Waarom is mijn mannetje (2mnd) toch zo ontevreden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fransa, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Aaarrghh... word er echt moedeloos van!

Mijn jongste is echt zo'n super ontevreden babietje. Niets wat je met hem doet kan hem echt wat opvrolijken. Lachen doet 'ie tot nu toe maar bar weinig en hij lijkt eigenlijk z'n dagen alleen maar in mijn armen door te willen brengen. Zodra ik hem wegleg in z'n box of wipper dan begint hij gelijk weer te huilen...

Het gaat nu al ruim 4 weken zo. Hij heeft dagen dat hij echt superveel huilt. Soms echt wel een uur lang en dan is hij werkelijk ontroostbaar.

De laatste dagen ging het met het huilen aardig goed maar vandaag is het weer flink jammeren geblazen.

Hij is erg gespannen en gestressed en lijkt gewoon niet van z'n leventje te genieten. Ik heb hem 3 dagen in de week alleen maar zoals vandaag is z'n grote broer ook thuis en die is zacht gezegd 'not amused' dat zijn kleine broertje zoveel aandacht van zijn moeder krijgt. Maar ja, het is dat of een kind dat alles bij elkaar schreeuwt in de box.

De nachten gaan gewoon wel goed. Dan kan hij zowel slapen als wakker in z'n bed liggen. Maar overdag is geen van beide een optie. Slapen alleen in mijn armen, auto of wandelwagen en als hij wakker is en ergens anders ligt dan wordt er gelijk geproteseerd, gejammerd of gehuild.

Loop al bij een osteopaat (vanmiddag weer een afspraak) maar de eerste behandeling heeft maar weinig effect gehad.

Word er echt zo moedeloos van. Echt niets wat we doen lijkt goed te zijn voor hem. En ondertussen word ik ook echt gek van dat gehuil en gejammer steeds.

Iemand misschien een idee hoe ik hem misschien wat meer ontspannen kan krijgen??

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Vervelend is dat he? Mijn ventje had ook zo'n mamahonger.

Ik heb toen een minimonkey gekocht en dat vond hij wel fijn zo was hij dicht bij me en had ik mijn handen vrij. Je kan ook een gewone draagdoek nemen natuurlijk. Ik had ook een wipper met trilfunctie gekocht en dan was hij ook even stil.

Heb je verder al uitgezocht of hij niet het kisssyndroom heeft? Als ik lees dat hij s'nachts goed slaapt, denk ik het niet, maar je weet het niet.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nee maar heb het zelfde mee gemaakt. Osteopaat hielp ook niks. Fysio is uiteindelijk hier goed geweest voor ons. Nu hij 3 mnd is gaat hij brabbelen en steeds meer lachen en lijkt hij te ontspannen

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Isis, mag ik vragen wat de fysio uiteindelijk heeft kunnen doen?

Aan één kant sluit ik hier een medische oorzaak uit omdat het 's nachts wel aardig goed gaat, maar aan de andere kant... Hij kan zo ontzettend hysterisch en ontroostbaar huilen. Dan ga je toch weer denken dat er misschien wel meer aan de hand is.

Ik vind het zo moeilijk. Hij maakt het me gewoon best lastig om echt volop van hem te kunnen genieten. Als hij zn momentje heeft en toch even ontspannen is dan zou ik ook gewoon even lekker met hem kunnen kroelen. Maar dat is er amper bij want zn gezicht verschiet dan gelijk weer, de spieren worden weer allemaal gespannen en weg is het momentje....

Nu ligt hij weer rustig in mn armen, na weer een flinke schreeuwbui. Hij kreunt wel lichtjes trouwens. Niet persend kreunen maar zo'n licht kneurgeluidje.

Maandag de controle bij de kinderarts (geen cb hier). Ga wel vragen of ze hem echt goed wil nakijken en/of iets herkent in alle symptomen die ik beschrijf...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een baby die het liefste aldoor bij mama is. Eerst ook steeds huilen, nu wel vrolijk maar 't liefste dicht bij me in de buurt. Een draagdoek is hier echt de oplossing, baby op je buik en je kan nog van alles doen, zo kan je ook je grote zoon aandacht geven!

6. adi

adi Niet meer actief

Het klinkt toch echt alsof je zoontje ergens last van heeft. Dat krampachtige, aanspannen van spieren, kreunen en steunen ... dat is niet alleen mamahonger hoor!
    Ik zou hem ook goed na laten kijken. Heb je indruk dat ie last heeft van platliggen? Want bij jou ligt ie natuurlijk altijd schuin/rechtop.

Heb je een draagdoek geprobeerd? Dan heb je je handen vrij voor je oudste.

