Ik lees meerdere dingen over verdoving en wil toch even reageren. In mijn bevalplan heb ik al aangegeven dat ik niet onverdoofd gehecht wilde worden. (Da's in mijn ogen echt een barbaarse gewoonte!) Ik had een verdoving gekregen voor de knip. Inderdaad van het zetten van de knip zelf niks gevoeld. (Ik zal het maar niet hebben over de week erna.) Toen ze gingen hechten werd er droog door de vk gezegd "Je bent nog wel verdoofd van de knip." en toen begon ze gewoon. Na één steek heb ik gebruld "DIT IS NIET WAT IK VERSTA ONDER VERDOOFD HECHTEN!!!!" Vervolgens is er keurig een nieuwe verdoving gegeven en daarna heb ik er niet veel meer van gevoeld. In mijn ervaring is het dus echt wel mogelijk om goed verdoofd te worden voor de hechtingen. Maar de verdoving van bijvoorbeeld een knip is dan gewoon ver uitgewerkt. (Kindje moet er na die verdoving natuurlijk nog uit. Die mag eerst lekker bij mama liggen, eventueel drinken, controles etc. Volgens mij zat er bijna een uur tussen de verdoving en het hechten. Gewoon niet accepteren hoor, ze hebben je gewoon te verdoven. Doen ze in iedere andere situatie ook voor je een hechting krijgt, ik snap echt niet waarom veel vk lijken te denken dat het na een bevalling ineens wel pijn mag doen.
'Leuk' topic Ik moet nog, maar zie op een of andere manier meer tegen knip (en eigenlijk nog het meest tegen bijbehorende hechten) op dan de hele bevalling. Ik zou denk ik niet van tevoren willen weten dat ze me gaan knippen.... Nou nog 11 weekjes ong... we shall see
Hier een knip gehad omdat de navelstreng om mijn dochters nek zat, maar heb er eigenlijk niet echt iets van gevoeld. Achteraf denk ik dat de scherpe, brandende pijn die ik even voelde vlak voor ze eruit kwam van de knip was. Mijn vk heeft niet gezegd dat ze een knip zou zetten omdat het razendsnel moest allemaal en ik toch druk bezig was met persen. Ze heeft me ook niet verdoofd en ik had ook geen persweeen want normaal zetten ze de knip in een wee zodat je hem niet voelt, maar dan nog viel het me echt enorm mee. Voor het hechten heeft ze me wel verdoofd, dat was even een naar prikje en dan nog voel je wel iets van het hechten omdat ze het niet helemaal goed kunnen verdoven, maar het is niet pijnlijk te noemen. In mijn geval in ieder geval niet... Op het moment dat je aan het bevallen bent en het hoofdje staat doet het sowieso pijn, dat weet je ook gewoon en op dat moment deal je er gewoon mee dus dan kan die knip je ook niets schelen... Dat is schijnbaar ons oerinstinct haha, dus maak je er maar niet te druk om.
je kan ook nog niet geknipt worden en niet uitscheuren.. hihihi wat heb ik geluk gehad zeg!! (mijn zoontje was dan ook wel een kleine uk van 2440 gram)
Precies, laten we die mogelijkheid niet vergeten En dat het als het wel gebeurt je het ook wel overleeft
Ik ben voor het hechten trouwens echt prima verdoofd en toen ik toch nog iets voelde, verdoofde ze meteen nog wat extra. Onverdoofd lijkt me echt pijnlijk (maar goed, ik ben wel echt flink gehecht, met drie man waren ze zeker twee uur bezig).
Ik ben tot 3 keer toe extra bijverdoofd, maar op sommige plekken pakte het gewoon echt niet... Maar inderdaad: ik heb het overleefd!