Ik ben op zoek naar meiden die ook een (flinke) diastase hebben overgehouden na hun zwangerschap. Wellicht kunnen we tips uitwisselen?! Ik heb nu (bijna 9 wk na m'n 2e zwangerschap) een flinke diastase en lijk wel 20 wk zwanger. Het is vooral echt een bolle buik met ook nog wel wat vet erbij. Ik was altijd erg afgetraind en sport ook veel en had een hele platte buik, ook na m'n 1e zwangerschap. Ik heb bij de eerste een normale bevalling gehad en nu een spoed ks. M'n gyn zei dat ik het de tijd moet geven om te kijken in hoeverre het nog herstelt. Wie heeft er tips? Welke oef zijn goed om te doen? Hoor het graag! Wie weet kunnen we elkaar beetje stimuleren 😏
Ik heb aan mijn tweede zwangerschap een kleine diastase over gehouden. Niet genoeg om er wat aan te doen maar wel vervelend. Want echt plat wordt je buik gewoon niet meer. Gelukkig trekt het wel nog wat bij over tijd. Het enige dat ik weet is dat je absoluut geen oefeningen voor je rechte buikspieren mag doen! Want dan kun je de diastase erger maken. Wat juist wel goed is, is je schuine en je brede buikspieren trainen. Want dan trek je de boel wat dichter naar elkaar toe. Verwacht geen wonderen, maar bij mij heeft het echt wel wat gedaan!
Ik heb een zeer fikse diastase. Soms lukt het om dmv schuine buikspieroefeningen en de diastase naar elkaar toe te plakken en zo te trainen. Maar als je ook een los velletje hebt gaat dat niet. Ik ga aan mijn diastase geopereerd worden.