveel en vaak bezoek ontvangen als we wilden.

Bij ons is het trouwens zo dat als de bevalling achter de rug is en alles goed is, je gewoon naar huis gaat.. (ip is dat 2-3 uur na de bevalling)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is hier ook zo, maar dan moet er wel kraamzorg aanwezig zijn. En die komen hier niet meer na 8 uur s avonds. Vandaar dat je hier dan in het ziekenhuis moet blijven slapen na die tijd.

19. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Ik ben 's nachts om 02.37 uur bevallen in het ziekenhuis. Een uur na de bevalling (ik lag nog in de verlosamer) stonden mijn ouders, broer zus en zwager al aan m'n bed. Ze zijn ruim een uur gebleven, daarna op eigen initiatief naar huis gegaan. Het personeel vond het allemaal wel prima had ik het idee (waarschijnlijk omdat ze de verloskamer niet a-la-minuut nodig hadden).

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn ouders waren bij de bevalling en die mochten ook na de bevalling even blijven op de verloskamer.

Op zaal gelden hier gewoon de bezoektijden... maar in overleg kan er volgens mij wel van af geweken worden. Het scheelt ook wel of je met anderen op zaal ligt of niet.

Deel Deze Pagina