bevalling van 1ste en 2de wat een verschil!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Froukje3, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froukje3

Froukje3 Lid

26 mei 2008
    35
    0
    0
    toen ik in 2004 moest bevallen van de eerste
    begonnen de weeen met 41 week en 6 dagen..
    de weeen begonnen smorgens tegen 11 uur en gelijk eigelijk om de 7 minuten, mijn man zat bij de tandarts,en ik wist niet wat ik er mee moest
    ikz at bij me schoonmoeder,en die wilde me raad geven(wat niet zoon goed idee was op dat moment hihi)
    toen hebben we me man gebeld en hem terug laten komen,..
    om half 1 zaten we i n het ziekenhuis(smiddags)..
    toen had ik 5 cm ontsluiting, maar zei die vk van het ziekenhuis
    ga maar naar huis bel maar als het nog sneller op elkaar komt!
    tegen half 3 had ik weeen om de 4 minuten wij belden der heen
    er werdt ons mede gedeelt"duurt nog wel even blijf maar thuis,
    ik kon niet meer was helemaal bek af!
    tegen half 5 savonds heeft mijn schoonmoeder daar heen gebeld en gezegt ze gaat nu onder de douche en daatrna komt ze of jullie het er mee eens zijn of niet.. tegen half 6 was ik in het ziekenhuis het duurde heel lang voor ze eindelijk een keer bij me kwamen toen ze eindelijk kwamen vroegen ze me.. waarom bent u niet eerder gekomen.. ik had 8 cm!
    dus echt snel ging het ook weer niet, maar oke wij hobbelde gewoon verder.. tegen 9 uur had ik 10 cm,en mocht ik mee persen en prccs 10 uur is ze geboren, toen ik die bevalling mee maakte had ik zoiets van nooit niet weer! was gewoon echt helemaal op kon 2 weken amper staan, en voelde me niet goed,
    toen vorig jaar wilde we toch weer proberen voor nr2!
    en ja hoor in juni zwanger (2007)..
    toen op 29 feb moest ik naar de gyno! ik kom daar zegt ie ik wil je graag inleiden, want je bloeddruk is veel te laag! ik zag de bui weer hangen want hoorde allemaal verhalen van dat inleiden veel erger is dan gewoon!
    wij dinsdag 4 Maart naar het ziekenhuis voor de inleiding(wist niet meer waar ik het zoeken moest) toen we daar kwamen kreeg ik omkwart over 9 het infuus .. ja zegt die arts komen over een uur! wwant eerder voel je er toch niks van..
    om 10 uur zat ik al vollop in de weeen de verloskundige van het ziekenhuis zei steeds ow denk wel dat er paar cm bij is!
    tot 12 uur bleef het op de 2 en half cm(die ik de 29ste ook al had) hangen..
    toen zat ik in de weeen die zo snel kwamen dat ik geen rust meer kon nemen. en ook niet kon bij komen van de vorige wee!..
    om half 2 kwamen ze weer koekeloeren, en ja hoor 7 cm! nou gaat het rappies dacht ik! om 10 voor 2 10 cm ik was zo gelukkig want gign zo snel allemaal! om 10 over 2 is ze geboren..onze Gwendolyn!
    ze was helemaal gezond ik kon me geluk niet meer op, toen de verloskundige me vroeg wat bevalt u beter? toen zei ik inleiden! en wil ik nu alleen nog maar! ging zo snel allemaal ik zat om half 6 weer iin de auto naar huis:S had ik nooit kunnen dromen dat het zo snel ging..
    ik deed die avond ook weer van alles voelde me zo goed, heb eigelijk nergens last van gehad der na ja beetje beurse pijn maar dat is alles..
    ik hoop dus dat ik bij de 3de ook weer ingeleid mag worden! hij zou het zeker in de gaten houden.. alleen dan niet meer met 38 week maar wel als de kleine iets ouder is... dan 38 weken!
    groetjes van mij

ps ik vertelde dit om te laten zien dat inleiden soms helemaal niet zo erg is als beweert wordt
    ook werdt mj verteld van storm weeen na de bevalling
    nou ik stond na de bevalling binnen 10 min wer op me benen om te gaan douche! het is bij iedereen anders maar het hoeft dus echt niet heel erg te zijn!

2. Froukje3

Froukje3 Lid

26 mei 2008
    35
    0
    0
    de eerste heet Lindsey was 50 cm en 3160 gram
    en de 2de heet Gwendolyn die was 46 cm en 2650 gram

3. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat goed om een positief "inleiding-verhaal" te horen. Bedankt!

Deel Deze Pagina