Afvallen tijdens zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Robina2, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robina2

Robina2 Lid

May 30, 2008
    99
    0
    0
    Hallo, ten eerste: super dat jullie dit in je vrije tijd doen en zo veel onzekere vrouwen helpen!

Mijn vraag: nu ik weet dat ik zwanger ben (zes weken) ben ik gezonder gaan eten. Ik was altijd nogal een snoeper en snacker en dus te zwaar (BMI 29,5). Nu ik zwanger ben, ben ik gezond gaan eten, dus gewoon 3 normale maaltijden en tussendoor fruit of karnemelk. Het kost me ook weinig moeite, want het eten smaakt me allemaal toch niet meer zo dus ik heb ook niet zoveel trek in zoet en vet. Maar daardoor val ik nu natuurlijk af (kilo in twee weken). Maar afvallen tijdens de zwangerschap is niet goed lees ik overal.

Nu vraag ik me dus af: wat is beter, blijven snoepen en snacken en niet afvallen, of gezond eten en wel afvallen?
    Alvast heel erg bedankt voor jullie raad!

Robina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Robina,

het is niet erg dat je door een gezond eetpatroon nu afvalt. Het is zeker niet de bedoeling om door te gaan met snoepen en snacken. Probeer je nieuwe eetpatroon vol te houden. Het afvallen van nu zal op een gegeven moment stabiliseren.

Mirjam

3. Robina2

Robina2 Lid

May 30, 2008
    99
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie, ik zal netjes gezond blijven eten!

Share This Page