Knippen of scheuren

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama007, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droppie

    droppie Actief lid

    1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    heb een knip gehad ik had een ruggeprik gehad dus niks gevoeld alleen het hechten toen was de verdoving uitgewerkt
    helaas
     
  2. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Ik persoonlijk zou voor geen verdoving kiezen. Ook mijn luuk is met de vacuumpomp geboren, dus ik kreeg een knip. Ik heb achteraf het meeste gevoeld van alle verdovingsprikken (knip zetten, hechten, bijverdoven hecht pfff) Als ik had kunnen kiezen had ze het van mij zonder mogen doen hoor. Op het toppunt van een wee voel je er volgens mij weinig van, maar dat is dus mijn ervaring. Als ik terug denk aan mijn bevalling waren de weeen pijnlijk, maar het meest vervelend vond ik die verdraaide prikke!

    Succes met je bevalling

    liefs
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Grappig die verschillen. Ik heb nauwelijks iets gevoeld van de verdovingsprikken.
     
  4. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Er wordt natuurlijk niet altijd eerst verdoofd als er een knip gezet wordt. Soms is het spoed en dan wordt de knip meteen gezet. Het voordeel van het van tevoren verdoven van het perineum is dat er bij het hechten nog verdoving aanwezig is waardoor het vaak niet opnieuw gedaan hoeft te worden. Wij leren inderdaad om het perineum eerst te verdoven als het kan. Tijdens mijn stages heb ik ook niets anders gezien.
     
  5. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nou ik ben behoorlijk ingeknipt, had 8 hechtingen binnen en 8 aan de buitenkant... Ben ook van te voren verdoofd, maar van het verdoven, knippen en hechten heb ik helemaal niks gevoeld! Tijdens het verdoven en knippen ben je daar echt niet mee bezig en tijdens het hechten had ik alleen maar oog voor mijn kleine mannetje die ze aan het verzorgen waren!

    Dus meid, maak je echt niet druk...! Ik deed dat ook van te voren, maar dat hoeft echt niet!
     
  6. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    hier ook zo
    ach je bent het zo weer vergeten
    (kon met 6 weken weer op me paard rijden dus viel mee :) )
     
  7. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Ik was licht ingescheurd, had er ook niets van gevoeld.
    Ze heeft het met een spray verdoofd en toen gehecht.
    Dat waren er trouwens maar 2 hoor!
     
  8. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben in stuit bevallen en zou daarom ingeknipt worden. Gelukkig is dat niet nodig geweest omdat de bevalling heel vlot ging. Ik ben wel ingescheurd, waar ik niks van gemerkt heb. Het waren slechts 2 hechtinkjes, maar ik vond het zetten daarvan pijnlijker dan de hele bevalling bij elkaar :oops: .
    En ook dat ben je heel snel weer 'vergeten'.
     
  9. Niet meer actief

    Ik ben behoorlijk ingescheurd.
    Hier heb ik niks van gevoeld.
    (maar ik had ruggeprik, dus das niet eerlijk)

    De dagen daarna viel het me ook reuze mee allemaal!
    Dat ik van onderen bont en blauw was, had ik meer last van dan van mn scheur...

    Dus maak je daar nou maar niet druk om!
     
  10. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb een flinke knip gehad met daarna 10 hechtingen.
    Maar geloof me op dat moment vind je het helemaal niet erg!
    Ik dacht alleen maar, zo schiet het lekker snel op!
    Ik vond ondanks alles mijn bevalling meevallen en zou het zo nog een keer doen!
    Later toen ik andere bevallingsverhalen had gehoord, viel mijn bevalling helemaal niet mee!
     
  11. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Van mijn dochter had ik ook 2 scheurtjes deze waren echter zo mooi gescheurd dat mijn vk het niet nodig vondt om te hechten (volgens de vk zouden ze mooier helen zonder te hechten)heb van het scheuren ook niets gevoeld.

    Liefs,Claudia
     
  12. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Ik ben ook geknipt maar vantevoren dus echt niet verdoofd...ik was thuis begonnen en moest na ruim een uur persen naar het ziekenhuis omdat de kleine man er niet uitkon..
    hij moest gehaald worden met de vacuum...
    in het ziekenhuis werd er nogal spoed achter gezet..ze hebben me ook flink te grazen genomen waar ik op dat moment (knippen) niks van heb gevoeld...maar daarna wat een hel...heb heel veel last gehad van mn onderkant en moet zeggen dat het nu nog steeds geen pretje is..de hechtingen zaten te strak waardoor er dus een aantal na twee dagen al zijn uitgehaald en de rest na vier dagen..en toen is de boel flink gaan ontsteken...maar goed op het moment zelf voel je het niet en er zijn ook genoeg dames die bijna geen last hebben van de hechtingen..
     
  13. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb ook een forse knip gekregen. Ik heb blijkbaar erg sterke bekkenbodemspieren.. :(
    Ze verdoofden me tijdens een heftige wee, heb ik niets van gevoeld. En van het knippen dus ook helemaal niet. Het hechten vond ik irritant want het duurde onwijs lang, maar ook niet pijnlijk. De hechtingen zijn mooi en goed genezen en heel af en toe voel ik nu nog iets. Maar heb na 1 week zelfs alweer seks kunnen hebben, dus..
    Niet teveel over in zitten hoor, laat het over je heen komen en wie weet valt het mee!
     
  14. Niet meer actief

    Hier ingescheurd.....au au au, hechten ook au au au, maar ja, tis voor een goed doel en ik moet zeggen dat ik door al die adrenaline van het bevallen er goed doorheen gekomen ben hoor. Tuurlijk op het moment zelf ist nie leuk, maar goed. Het gebeurt nu eenmaal vaak.....kind zal dr toch uit moeten ;)
    Komt goed meid! Maak je niet te druk en laat het over je heen komen! Ik wens je vast heel veel suc6!
     
  15. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik ben ook ingeknipt, en heb de knip zelf niet gevoeld, omdat ik daar een verdovingsprik prik had gehad. Alleen het hechten (onderhuids) was erg pijnlijk en duurde naar mijn idee erg lang. toen er nog een of ander brandend spul op werd gespoten kon het me allemaal niet meer schelen. Het enige dat belangrijk is op dat moment is je kindje!

    Nu is het twee weken later en heb vrijwel geen pijn meer daar.
     
  16. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Misschien een heeeeeeeeeel stomme vraag van een bezorgde mama in spe. Waar verdoven ze precies wanneer ze een knip zetten? :oops: :oops:
    En als je al een epidurale hebt, moeten ze nog extra verdoven?

    Hoop dat het allemaal niet hoeft, maar zoals de meesten zal ik er niet aan ontsnappen vrees ik!
     
  17. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij een epidurale word je volgens mij niet extra verdoofd. Bij een verdovingsprik verdoven ze dat stukje van je huid waar ze gaan knippen. Je perineum dus.
     
  18. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    :confused: Help! Doet dat dan niet pijn? Kan me voorstellen dat er gezelliger dingen bestaan!
     
  19. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @virgina, nee hoor, ik heb er bijna niks van gevoeld!
     
  20. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Van de verdoving heb ik amper wat gemerkt. Van de knip helemaal niets. Bij het hechten deed het wel even zeer dus dat werd bijverdoofd. Echt geen last dus.
     

Deel Deze Pagina