Kolvende kraamverzorgster

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Teentje, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teentje

Teentje Lid

14 aug 2014
    59
    1
    8
    Kraamverzorgende
    Haarlem
    Hai, ik ben kraamverzorgende en ik begin volgende week al met werken. Dan is mijn kleine 10 weken oud, ik geef volledige borstvoeding en omdat het zo goed gaat wil ik niet stoppen daarom heb ik een vraag aan jullie?

Hoe zouden jullie het vinden als jouw kraamverzorgster 1 a 2x per dag even in haar auto gaat kolven?
    Door de borstvoedingswet mag ik nou eenmaal binnen werk tijd 1 a 1,5 uur de tijd nemen om te kolven.
    Ik moet eenmaal kolven om de 3 a 4 uur en de melk bewaren voor de volgende dag zodat mijn opass mijn kleine kan voeden.

Wat is jullie mening hier over?
    Vind je het okey of niet?

Bedankt!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ga volgende maand weer aan de slag en vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af. Ik volg dit topic dus even :)

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tuurlijk! En waarom in de auto? Op een lege slaap/studeer/zolderkamer kan toch ook?

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou het oke vinden als het niet van m'n kraamzorg uren afging. Is dat zo of blijf je dan extra? Anders zou ik zoiets hebben dan betaal ik voor t kolven ( heel egoïstisch maar ik neem al niet teveel uren door de kosten en zo word t dan wel snel minder)

Verder vind ik het wel goed van je en denk ik dat je andere net bevallen dames goed kan helpen, en in je auto hoeft niet hoor, genoeg kamers!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zit een beetje dubbel. Heb zelf ook gevoed dus juich het toe. Maar ik zou wel willen dat ik de uren kraamzorg kreeg waar ik recht op heb, dus ik weet niet hoe je dat met je werkgever zou regelen. Dus dat je ingeroosterd wordt waarbij je 6 uur kraamzorg verleent aan iemand en 8 uur betaald krijgt of zo? Ik bedoel, ik zou niet willen dat dit van mijn uren af ging, maar van de uren die het kraamzorgbureau aan jou betaalt.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Pff gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt 😰

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik denk hetzelfde als Juul.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ga maar 3 uur per dag afnemen. Ik zou het niet erg geslaagd vinden als het daar vanaf zou gaan. Maar als je daarbuiten een ruimte nodig zou hebben om te kolven ofzo dan zou ik daar geen probleem mee hebben. Misschien is het mogelijk om 2 gezinnen op een dag te hebben die 3 uur afnemen. Met extra tijd tussen de gezinnen zodat je kan kolven? Ik zou het even met je werkgever bespreken.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Waarom in de auto? Als het hier zou zijn dan zouden we wel een beter plekje vinden. En ik ga ervanuit dat je werkgever dat met de uren wel regelt. En anders zo lang ben je er niet mee bezig, anders zou je ook koffie drinken etc.

10. Teentje

Teentje Lid

14 aug 2014
    59
    1
    8
    Kraamverzorgende
    Haarlem
    Als kraamverzorgster heb ik recht op 1uur pauzen, half uur voor lunch en 2x koffie pauze van 15min als ik een werkdag heb van 8uur. Bij 6uur is dit 30 min pauze totaal. dus in die tijd zou ik dan kolven, en die tijd is altijd tijd van de Kraamzorg uren bij volledige zorg.
    Dus nee ik zou niet extra tijd gaan blijven, realistisch is 4uur zorg op een dag meer dan genoeg wanneer alles goed gaat dus mijn baasin zegt kolven kan gewoon tijdens werk uren (dus in die 49uur) zo lang alles goed gaat en geen bijzonderheden zijn in het gezin en zo wel ja dan blijf ik natuurlijk wat langer.

Maar het blijft awkward om te kolven bij mensen vind ik :p daarom dacht ik lekker rustig in me auto :p

11. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik zou er geen problemen mee hebben, mits het niet van de kraamuren af gaat. En ik zou je niet in de auto laten kolven maar gewoon op een slaapkamer ofzo :)

12. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn kraamzorg nam die pauze toen ik even op bed lag, vond ik wel fijn. Maar snap wel dat je bazin t geen probleem vind, want officieel krijg je extra tijd en nu jij t in je eigen pauze wil doen, heeft zijn er geen 'last' van.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind de houding van je werkgever overigens niet zo prettig. Je hebt recht op extra pauzes om te kolven en ik vind dat ze zich er nogal makkelijk vanaf maakt.

14. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Eens! Je moet gewoon pauze nemen en kolf pauze en je werkgever moet dit regelen met t gastgezin.

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Om te beginnen heb je er, net als elke vrouw, gewoon recht op.

Ik persoonlijk zou het geen enkel probleem vinden! Zou het wel raar vinden als je in de auto gaat kolven, zou gewoon een rustig plekje beschikbaar stellen in huis waar je je even terug kan trekken. En je melk mag in de koelkast staan ;)

Ik heb mijn kraamverzorgende echt niet continu nodig gehad. Dus zou, bij wijze van, jouw echt wel een halfuurtje kunnen missen zodat je kunt kolven hoor.

16. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Natuurlijk zou dat geen probleem zijn! Het is gewoon bij wet geregeld. En ik zou ook niet willen dat je in je auto zou zitten kolven.

17. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk mag en kun je gewoon kolven!!
    Respect hoor, ik had er altijd zon hekel aan!
    Bij mij zou je gewoon mogen kolven in huis en ook onder de uren van de kraamzorg (mits dit geen úren in beslag neemt). Is toch altijd wel even een half uurtje te vinden.
    Ik heb mijn volledig recht gepakt tot aan de 9 maanden. Ik heb niet de volledige uren gepakt die er voor staan, maar gewoon de tijd die ik nodig had en dat was de helft van de uren die ik zou krijgen. Ooh ja ik moest zelfs nog op en neer, omdat madam de fles weigerde ;) (gelukkig maar 5 minuutjes rijden)

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Van mij zou dat mogen. Daar heb je toch gewoon recht op. Zelfs buiten je pauze tijden volgens de wet toch? Zolang de kraamuren hetzelfde blijven zie ik geen probleem. En ik zou je ook echt niet in de auto laten kolven. Gewoon een plekje zoeken in huis.

19. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Maar ik vraag me wel af hoe dit gefactureerd word. Jij doet t in je pauze maar zal ook niet altijd haalbaar zijn. En of je dan als gastgezin gecompenseerd word, want de kosten zijn normaal voor de werkgever, en niet voor de klant.

20. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou daar absoluut geen probleem mee hebben dat je afkolft en zou een rustige ruimte voorzien waar je dit kan doen zodat je dat niet in de auto hoeft te doen. Ik lees dat je dat tussen je pauzes wilt doen? Ik zou gewoon verwachten van de organisatie dat ze daar extra uren voor voorzien, pauzes dienen om rustig te eten en te drinken, niet om te kolven. Als jouw werkgever dat niet toestaat (ik weet niet hoe dat wettelijk geregeld wordt in NL, ik ben van BE) vind ik dat schandalig. (het kan natuurlijk ook zijn dat je het liever in je pauzes doet zodoende je sneller naar huis kan). In elk geval. Het zou me verbazen dat een vrouw die net zelf moeder is geworden van jou niet wil dat je afkolft!

Deel Deze Pagina