Ik vraag me toch wel eens af, ben ik nou de enige die totaal niet bang is aangelegd? Ik fiets midden in de nacht gewoon alleen naar huis. Als ik iets buiten hoor/zie loop ik er heen, dag of nacht. Ik doe gewoon s' avonds de deur open. Ik ga mijn bed 's' nachts uit als ik iets hoor, evt ook naar buiten. Ik sluit mijn huis niet af alsof ik in een bunker slaap. Als ik overlast heb van (hang)jongeren speek ik ze zelf aan. Ik help vreemden op staat als dat nodig is. Enz enz Kortom "voor de Duvel niet bang" Het is echt niet zo dat ik nog nooit iets heb mee gemaakt. Ik werkten in de horeca, genoeg vervelende mensen mee gemaakt en er uit gezet. Ik ben 2 keer met een mes bedreigd, 1x omdat ik een winkeldief aansprak die onze winkel uit liep. En 1x sprak ik een stel jongens aan die zonder te betalen onze lunchroom verlieten. Ik ben een keer bedreigd met een vuurwapen... Ze hadden het verkeerde huis, die heb ik toch even heel duidelijk gemaakt dat als ze niet heel snel opdonderen ze een probleem me mij hadden omdat ik 2 oppas kinderen in de woonkamer had zitten. Ik heb een hele vervelende ex gehad die mij 2 heeft geprobeerd te vermoorden en me nog 2 jaar gestalkt heeft. Oké we hebben hier een hond, die zal alleen niets doen behalve heel hard snurken Manlief is een boom van een vent maar voor die wakker is of in actie zijn de vogels gevlogen!
Voor ik mama was was er ook niet veel waar ik bang voor was. Maar nu.. Ik fiets gerust door donker of laat de hond uit. Maar bewust me in situaties mengen doe ik niet zo snel meer..
en het nut van dit topic? laten weten hoe stoer je bent? en mensen die wel bang zijn in het donker, die een mes op hun keel gehad hebben en die bang zijn van hun ex een klote gevoel aanpraten ofzo?
Ik werd zelfs voor naïef uitgemaakt omdat ik ook niets doe om "me veilig te voelen" omdat ik me al veilig voel. Dus kijk uit voor commentaar Maar hier hetzelfde dus! Laatst waren er 2 mannen een aanhanger aan het stelen en toen vroeg ik ze netjes of dat wel echt van hun was. En of ik navraag moest doen bij de rechtmatige eigenaar.. En weg waren ze Nee ik ben ook niet bang aangelegd en maak me daar dus ook echt geen zorgen om. Moet wel bekennen dat ik angstig word als mijn man tijdt, hij rijdt te roekeloos sinds ik zwanger ben Ik ben er alleen nog niet over uit of hij daadwerkelijk roekeloos rijdt, of dat het komt omdat ik de baby wil beschermen, haha.
Ik ben ook niet bang , mijn vriend is eerder bang als ik s'nachts wat hoor gaat hij er echt met bibberende knieeen heen haha. Op straat fietsen in het donker doe ik niet, puur omdat het niet mag van mijn vriend. Jongeren spreek ik ook zelf aan. Enzovoort.
Ik ben ook niet echt bang aangelegd. Fiets altijd snachts over straat, ook redelijk afgelegen wegen. Ook laat ik rustig rond 03.00 nog onze hond uit als ik niet kan slapen of (tot een paar maanden geleden) terug kwam van het stappen. Heb ook geen moeite mensen aan te spreken op hun gedrag als dit niet juist is, jongeren of ouderen. Ik zou zo moe van mezelf worden als ik continu in angst zou leven
Het is onnodig om gevaar op te zoeken of gevaarlijke situaties niet uit de weg te gaan. .. Vooral als je kinderen hebt vindt ik het onverantwoordelijk. .. je hebt ook dr verantwoording zuinig op jezelf te zijn zodat ze niet vroegtijdig zonder moeder moeten leven...
In angst leven en voorzichtiger zijn, zijn twee verschillende dingen. ... Ik ben zelden bang maar ik weet wel wanneer iets onveilig is...
Daar geef ik je gelijk in,je wet het in deze tijd niet meer hoor. Als niemand ooit ergens wat van zegt dan kan iedereen maar doen wat ze willen...en mocht je ooit je mond los trekken dan dan je je oppassen dat je inderdaad niet slachtoffer wordt van zinloos geweld. Heb vroeger zelf een cafe gehad dus heb veel meegemaakt op het gebied van geweld en was eigenlijk nergens bang voor... Nu ik mama ben en voortaan in een klein rustig dorpje woon is dat wel veranderd bij mij hoor...
Ja, maar je hoeft ook niet door te slaan naar een angstvallig onveilig persoon. Om 03:00 de hond uitlaten is niet dat je problemen zoek, maar is gewoon de hond uitlaten. Hetzelfde geldt voor in het donker fietsen, je fietst. Je bent niet op problemen uit. Dat je je in een schietpartij wil mengen om de omstanders rustig te krijgen, dat is lroblemen zoeken.
Ja, maar zo snugger zal iemand wel zijn om niet door de ergste drugswijken o.i.d. te rijden/wandelen.
Ik vind je wel wat naïef, maar dat komt ook door ervaringen uit mijn omgeving. Zowel mijn moeder als mijn oudste (half)zus zijn verkr*cht toen ze alleen naar huis fietsten 's nachts, tja, dan laat je dat wel (ja, of niet, maar dan vind ik het gewoon eerder dom).
Oh ik ben echt wel zuinig op mezelf hoor. Maar ik zie geen gevaar schuilen in de hond uit laten of fietsen. Ik zoek op dat moment geen problemen op. En als niemand ooit een ander zou verbeteren of ergens op aan zou spreken, dat zou een rotzooitje worden. Ik help ook altijd een vreemde als ik zie dat iets niet lukt (met bijvoorbeeld iets even een auto in tillen of weet ik veel wat) zou een nare wereld worden als iedereen s'avonds binnen blijft en een ander niet zou durven helpen.
Ik denk inderdaad dat het ook veel te maken heeft met hoe je bent opgegroeid en wat voor situaties je hebt meegemaakt. En we dus niet voor een ander kunnen beslissen of de 1 naïef is en de andere te angstig.
Dat ik me afvraag of ik nou echt zo'n rare ben dat ik niet bang ben, dat is het nut! En ik ben nog steeds bang voor mijn ex, misschien is bang een groot woord maar ik wil hem zeker niet in mijn buurt, is sta te trillen op mijn benen als ik hem zien. Maar ik kan toch niet voor iedereen bang zijn! Ik zie het heel anders, een betere wereld begint bij jezelf en dan bedoel ik niet bewuster eten of groene stroom. Hoevaak lees je niet dat iemand in elkaar word geslagen en niemand iets doet! Opkomen voor je zelf en de mede mens zou in mijn ogen iedereen sieren! Ik wil mijn kinderen niet zo opvoeden. Zo als velen koop en verkoop ik vaak dingen via mp. De laatste tijd hoor ik steeds vaker dan mensen 's' avonds de deur niet open doen of geen dingen ophalen als het donker is.