Okay.... Het volgende is een feit. Ik lig nu voor de 3e keer in het ziekenhuis en bijna 34 weken zwanger. Elke keer met andere klachten. Uitdroging, blaasontsteking, longontsteking en nierbekkenontsteking. En daar bijhorend telkens hoge koorts. Pieken van 39.5° en hoger... CTG's lieten dan ook een beeb zien die flink op hol geslagen was. 200/210. Kan niet goed zijn voor die ukkepuk. Anyway! Morgen of overmorgen mag ik naar huis. Nu woon ik in een niet erg gezond huis... veel vocht, tocht en schimmel. Gelukkig inmiddels een ander huis gekocht dus dat probleem is wel opgelost. Maar daar kunnen we pas na de bevalling in. Ik ga dus na mijn ontslag tijdelijk naar mijn ouders. Mijn vriend komt ieder weekend over (wij wonen bij Deventer, mijn ouders bij Groningen). Mijn oudste is daar al en gaat daar tijdelijk naar school. Zo kan ik aansterken en me klaarmaken voor de bevalling. En hoef ik me ondertussen niet druk te maken over eventueel huishouden of een stuiterende kleuter. Maar dan.... ik beval in Groningen, UMCG... en dan? Als alles goed gaat sta ik binnen een paar uurtjes met een nieuwe papa (het is zijn eerste) en nieuwe kleine in maxi cosi op straat. Stap ik dan in de auto en rijden we naar ons eigen huis? (Vanaf het ziekenhuis ong 1 uur en 20 minuten) of gaan we naar mijn ouders. Ik zie het niet zitten om daar meteen de eerste nacht door te brengen op de een of andere manier. Of is er een kraamhotel in de buurt om samen even te verblijven? Okeeeeej!!! Kom maar met de tips en/of opties die jullie kunnen verzinnen!
Ik weet niet of er een kraamzorghotel in de buurt is, maar ik denk dat dat voor jullie een goed idee is. Al is het maar voor 1 nacht.
Ja dat probeer ik ook uit te vinden. Maar kan op internet niet erg duidelijk iets vinden. Dus bij de eerste controle in Groningen maar eens navragen.
Kraamhotel. Naar huis is dan het oude huis? Als je de zwangerschap uit vlucht dat huis, lijkt het me met baby ook niet lekekr en de eerste nacht natuurlijk quality time met jullie kersverse gezinnetje. Verloskundige zal wel eeten waar je terecht kan en anders gewoo. De verlosafdeling bellen, welkicht dat die iets kunnen aanbevelen.
Kun je met vk de situatie niet bespreken zodat je iig een nacht in het ziekenhuis mag blijven? Als je het erop gooit dat het je psychisch zwaar valt en heel veel zorgen maakt, bang bent hoe dat moet met de baby etc kunnen hun indicatie geven een nacht te mogen blijven.
Vakantiehuisje in de buurt huren tot het nieuwe huis af is? Vaak als je dat voor langere tijd (lees langer dan midweek/weekend) huurt en buiten de vakanties om is dat best goed te betalen.