Onze zoon van 12 weken is een enorm slechte slaper. 's Nachts gelukkig niet, maar overdag is het drama. Met moeite krijg ik hem in slaap gewiegd, maar het moment dat je hem in zijn bedje wil leggen schrikt hij weer wakker. Maar zelfs op schoot schrikt hij vaak al wakker. Ik hoef maar te hoesten en hij is wakker. In de wandelwagen blijft hij vaak wakker. Draagdoek valt hij wel in slaap, maar zodra ik hem eruit haal is hij wakker. In de auto is ook een drama. Soms huilt hij de hele weg. Niets helpt eigenlijk warm badje, massage, inbakeren, Ria blom methode. Onze oudste was ook een slechte slaper, maar daar werkte inbakeren erg goed en Ria blom methode. Maar onze jongste die blijft gewoon wakker en raakt helemaal overstuurd dus dat doen we ook maar niet. Ik vind het niet erg om hem in slaap te wiegen en de hele tijd met hem op schoot te zitten, maar met een vierjarige erbij komt het niet altijd uit en ik wil ook nog iets in huis kunnen doen. Herkent iemand dit en wat werkte bij jullie? We zijn overigens ook al vier keer bij de osteopaat geweest, twee keer bij een praktijk voor ontspanning en healing. Vanaf volgende week gaan we naar de Fysio en hij krijgt Friso allergycare. We hadden ook een elektrische schommelstoel gekocht, maar ook dat werkte niet.
Lastig zeg! Ik ken het zelf niet maar weet van een vriendin dat haar zoontje dat ook had, zij is met hem naar een chiropractor geweest en na een paar behandelingen merkte ze gelijk het verschil! Waarschijnlijk zitten er in de nek wat spiertjes vast en wanneer je hem neer legt bv kan het pijnlijk zijn waardoor hij wakker word. Hoop dat het snel beter gaat!!
De hele dag huilen is niet normaal. Heeft hij een voorkeurshouding? Misschien eens naar een osteopaat? En met 3 maanden kon mijn dochter ook overdag niet zelf in slaap komen ('s nachts ging het altijd prima). Ik hielp haar dus in slaap en volgde helemaal haar ritme. Als ze moe was gin ze op bed en anders niet. Dit heeft voor ons goed gewerkt. Als hij in de draagdoek wel slaapt, zou ik dat doen. Dan heb je je handen nog een beetje vrij en met je andere kindje erbij is dat ook wat beter te doen.
We zijn al vier keer bij de osteopaat geweest. Alles is vrij. Hij vecht gewoon tegen de slaap. Lijkt wel of hij per se wakker wil blijven. Dat is op zich geen probleem, maar van de vermoeidheid gaat hij huilen.
En 's nachts gaat het goed? Het klinkt echt heel herkenbaar. Mijn dochter sliep overdag ook niet goed, en als ze sliep was het in de kinderwagenbak in de huiskamer. Misschien dat eens proberen?
mijn meisje huilde 's nachts niet. Maar overdag was het gek om van te worden. Op aanraden van de huisarts hebben we haar in een hangmatje in de box gelegd omdat ze alles wou zien/horen en wakker blijven. Omdat ze dat allemaal niet kon verwerken ging ze huilen. In het hangmatje kwam ze tot rust en sliep ze overdag goed. Wij waren erg blij met deze tip van onze huisarts. Dit was onze hangmat: View attachment 304776
Herkenbaar.... Nachts super goed. Dan van 08:00.tot 11u ook.nog.goed maar daarna is het drama ! Geen idee wat er is en wat ik eraan kan doen. Op.Een gegeven moment is ze over vermoeid en dan slaapt ze helemaal.niet.meer
Klinkt erg herkenbaar.. bij ons gaat t gelukkig beter. Hoek we t hebben gedaan weet ik niet zo goed. Heb wel een knuffeltje die hij altijd met slapen heeft en hem altijd even laat zien... verder leg ik hem pas op bed als hij écht moe is.. . Op t begin hielp ik hem met in slaap komen door mijn pink te geven... af en toe oefenen met speentje ... daarna langzaam aan steeds minder de pink geven. Bijv alleen om rustiger te worden en als hij bijna slaapt er uit halen. Dat ging op een gegeven moment goed, ook pikte hij de speen beter. Nu kan ik hem wegleggen.. nog even meet elkaar lachen, knuffeltje een knuffel, kus van mama en loop zijn kamertje uit. Als hij gaat huilen en ik twijfel aan boertje dan haal ik hem eruit.. anders geef ik gelijk de speen en help hem zo tot rust komen. Hij valt dan meestal binnen 3 min. in slaap en ga ik weer weg... Het lukt echt nog niet altijd maar nu meestal wel. Als t niet lukt gaat hij in de draagdoek of ga ik met hem liggen (maar snap dat dat bij jou lastiger is...). Ik heb geprobeerd meer structuur te bieden en hem t vertrouwen te geven altijd terug te komen helpen als t niet lukt. Doordat ik hem niet snel.in bed leg weet ik zeker dat hij moe is.... en dat, als t hem zelf niet lukt, hij met speen en in uiterste geval met pink uiteindelijk lekker in slaap valt. Niks zo vervelend dan niet in slaap kunnen komen toch? Hij is stuk vrolijker nu/minder huillerig. Hoop dat jullie ook snel je weg stukje bij beetje er in vinden!