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn dochtertje heeft reflux en lag de afgelopen weken ook het liefst de hele dag in mijn armen.
    Ik ben dan ook dolblij met een draagdoek (helaas te laat gekocht) zodat ik toch nog met mijn zoontje kan spelen. Ik vond dat nog het zwaarste, dat ik geen tijd meer had voor mijn manneke die 2 jaar lang altijd mijn onverdeelde aandacht kreeg.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Nog geen echte draagdoek geprobeerd. Misschien daar toch maar eens weer naar kijken.

Ik vind het alleen raar dat het 's nachts gewoon wel prima gaat. Helemaal geen huilbuien enzo. Hij komt nog wel steeds elke 3,5 á 4 uur voor een fles maar buiten dat slaapt hij of ligt hij gewoon stil in bed. Tot een uur of 5, dan moet hij bij ons liggen. Maar ook dan is hij vaak wakker en ligt hij gewoon stil om zich heen te kijken. Als hij maar bij ons in bed ligt...

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Dat vind ik dus ook heel moeilijk. Mijn oudste is gewend om gewoon veel aandacht te krijgen. En op zich is het niet erg dat hij nu moet leren die te delen.
    Maar ja, vind er nog wel een groot verschil in zitten of ik steeds even wat aandacht aan hem kan geven of bijna niet omdat z'n broertje steeds ligt te huilen...

10. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland

Mag ik vragen wat voor voeding je kindje krijgt?

11. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier gingen de nachten ook goed omdat ze kapot was van het huilen van overdag maar toch had ze reflux. zoals al gezegd is zou ik toch goed na laten kijken.

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hij krijgt flesvoeding. Momenteel half standaard en half voor hongerige babies (hij kan rustig een fles van 150+5 leegdrinken en na 3 uur alweer honger hebben...)

13. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    dan kan ik je niet helpen
    succes en hoop dat het snel opgelost word

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Heb al wel eens aan verborgen reflux gehad. Spugen doet hij niet. Tijdens zn huilbuien hapt hij trouwens veel lucht wat dan ook weer half naar boven komt en dan weer terugzakt. Ook horen we zn buik regelmatig borrelen. Echte krampjes heeft hij niet veel (stuk verminderd nadat we andere flessen zijn gaan gebruiken) maar hij komt wel slecht van zn overtollige lucht af...

15. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Heb je wel eens aangedacht om volledig voeding voor hongerige babys te de doen? En miss 1 schepje nutriton?? Mijn zoontje is hier ook heel goed van opgeknapt+ inbakeren.
    Denk je dat hij last van krampjes heeft? Kun je ook infacol proberen.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Infacol en halverwege de voeding even laten boeren :)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, mn dochter heeft zeer ws een koemelkallergie en heeft de eerste 9 weken ook VEEL gehuild, maar als ze 's avonds sliep dan was het okay, ze heeft maar 2x 's nachts gehuild in al die weken. Bij haar was er dus echt iets aan de hand waardoor ze zoveel huilde, maar ze sliep ook gewoon 's nachts.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft ook (voornamelijk verborgen) reflux gehad. 's Nachts sliep ze super en al snel de hele nacht door, overdag kon ze maar moeilijk slapen, dronk ze erg onrustig en had duidelijk last. En hoe meer ze huilde, hoe meer last ze kreeg. Ik denk dat ze 's nachts zo goed sliep omdat ze zo moe was van overdag. Ze was ook echt geen blije baby. Ik dacht eerst ook dat ze moeilijk kon boeren en daardoor zo'n last kreeg en ze kon inderdaad maar moeilijk boeren, maar ik denk dat het allemaal kwam door de reflux. Koemelkallergie zou ook nog kunnen, kunnen ze ook erg onrustig van worden en last van hun buik van krijgen.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meis kan je helaas niet helpen.
    Ons zoontje is nu 11 weken en vandaag was het weer huilen huilen huilen.
    Tijdens de fles ( midden in het turks en nederlands consulaat!)
    Daarnet ook weer tijdens fles en in totaal 2 uur aan een stuk gehuild!
    Met de voeding tegen kma leek het tijdelijk beter te gaan, hem de voeding op een andere manier geven leek ook te helpen maar helaas dat is ook weer voorbij.
    Hebben dus ook op het punt gestaan om naar de spoed te gaan maar heb me wel voorgenomen huilt hij weer bij een fles zo erg ik ga erheen en dat ze ons maar helpen.
    Hij zit aan zijn max voor zijn verb reflux:(
    Na 1 week moest het beter zijn we zijn 7 weken verder maar nog niks:(

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn dochtertje was vanaf 3 weken ook alleen maar onrustig overdag. Hier ook juist goede nachten, ze dronk om de 4u en sliep gewoon weer. Overdag was drama, met name vanaf 's middags tot 10u s avonds.
    Hier bleek het KMA (en soja allergie te zijn).

Deel Deze Pagina