Hallo, Ik woon in drenthe en wil graag een knipcursus volgen. Ik vind internet/thuis cursussen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een plek om een persoonlijke cursus de volgen hier in de buurt? Alvast bedankt voor de reacties!
Hmm.. ik vraag me altijd af waarom ik 3 jaar een opleiding volgde (waarvan 2 jaar op kniptechnieken gericht) en zoiets dan ik een korte cursus (laat staan thuiscursus) te volgen is. Maar goed, misschien is wat ze aanbieden alleen de basis? Wil je daar dan je familie knippen of als kapster aan het werk? (puur nieuwsgierigheid)
Ik geloof dat je als kapster meer moet weten. Zou alleen graag mijn man zelf willen knippen en misschien later de kinderen. Al willen ze dat misschien niet meer als ze ouder zijn. Het scheelt een hoop geld. Vandaar....
Ja dan zijn basistechnieken misschien wel voldoende. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, maar gezien de opleiding die ik gedaan heb en alles wat er bij kwam kijken lijkt het me niet te doen in een thuiscursus. Maar op locatie met iemand die het goed uitlegt valt misschien in een paar keer al heel wat te leren. Succes in ieder geval!
ik ben ook kapster geweest 12jaar lang, en kan je vertellen dat, als je wilt knippen het echt niet in een cursus kan leren, anders zouden wij allemaal echt geen opleiding van 3jr volgen en dan nog heel veel bijscholing en ervaring op moeten doen. ik weet dat het er echt allemaal heel simpel uit ziet, maar in de praktijk is het echt zo makkelijk nog niet. misschien een tip, ga eens je haar laten knippen bij een kapperschool in de buurt, die kunnen modellen goed gebruiken en dan weet je meteen waarom een cursus echt niet voldoende is...
ik ben ook aan het rondkijken voor een kappers opleiding maar geloof mij, dat is niet goedkoop een knipcursus thuis volgen is echt geen optie hoor, daar leer je toch niet hoe het echt moet naar mijn idee heb je echt wel iemand nodig die het je voor doet en je zonodig verbeterd dan kan via een cursus online of via tv niet.
Ik ben zelf ook geen voorstander voor een thuiscursus hoor. Maar ben aan het googlen geweest en kan hier in de buurt maar 1 persoon vinden die een cursus geeft. Ik heb zeker respect voor kappers en verwacht ook niet dat ik dat ook allemaal leer in een cursus. Nogmaals, ik ben blij als ik.mijn man zelf kan knippen. Vriendinnen van mij knippen hun mannen zonder cursus, maar dat durf ik niet....