Hechtingen opgelost, maar knip weer open. HELP!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Garfield, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Garfield

Garfield Lid

5 apr 2007
    14
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 4 weken geleden bevallen en ben ingeknipt. Het leek goed te genezen, maar vorige week kreeg ik ineens weer meer pijn en het bleek dat de hechtingen (op 1 draadje na) opgelost zijn, maar dat de knip weer openstaat. Het is (nog) niet ontstoken en de huisarts zei dat het vanzelf dicht moet groeien. Ik moet helemaal niets doen, ook niet ontsmetten ofzo (terwijl mij dat best logisch lijkt met een open wond).

Ik maak me er erge zorgen over. Is dit inderdaad de normale gang van zaken? Komt dit weer vanzelf goed en heb ik niet veel kans op een ontsteking? En hoe lang zal het duren voor het genezen is? Is er iets dat ik er zelf nog aan kan doen? Als ik lig, heb ik de minste pijn. Is het dan verstandig om vaak te gaan liggen. Ik heb het idee dat als ik beweeg of zit dat het dan allemaal trekt, dus lijkt mij dat het minder goed kan genezen of is dat niet zo? Is het verstandig om de verloskundige hierover te bellen (mijn nacontrole is pas over 3,5 week).

Ik heb nu het idee dat het nooit meer goed zal komen :( en ik hoop dat iemand me kan helpen of gerust kan stellen..

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi garfield,

Het is helemaal niet raar om hierover je verloskundige te bellen. Zij kan er even naar kijken en je adviezen en tips geven.
    Het is belangrijk dat je de wond wel goed schoonhoud, spoel twee keer per dag even onder de douche. In principe moet de wond vanzelf weer dicht gaan.

Sterkte IMke

3. Garfield

Garfield Lid

5 apr 2007
    14
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb vanmiddag meteen de verloskundige gebeld, maar die kan niets voor me doen. Ze verwees me weer terug naar de huisarts, maar daar wil ik eigenlijk liever niet meer naartoe met dit probleem omdat hij het allemaal nogal luchtig opnam en ik de indruk kreeg dat hij het maar onzin vond.

Ik weet dat je weinig kan zeggen omdat je de wond niet hebt gezien, maar heb je nog wat meer tips voor me? Spoelen doe ik inderdaad al.

Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina