Kindje anderhalve week te groot..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door houda, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo,

Ik heb bijna 3 weken geleden mijn 20 wekenecho gehad en alles was goed gelukkig.
    Ze vertelde wel dat het kindje anderhalve week te groot is voor zijn leeftijd.
    De oorzaken volgens haar konden zijn dat ik langer zwanger was dan ik dacht (heb met 8 weken de termijn echo gehad) of het kindje was gewoon wat groter.

Ik ben via menopur en pregnyl zwanger geworden dus ik kan zowieso niet langer zwanger zijn. Heb geteld vanaf de dag van de eisprong.

Dus als dat het niet kan zijn dan betekend het dus dat mijn kindje groot is voor zijn leeftijd. Is dat erg? En anderhalve week voor lopen lijkt mij erg veel, ik maak me best zorgen.

Alvast bedankt...

Groetjes Houda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Houda,

de termijn zal wel kloppen dan. 1,5 week valt best mee hoor, hij zal wel in de gaten gehouden worden, misschien dat je bloedsuiker nog eens gemeten zal worden of dat je nog een groei-echo krijgt. Maak je geen zorgen, je hebt kindjes die wat groter zijn en kindjes die wat kleiner zijn, we zijn niet allemaal hetzelfde!

Mirjam

Deel Deze Pagina