dochter altijd goed geslapen, nu 9 mnd en al 2 mnd niet meer goed slapen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by guusje27, Sep 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hai ladies,

ik ben zo ontzettend moe momenteel...

Mijn dochtertje heeft vanaf de geboorte altijd goed geslapen. Met 7 maanden kwam daar helaas verandering in. Ze valt wel meteen in slaap maar wordt een paar keer per nacht wakker,soms elk uur, soms een paar uur achter elkaar wakker. Er zijn niet echt veranderingen geweest de laatste tijd waaraan het kan liggen. Ze gaat niet naar de creche omdat ik altijd thuis ben.

Ik heb al geprobeert haar bedje anders te zetten, elke avond dezelfde structuur, bad, massage, fles, babytv, tandjes poetsen en dan naar bed. Ook heb ik een puckabag aangeschaft. Niks helpt.

We zijn al naar de huisarts en osteopaat geweest. Huisarst kan )gelukkig) niks vinden en osteopaat denkt dat het komt doordat het een druk meisje is die veel te veel wilt. Ze kroop al met 5 1/2 maand en staat sinds 8 maanden. Hij denkt dat ze s'nachts te veel moet verwerken.

Als ze wakker wordt s'nachts halen we haar niet uit bed. Ik ga alleen naar haar toe, geef haar een speentje, knuffel, muziekje aan, aai over haar bolletje en ga weer weg.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen nu..heb af en toe het gevoel dat ik wat verkeerd doe waar ik bijzonder van baal.

Wie herkent dit en heeft misschien de gouden tip?

Bedankt alvast!

Groetjes Guusje

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ons meisje heeft ook fases gehad waarin ze vaak wakker werd 's nachts, ook 1 rond 8 maanden. Na een paar lange nachten kwamen we erachter wat het was: ze had gewoon honger!

Ik had dit niet herkend, omdat haar hongerhuiltje overdag heel herkenbaar is en 's nachts is het meer gejammer en sliep ze altijd weer verder als ik dr speentje terug gaf. Maar helaas was dit altijd voor korte duur, want even later begon het gejammer weer... Tot wel 10-15 keer per nacht.

Toen we door hadden dat het honger was, hebben we de late fles geherintroduceerd. Ze was er al een tijdje vanaf, maar omdat ze meer was gaan bewegen, had ze het waarschijnlijk toch weer nodig. Ongeveer als wij zelf naar bed gingen, begon ze voor het eerst te jammeren (rond 23:00) en dan gaven we haar een klein flesje van 90+3. Ze werd er meestal niet eens wakker van. Ze dronk hem slapend :) En het was sindsdien heerlijk stil de rest van de nacht!

Uiteindelijk hebben we deze fles 3 weken gegeven denk ik? Op een gegeven moment sliep ze gewoon door of dronk ze heel weinig van die fles en toen hebben we hem weer weggelaten.

Het zou best kunnen dat jouw actieve meisje ook gewoon wat extra's nodig heeft?

3. MB1980

MB1980 Actief lid

Jun 6, 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Heel herkenbaar en bij ons hetzelfde als bij babyproject. Heel actief meisje dat al vroeg kroop en stond en nu begint met langs de bank lopen en los staan. Slaapt overdag ook niet veel meer omdat ze zo druk is. Ze heeft veel te verwerken in haar slaap en slaapt soms bwat onrustig daardoor. Ook heeft ze gewoon wat extra voeding nodig omdat ze overdag zoveel verbruikt. Daarom geven wij haar ook een klein flesje van 90+3 als ze wakker wordt. Gewoon in haar bedje. Daarna aai over de bol, speentje en muziekje en mevrouw slaapt weer heerlijk verder.

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    was dat het maar! Ik heb vaak geprobeert haar een fles te geven, ze drinkt het wel op maar heeft geen effect op het slapen, ze blijft gewoon wakker, of valt wel in slaap maar wordt na een uur weer wakker. Ook heb ik zeker geen hongerig kind. Ze speelt liever dan dat ze eet. Met moeite krijg ik er een fles in. Ze is met 10 dingen bezig tijdens de fles behalve drinken.. Hapjes gaan gelukkig momenteel iets beter. Geen verandering bij een nachtvoeding dus..

Het is dus toch iets anders...zucht..ik kan het niet uitstaan dat het al bijna 2 maanden duurt en niet weet waarom ze continu wakker wordt. Ze wordt ook zo vermoeid overdag, moe, huilerig, valt af en toe om van de vermoeidheid maar slapen ho maar.. Arme Joa..! en arme mama..;)

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

oh zo herkenbaar, wou net eent opic openen ove rmijn actieve mannetje,hij kroop ook al met zo'n 5.5/6 mnd.

Hij sliep altijd goed snachts maar sinds 6 mnd is dat over, soms zitten er 1 of 2 dagen tussen dat hij de hele nacht doorslaapt maar meestal niet. Het vervelende is dat hij altijdf al overdag weinig wou slapen, maar dit vond ik toen niet zo erg omda tik snachts wel aan mijn rust toekwam, maar nu dus ook niet :(

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

echt zo herkenbaar, alsof ik het zelf schrijf, ik word er ook wanhopig van, wat zou het nou zijn, het ging altijd zo goed! Pfff...en dan ga je over alles doordenken tot je er gek van wordt

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

En meer "rust en regelmaat" gedurende de dag, omdat ze zo vermoeid wordt overdag? Meer structuur aanbrengen, dus niet alleen een avondritueel, maar de hele dag door. Slapen en eten op vaste momenten. Het klinkt alsof ze teveel wilt inderdaad en op een gegeven moment is een baby zo moe dat het idd niet meer kan slapen...

Ik heb het rust en regelmaat principe nooit toegepast, dus weet er het fijne niet van, maar sommige baby's hebben er veel baat bij. Volgens mij kun je er veel over vinden online.

Heb je al advies gevraagd bij je CB?

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben zo'n zelfde periode gehad vanaf 9 maanden tot vorige week eigenlijk.. Inmiddels mogen we weer "uitslapen" tot half zeven/zeven uur..

Share This Page