Knobbel in de borst

Discussie in 'De lounge' gestart door corina83, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sorry maar ik moet het even van me afschrijven :(

Een paar jaar geleden werd er een knobbel bij me in mn borst ontdekt, dat bleek een cyste te zijn en is verwijderd toen.
    Nu zit er in mn andere borst ook weer een knobbel, van zo'n 3 a 4 cm groot.
    Dinsdag naar de dokter geweest 'ja er zit inderdaad een knobbel, kom over een paar dagen maar terug ivm je cyclus'
    Vandaag terug geweest 'ja hij zit er nog steeds, nog steeds even groot ook'
    Ook heb ik veel pijn aan mn borst en doffe gevoelsplekken op mn rug.
    Ze snapte zelf niet echt waar het vandaan kon komen, ze zei dat mensen met gordelroos dat ook wel eens hadden maar nu heb ik nooit gordelroos gehad.
    Nu moet ik over ongeveer 3 weken terug komen, dan zit ik 1 week na mijn menstruatie en kon ze het beter beoordelen.
    Ik vind knobbels zelf zowiezo al niks maar zeker niet als het ook nog zo'n pijn doet.
    Ik wilde het alleen maar even van me afschrijven want ik zit met een knoop in mn maag nu op mn werk..
    3 weken vind ik best lang voor een knobbel.. en wie weet hoe lang ik dan weer in het ziekenhuis moet wachten voor een mammografie en/of echo..
    Ik weet het gewoon allemaal even niet:( Ik ga niet van het ergste uit, wil ik ook niet.. maar ik ben wel bang..

Sorry ik moest het echt even van me afschrijven.

2. Dana

Dana Niet meer actief

wat belachelijk dat je 3 weken moet wachten, heel veel sterkte en schroom niet om een second opinion te vragen bij een andere huisarts, daar heb je recht op.

sterkte met wachten :( we hopen allemaal met je mee dat het meevalt.

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bel je Ha op en zeg dat je je er zo onzeker over voelt en geen 3 weken wilt wachten! Je hebt het recht om doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis.
    Het zal vast en zeker niets zijn, maar heb zelf helaas een andere ervaring. Ik vind 3 weken wachten met een knobbel veel te lang! Dit kan echt niet!

Dus nu de telefoon pakken en een doorverwijzing gaan eisen!

4. Seth

Seth Niet meer actief

ik vind het bullshit dat je moet wachten.....

Waarom sturen ze je niet gelijk door?!!
    eisen!!!

stress is ongezond voor heel het lichaam... en dit blijft nu nog weken knagen..... (weet hoe dat is!!)

5. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Jee dat is wel schrikken... zou het daar ook niet op hebben, ik begrijp niet dat hij je niet gewoon uit voorzorg laat onderzoeken, in plaats van eerst drie weken zo te laten lopen, mischien kan je er gewoon om vragen en aangeven dat je er geen fijn gevoel bij hebt en het liever laat onderzoeken?

Sterkte in ieder geval, kan me voorstellen dat je angstig bent.

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Och jee meis! Ongelofelijk hoe emotieloos sommige huisartsen met hun patienten om kunnen gaan! Ik zou EISEN dat je wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een mammografie, en vertellen dat je die 3 weken echt niet volhoudt! Sterkte ermee!

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik ben dus gelukkig niet de enige met de gedachte van 'stuur me door' dacht even dat het aan mij lag.

Ik ga ze nog proberen te pakken te krijgen voor een verwijsbrief..
    Ik word inderdaad gek van onzekerheid.

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Het is bij mij ook meer de angst omdat het in de familie zit en dat weet ze (huisarts) ook.
    Snap zowieso sommige huisartsen niet, je bent dan net een nummertje voor hun salaris lijkt het wel.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wat de anderen ook zeggen, 3 weken wachten is echt te lang. Je moet gewoon een verwijzing naar het ziekenhuis krijgen.

10. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het in de familie zit, mag ze je helemaal niet laten wachten! Echt waar dit is belachelijk! Ik weet goed hoe je je voelt. Ik kon gelukkig binnen 2 dagen in het ziekenhuis terecht!
    Aub bel je huisarts en ga een brief eisen en laat je echt niet afschepen.

11. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Corina83,

Ik weet hoe je je voelt. De huisarts heeft iets langer dan 2 jaar geleden 3 knobbels in mijn borst gevonden. Ik werd toen doorverwezen voor een mammografie en een echo. Het jaar daarop weer een mammografie. Volgens de arts in het ziekenhuis zijn het ontstoken klierweefsels en daar zijn geen medicijnen voor. Ik heb er nog last van. De pijn is wel minder geworden maar ik voel ze nog in mijn borst. Ik hoop dat jij niks bijzonders hebt.

Heb je al gebeld? 3 weken is erg lang om te wachten. Mijn huisarts kan ook moeilijk doen. Ik snap die huisartsen soms niet.

Heel veel succes!

12. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Daarom is het helemaal belachelijk dat ze je laat wachten!
    Ik hoop dat je snel een doorverwijzing krijgt, en dat het natuurlijk niks ergs is. Kan me voorstellen dat het wel eng is.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik probeer ze al heel de tijd te pakken te krijgen maar krijg elke keer een bandje dat de dokter dienstronde aan het doen is.

Dank je wel!

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik weet wel dat als ik weer naar het ziekenhuis moet voor een mammografie dat ik dan niet weer alleen ga.. 6 jaar geleden was ik nog samen met mn ex en die zei doodleuk 'je gaat maar alleen' ik dacht dat ik gek werd in die wachtruimte..
    Toen hebben ze een cyste gevonden en verwijderd.
    Hoop nu eigenlijk ook dat dat het is..

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    #15 Tuti80, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
    Hoi,

Wat naar voor je zeg! Ik heb een paar jaar geleden iets vergelijkbaars gehad. Ook naar de ha. Die zei me ook te moeten wachten 2 weken. Deed bij mij ook pijn. Na 2 dagen wachten was ik op vd stress en heb de ha weer gebeld. Ze zei toen " ja maar borstkanker doet geen pijn, dat is juist het veraderlijke ervan". Was er toch niet gerust op en kreeg toen gelijk een verwijsbrief voor een echo en een mammografie. Kon al een dag later. Was gelukkig niets ergs. Ik zou gewoon je ha bellen. Als je je zo druk maakt zijn 2 weken veeeeel te lang. Succes!

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

Ben ik het trouwens niet mee eens met je huisarts.. borstkanker kan wel degelijk pijn doen als het tegen een zenuw of borstbeen aanduwt.

Gelukkig was het niets ernstigs bij je! Je loopt jezelf dan goed gek te maken he.. ik nu niet mezelf maar mn man mij.. die loopt zichzelf nu helemaal gek te maken.

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Vond het ook een rare opmerking. Maar goed, gewoon eerder teruggaan hoor! 2 weken is niet te trekken zo.

18. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik vind 3 weken wachten ook veel te lang
    hopelijk krijg je ze nog te pakken en kan je eerder door verwezen worden.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik heb ze nog steeds niet te pakken kunnen krijgen, we blijven het proberen en anders morgenochtend vroeg gelijk.

20. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Jemig hebben huisartsten nog gevoel of gaat t om geld!!!
    ik zou of je huisarts bellen en zeggen dat je een verwijzing wil en wel meteen1en als je die niet krijgt second opinion bij andere arts!

Deel Deze Pagina