Peterspeelzaal & zindelijk worden.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gijsje, Aug 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje is bezig zindelijk te worden, het gaat redelijk goed maar wel ook ongelukjes.
    Hoe hebben jullie dit gedaan met de peuterspeelzaal, hij gaat daar morgenochtend weer heen en wil em eigenlijk geen luier meer aan doen en em gewoon reservekleding meegeven. Lijkt mij dat dat toch geen probleem is?

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik zou hem idd geen luier om doen, maar wel even overleggen als je daar komt.
    ze zijn bij mijn zoon op de psz wel gericht op zindelijk worden, dus ze zullen hem vast wel wat in de gaten willen houden

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad geen luier meer omdoen en gewoon twee of drie setjes meegeven. Voordat je weggaat zelf nog even met hem gaan kijken bij de wc'tjes: mijn dochter durfde de eerste keer daar niet te plassen (ook wel door de andere omgeving) en evt. laten plassen. En verder zijn de leidsters natuurlijk gewend aan kinderen die zindelijk worden en ongelukjes dus zou geen probleem moeten zijn lijkt me. Oh ja vergeet geen droge sokken, die worden ook vaak nat bij ongelukjes :D

4. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Gewoon aangeven dat hij bezig is met zindelijk worden en dat hij geen luier om heeft. Voor dat je weg gaat nog even met hem naar de wc gaan, voor de zekerheid even een setje kleding mee geven. Ze zijn het vast en zeker gewend, rond de peuterspeelzaal leeftijd worden bijna alle kinderen zindelijk.

Als hij echt tijdens een dagdeel spelen drie keer in zijn broek plast en ze hem steeds moeten verdrogen dan kan je misschien beter nog een luierbroekje aan doen. Natuurlijk ook begrijpelijk dat ze niet de hele dag met verschonen en verdrogen bezig kunnen zijn.

Over het algemeen doen ze niet zo moeilijk over een keer een ongelukje en een keer extra naar de wc gaan.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef een setje kleren mee, ook droge sokken en een plastic zak. Heb zelf eerst de wc'tjes laten zien en de juffen vonden het heel knap dat ze op de wc ging plassen. Het ging de 1e middag goed tot ze tijdens het buitenspelen nat was, daarna de volgende 2 keren helemaal droog gebleven. Wel laat ik ze nog plassen als ik ze ophaal want nog een kwartier op de fiets is dan te lang.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hij is zonder luiers,nog even smaen naar de wc´s gegaan erop gezeten maar plassen lukte niet. Was idd geen probleem, heb em 2 extra setjes meegegeven,ben erg benieuwd hoe het gegaan is straks!

7. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Hier was dat nooit ene probleem, droge kleren en een luier voor de zekerheid in de tas, lopen de ongelukjes dan de spuigaten uit of durft ze echt niet op de wc kan ze een luier aan krijgen.

8. Tweetievogeltje

Aug 22, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van ruim 2,5 jaar is heel snel zindelijk geworden door het gebruik van oefenbroekjes speciaal voor de zindelijkheid. Deze broekjes zijn ideaal voor peuterspeelzaal of kinderdagverblijf. Hij heeft zelf het idee dat hij een leuke onderbroek aan heeft ipv een luier, terwijl het wel een ongelukje opvangt als hij bijvoorbeeld net de wc niet haalt. Door het speciale laagje wat in het broekje zit, wordt zijn bovenkleding niet nat. Dus je hoeft geen stapels reservekleding mee te geven. :)
    Voor ons zijn die oefenbroekjes echt een uitkomst, ook als we een dag op pad gaan. Misschien een keer zo'n broekje proberen?

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat voor oefenbroekjes zijn dat dan? Bedoel je die luierbroekjes want dat help niet bij hem,hij ziet dat ook gewoon als luiers.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Je hebt ook dit soort broekjes:
    Artikel details voor: TotsBots oefenbroekjes 2013 -

Ze houden geen hele plas, maar wel handig om de afstand tot de wc te overbruggen (dus mogelijk een paar druppels). Zelf nog geen ervaring mee, maar hoor er goede dingen over!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij de Hema heb ook van die oefenbroekjes. Wij hadden ze gekocht maar ik heb ze eigenlijk alleen in de eerste week dat ze zindelijk was gekocht omdat we toen 2 keer 3 uur in de auto moesten en een keer met het vliegtuig. Verder zijn ze niet nodig geweest. Ze zweten er behoorlijk in, vond ze niet zo heel fijn.

12. Tweetievogeltje

Aug 22, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden de totbots ook geprobeerd, maar vond ze niet zo fijn.Uiteindelijk op marktplaats hele fijne oefenbroekjes (wel nieuwe, geen gebruikte want dat vind ik niet zo hygiënisch) gevonden met hele leuke prints (o.a. hondje en leeuwtje) en waren maar 5,95 per stuk. Hopelijk helpt het jullie ook om je zoontje snel zindelijk te krijgen. Succes!

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Op zich gaat het goed,op de psz plast ie helemaal niet, daar zijn van die kleine wc´s en daar wil ie niet op. Volgens mij houd ie het gewoon op want hij is nu al een paar keer geweest zonder luier en plast gewoon helemaal niet,morgen neem ik het potje mee.
    Thuis gaat het goed alleen hij blijft maar zijn broek aanhouden,vaak zie ik het gewoon niet,hij zegt niks loopt naar de pot en gaat zitten plassen maar met broek aan!Leg em iedere keer uit dat die naar beneden moet maar het kwartje wil niet vallen!

Share This Page