rauwe melk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mano82, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Als je geitekaasjes, bestaande uit rauwe melk, 5 minuutjes in de oven op 180° laat bakken, kunnen ze dan gewoon opgegeten worden?
    Ben namelijk zot van warme geitekaasjes.

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maar heel veel geitenkaasjes zijn toch van gepasteuriseerde melk?
    Als je toch geitenkaasjes van rauwe melk wilt eten zou ik ze zelf voor de zekerheid wat langer in de oven doen, toch wel een minuut of 10 net als bij pizza's, om er zeker van te zijn dat ze door en door verhit zijn geworden (kan ook met geitenkaasjes).

Als je een listeriabesmetting oploopt leidt dat vaak tot miskraam of doodgeboorte. Bij kaas van rauwe melk is het een beetje Russisch roulette of het wel of niet besmet is met listeria.

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Normaalgezien bereid ik enkel gepasteuriseerde kaasjes maar ik had me blijkbaar vergist van verpakking, dit zag ik pas nadat ik ze gegeten had.
    Ik heb ze in de oven opgewarmd, ongeveer 5 à 10 minuten, de kaas pruttelde goed en was zo goed als bijna gesmolten.
    Maar ik maak me nu best wel zorgen :cry:

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Nou ja, je kan er sowieso nu niks meer aan doen. Maar als het goed pruttelde lijkt het mij dat er niks aan de hand kan zijn, dan zijn alle bacteriën wel dood hoor.

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    als het pruttelde dan zit het wel goed hoor,
    en de kans dat je het krijgt is sowieso niet heel groot,dus maak je niet teveel zorgen erover

Deel Deze Pagina