dochter 6 jr hoge koorts en zoon van 7 ook

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oumnouafel, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo me kids van 6 en 7 hebben hoge koorts 41,5 vanacht zelfs vanaf dinsdag. Ben vandaag al naat het inloopspreekuur geweest bij de dokter die zegt virusje gaat wel over. Me dochter l iig t de hele dag levenloos op de bank of bed drinkt slokjes water. Zetpil gegeven maar koorts zakt niet waardoor ze zich helemaal uitgeput voelt

Ja ik moest opletten,dat niet zieker word

Ben best bang dat iets ergd ergs is

Ben al vaker weg gestuurd door dokter en later toch in ziekenhuis terecht gekomen

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Vindt 41,5 wel erg hoog! Ik zou nogmaals de huisarts bellen en aandringen op een extra controle of een telefoontje naar de kinderarts, ik bedoel die koorts moet toch omlaag!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon zeker bellen hoor! Na 3 dagen koorts moeten ze zoiwzo een kindje zien om te beoordelen of er behandeling nodig is.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    41,5 is erg hoog, maar zit nog net onder de grens van 41,7. Ik zou ook erg bezorgd zijn met zo'n temperatuur en zeker als het na een zetpil niet zakt. Hoeveel mg zetpillen geef je en hoe vaak? Misschien kun je de hap bellen voor info over hoeveel ze mogen. Dan hoor je ook wel of het nodig is om te komen.
    Wellicht kun je haar polsen wat koelen met een nat was handje, daar kan de koorts ook wat van zakken. En veel laten drinken. Liefst or, want met zweten verliezen ze nogal wat zouten.
    Beterschap!

5. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja,ze heedt wel gegeten gedronken even opgestaan nu slaapt ze,weer wederom koorts heb zetpil gegeven

Dokter zei vanmiddag kan wel week duren die koorts nou kijk het even aan zo,als,wakker word anders bel ik gewoon. Me zoon gaat beter nu.

Vind,zo,zielig

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geef je de paracetamol wel consequent elke 6 uur?

7. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jaa en zelfs al,500 mg maar zakt niet se voelt zich wel iets beter erdoor dan,kan,ze ff iets eten en drinken geef alleen water en fruit

Heb der net even lauwe douche laten nemen.
    MeeT straks nog x temperatuur en als mog zo hoog is ga ik bellen

Ze reageerd wel gewoon dus niet heel suf ofzo

8. misa

misa Niet meer actief

Terug naar de ha en niet meer zomaar weg gaan! Beterschap..!

Hier dochter van 2 had 5 dagen 39/40 graden. Daarna 38 en uiteindelijk toch een ab kuurtje gekregen.
    Maar 41,5 graden? Wel enorm hoog!!

Deel Deze Pagina