Knippen of scheuren

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama007, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    Hoi Virginie! Ik begrijp je zorgen, had ze ook (zie mijn eerder reactie op pagina 1) Bij mij is schuin geknipt, zeg maar tot aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Ik zou zeggen: goede afspraken maken met je vk/gyn of je man dit laten doen en verders op hoop van zegen ;) Wat moet dat moet, niet bang zijn daar bederf je alleen maar je zwangersschapsplezier mee.
    Ik zou me er bij een hopelijke volgende bevalling geen zorgen meer om maken, terwijl ik toch flink geknipt ben en ook erg op dat onderdeel van mijn lijf gesteld ben ;)

    groetjes!
     
  2. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Het is niet zo dat ze bij een vacuum altijd een knip zetten.
    Ik ben afgelopen zaterdag bevallen van ons meisje.
    Ze bleek een sterrekijkertje te zijn en dus kwam ze er niet zomaar uit.
    Dat werd persen met de vacuum en als dat niet lukte werd t een keizersnede. Gelukkig lukte het prima. Ik ben niet geknipt, heb wel een klein scheurtje.
    Over de pijn kan ik niks zeggen, heb een ruggenprik gehad en die medicatie kreeg ik nog steeds tijdens en na t persen.
    Wel weet ik dat ik nu minder last heb van de scheur als de knippen bij mijn eerdere bevallingen.
    En ik voelde toendertijd de knippen wel tijdens een wee, maar echt pijnlijk waren ze niet (zonder verdoving)
     
  3. christina

    christina Niet meer actief

    ik ben uitgescheurd en heb een subtotaal ruptuur gehad. Van het scheuren heb ik niets gevoeld. Opeens riep de arts, zuchten...... (dit was tervoorkoming van een totaal ruptuur), dat hoorde ik pas achteraf. Ze hebben het gehecht, was nog wel de vraag of onder lokale verdoving in de verloskamer of een roesje op de ok. Het gedeelte is moeilijk te verdoven, ik had zoiets steek de naald ermaar in ik ben toch helemaal beurs. Met wat extra verdoving heb ik een paar steken gevoeld. Maar deze pi9jn staat tot niet dan wat je tijdens eigelijke bevalling voelt. Van het subtotaal ruptuur heb ik weinig last van gehad. Wel veel hechtingen. Moeilijk op de wc zitten, dus ging ik vaak in de douche even plassen met de douchekop erop.
     
  4. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Ik ben onder water bevallen en dan kan je niet verdoofd worden.
    Ik ben dus geknipt terwijl ik aan het persen was, heb het niet als extra pijn ervaren, want ik wist helemaal niet dat er een knip gezet was.
    Enkel het hechten heb ik al pijnlijk ervaren, pfff...

    Het is nu 5 weken geleden en heb er toch nog af en toe (lees veel) last van :oops:
     
  5. Ik ben geknipt en ik heb zowel van het verdoven als van de knip helemaal niets gevoeld! Eigenlijk voelde ik van het hechten ook (bijna) niets maar dan zag ik het wel gebeuren. Maar pijn heb ik er zeker niet van gehad! Zelfs achteraf niet!
    Natuurlijk was het niet zo dat ik na 1 dag rondhuppelde maar stappen ging toch goed hoor. Het zal er waarschijnlijk ook een beetje van afhangen hoe men je knipt en naait. Zeker niet wakker van liggen hoor!
    Veel succes met de bevalling!
     
  6. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik was er ook heel bang voor, moet ik zeggen.
    Ik heb deze olie ook gebruikt, en ik heb met zwangerschapsgym (Salome) hele goede persoefeningen gedaan. Ik denk dat beide ertoe hebben bijgedragen dat ik niet ben ingescheurd.
     
  7. kimkivits

    kimkivits Fanatiek lid

    28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik ben heel ver ingeknipt omdat aidan met de pomp gehaald moest worden (bekken te smal en aidan erg groot). daarna bleef hij ook vast zitten met de schouder waardoor ik ook nog een stukje verder uitscheurde. gevolg veel in en uitwendige hechtingen. MAAR.... ik vond dit persoonlijk het minst erge vd hele bevalling. ik heb haast niks vd knip gevoeld. tja alleen daarna. maar goed ook dat is bij iedereen anders en de een geneest nu eenmaal sneller dan de ander. meid maak je niet te druk en laat alles over je heen komen!
     
  8. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ben uitgescheurd,
    Was even een pijnlijke moment, maar dat vergeet je snel als je de kleine in je armen hebt.
    Heb zelf 3 weken die olie gebruikt, maar zou anders alsnog ingescheurd zijn geweest ( sterrenkijker)
     
  9. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb een knip gehad,en ik moet je zeggen dat dat het meeste pijn deed van de hele bevalling.
    ben in een wee geknipt maar ik voelde hem wel!
    het deed echt pijn.ik moet wel zeggen dat je meestal een verdoving krijgt,die heb ik dus niet gehad omdat ik bijna zou uitscheuren.
    heb de verdoving gekregen toen ik gehecht werd en daar voelde ik niks van.
    dus als je wel een knip moet probeer als het kan ervoor te zorgen dat ze eerst verdoven want het kan anders flink pijn doen,ondanks dat ze het in een wee zetten..
     
  10. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    oeii Angela80 dat lijkt me vreselijk zeg! Ik heb gevraagd of ze het verdoven en dat doen ze zeggen ze dus ik ga daar maar vanuit ;)
     

Deel Deze Pagina