Hier had dochterlief zowel overdag als snachts moeite om in slaap te komen! Dus ze sliep altijd bij/op me. Met 3 maanden gingen de nachten ineens goed. Sinds een maand overdag ook. Ik heb haar een knuffel aangewend en altijd bij haar gelegd als ze ging slapen. Verder heb ik overdag een verkort slaapritueel. (Ik zing een liedje tegelijkertijd doe ik haar slaapzakje aan (slaapzak=slapen), kus haar welterusten, ik zeg ik hou van je, muziek van de babyfoon aan en ik ga weg) binnen 2 min slaapt ze. Savonds is het ritueel langer ivm douchen/in bad en pyamatje aan. Nu snapt ze wanneer ze moet slapen en dit gaat goed.
Lijkt mijn verhaal wel.. Maar opeens na de 3 maanden ging het beter.. Hij ging eerst overdag een paar keer in de box slapen en toen dat goed ging heb ik hem elke keer in zijn bed gelegd.. Zelf in slaap vallen kan hij nog steeds niet dus ik moet hem wel in slaap wiegen.. Maar goed als ik zie dat hij moe is en ik wieg hem in slaap dan slaapt hij wel binnen 5 minuten dus dat kost ook niet zoveel tijd. Mijn zoontje heeft ook altijd de nacht goed geslapen maar overdag was drama.. Wij zijn ook naar de osteopaat geweest maar dat heeft niks geholpen.. Hij heeft wel heel veel last gehad van krampjes en daar hielp niks tegen.. Ik heb alle middeltjes geprobeerd maar opeens met 3.5 maand ofzo wat het over.. Ik hooop voor jullie dat dat ook zo is want dan ben je er bijna!
Voor krampjes heb ik cinababy van vsm, dit werkt een stuk beter dan Infacol ! En voor een baby is het heel normaal om niet zelf in slaap te kunnen komen al lijkt het erg lastig als ik hier de verhalen lees zeg... wat heb ik t dan getroffen! Je zou toch denken dat hij dan een keer in slaap zal vallen juist omdat hij zo moe is..... Ik heb mijn dochter één keer 6 minuten laten huilen puur omdat ze moe was en niet wilde slapen. Ze vocht er echt tegen. Daarna is ze gaan slapen (3 uur) en ook nooit meer last gehad. Laten huilen vind ik echt no-way! Maar ik was zo opgelucht toen ze eindelijk lekker sliep... Sterkte!
Herkenbaar van onze jongste! We zijn met haar 3x bij een osteopaat geweest en dat heeft een heel stuk geholpen. Maar in slaap komen overdag kon ze nog niet. Enige wat werkte was haar in slaap wandelen in de bondolino, rond 3 maanden lukte dat ook in de kinderwagen. Maar dan was het nog belangrijk dat ze niks zag. En als ik stil stond of ging zitten, werd ze vaak weer wakker. Ik kwam er achter dat als ze sliep en de stofzuiger of afzuigkap stond aan, dat ze dan wel langer bleef slapen. Osteopaat had ook aangegeven dat ze moeilijk ontspant en daardoor kan ze dus moeilijk in slaap komen. Niet slapen betekende krijsen. Hier met 3,5 maand in bedje gelegd overdag, op haar buik (op haar rug sliep ze helemaal niet) en de stofzuiger aan. Bij haar gebleven tot ze sliep en ze sliep steeds binnen 10 minuten. Heb haar niet laten huilen, als ze huilde aaide ik over haar ruggentje, hoofdje, etc. Belangrijk hier dat het ook goed donker was anders kreeg ze nog weer teveel prikkels, ze reageerde zelfs op het lampje van de babyfoon. Dit werkte eigenlijk heel goed en ze ging steeds makkelijker slapen, wel met de stofzuiger aan. Toen een cd gekregen met fohngeluid erop en die staat standaard aan en op repeat als ze slaapt. Alleen s avonds en s nachts slaapt ze zonder geluid. Waarschijnlijk kunnen we het binnenkort wel afbouwen maar vindt het ook wel makkelijk dat ze zo niet van elk geluidje wakker schrikt. Toen ze eenmaal voldoende sliep, kreeg ik een heel tevreden baby. Verder is ze vrij makkelijk en vindt ze veel goed.
Hier een soortgelijk verhaal. Enkel niet op me. Ik heb altijd gelijk ingegrepen en gezorgd dat ze dichtbij me was. Nu is het helemaal over. Het is heel veel werk en misschien vermoeiend (zo zag ik het niet hoor) maar het voelt nu echt als een hele goede investering. Er kwam een enorm stuk vertrouwen voor terug. Nu gaat ze vaak zelfs uit zichzelf slapen. 'S Ochtends altijd zonder hulp en 's avonds nog niet altijd. Ik heb het idee dat ze begrijpt dat mama er gelijk is als er iets is. Overdag is het wel lastiger. Dit los ik maar op door een lekkere lange wandeling te maken zodat ze in de kinderwagenbak slaapt. Hopelijk vind je gauw de optimale manier!