Knobbel in de borst

Discussie in 'De lounge' gestart door corina83, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Echt eisen dat ze je moet doorsturen, voor een echo of mamografie. Heb het zelf een aantal jaren geleden gehad, en kanker kwam voor in de fam. en werd door de ha, snel doorgestuurd. Bij mij was het goedaardig. En is gewoon operatief verwijderd. Succes!

Edit; als ze tegen je zeggen na onderzoek een tumor moet je niet te hard schrikken. (het betekent nl zwelling)

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dank je wel Mausyi, dan weet ik dat idd dat het dan nog eigenlijk van alles kan zijn.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi corina,

volg je gevoel! als je je zorgen maakt, heeft het misschien zin om inderdaad even te bellen, misschien kan ze je gerust stellen of kan ze je toch doorsturen voor een mammografie.

Ik heb het zelf vorig jaar ook gehad, al vermoedde de dokter bij mij wel direct dat er iets niet goed zat waardoor ik ook al na een paar dagen terecht kon. gelukkig was het loos alarm en zit er nu nog een goedaardige knobbel, maar als ik nu zou bellen met zorgen, zou ik meteen weer terecht kunnen.

Het is dus niet vreemd, dat je je nu nog onvoldoende gerust voelt.

Veel sterkte.

4. Seth

Seth Niet meer actief

mijn huisarts kon voelen dat het een cyste was, dat was het dus NIET!

een goedaardige knobbel... die er trouwens nog steeds zit (ha vond het onnodig om te verwijderen)

en over geld....
    tegenwoordig met het eigenrisico... betaal je veel van de kosten zelf....

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat vreemd dat ze daar zo laks mee om gaan.... Goed dat je een sec. opinie gaat aanvragen!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sterkte ik moest vorige week ook, mijn arts vertelde dat pijnlijke knobbels in de meeste gevallen niet kwaadaardig zijn.
    Meestal is je borst dan ook rood.
    Hoop dat ik je een beetje kan geruststellen.
    Veel sterkte in ieder geval!

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat bizar dat ze je 3 weken wilde laten wachten! :$
    Sorry hoor, maar dat vind ik echt onverantwoord :(

Toen ik een aantal jaren geleden een knobbel in mijn borst had zei mijn huisarts dat hij bijna zeker weten wist dat het niets was, maar hij geen enkel risico wilde nemen en hij heeft me direct doorgestuurd. Gelukkig was het inderdaad ook niets.

Ik zou er zeker op staan dat je doorgestuurd wordt meis.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier helaas ervaring met borstkanker...:( Drie weken wachten is veel te lang als je zo jong bent. Het hoeft niet kwaadaardig te zijn, maar het zit wel bij je in de familie. En dan moet je geen enkel risico nemen! Ook jonge vrouwen krijgen borstkanker, helaas. Ik was 31 ten tijde van de diagnose en het komt helemaal niet in mijn familie voor. Dus een mammografie en echo eisen!

Een dokter kan niet aan de buitenkant voelen of het goed of kwaadaardig is. Je hebt wel bepaalde kenmerken die ergens bij horen, maar van de buitenkant is het niet met zekerheid te zeggen. Daar zijn aanvullende onderzoeken voor nodig, zoals een echo en een punctie.

Helaas is het niet altijd zo dat borstkanker geen pijn doet. Ik heb het juist ontdekt doordat het pijn deed. Het voelde heel brandend en zeurend. Mijn borst was niet rood. Dus daar kun je niet van uitgaan.

Succes & ik hoop dat het iets onschuldigs is!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Dank je wel, ik heb dus inderdaad dat het brand en zeurende pijn maar ik hoop dat het iets onschuldigs is.
    We proberen positief te blijven maar soms stort ik of mn man even in tranen uit.
    Net weer gebelt naar de dokter, de andere dokter zit er nu dus ik moet tussen half 11 en 11 bellen tijdens het telefonisch spreekuur.
    Ik hoop dat ik die verwijsbrief snel krijg.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    niet wachten hoor, gelijk een verwijzing eisen. hopelijk valt het allemaal reuze mee, maar het is onmenselijk om nog 3 weken te moeten wachten voor je uberhaupt een verwijzing krijgt. idd wie weet hoe lang het dan nog duurt voor je in het zh terecht kunt. je hebt het recht om verwijzing te eisen hoor. sterkte met deze spanning

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Chagerijnige kut assistente bleeeehhh
    dokter is naar een spoedgeval maar ze heeft mn telefoonnr genoteerd en ik word straks terug gebeld.

*keeps her fingers crossed*

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

succes, niks aantrekken van de assistente.!!

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt..
    de andere arts was het met de arts eens..
    'ze is nog te jong om iets kwaadaardigs te hebben, het gaat nooit gepaard met pijn, het komt wel vaker voor tijdens de maandelijkse cyclus en over een maand is hij misschien weer verdwenen' WTF?!
    Wat is dit voor onzin?? Nu moet ik het maandag weer bespreken met mn behandelend arts of ze het nut ervan inziet om een mammografie te maken.. hallooooo om wiens lichaam gaat het?!
    Ik ben nu aan het proberen een second opinion te krijgen bij een andere arts..

ik eh heb er even geen woorden meer voor, het voelt nu net alsof ik niet serieus genomen wordt met de knobbel en pijn.
    Daar betaal je je dan elke maand blauw voor, om zo'n antwoord te krijgen.

14. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    jeetje meid dit is echt niet normaal hooor.. ook al zijn ze het er niet mee eens, volgens mij zijn ze verplicht om je door te sturen als jij dat eist! je betaalt inderdaad niet voor jan l*l iedere maand... trouwens wat ze zeggen is ook nog is niet waar want er zijn zelfs tienermeisjes geweest met borstkanker dus het kan natuurlijk altijd,

gewoon je zin doordrammen hoor en als het helpt (helpt bij mij altijd ;)) je man laten bellen!

15. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ps niet dat je daar vanuit moet gaan natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel he.. je hebt gewoon recht op verder onderzoek!!!

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ja die laat ik zo inderdaad ook bellen want ik vind dit belachelijk hoe ze je behandelen.
    Ik vroeg voor een verwijzing en krijg ik terug: nee ik ben het eens met de andere arts, ze is nog te jong, maandelijke cyclus kan dit probleem ook veroorzaaken, ze moet nog maar een maandje wachten' van stomheid zei ik niet eens meer iets ik heb gewoon opgehangen.. zo belachelijk gewoon

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    kun je het ziekenhuis zelf niet gewoon bellen en je gevoelens aangeven.

mijn vader heeft bijna driekwart jaar bij de huisarts van allerlei middeltjes gekregen tegen een aanhoudende urineweginfectie, toen werd ie toch maar ff doorgestuurd en bleek hij dus prostaatkanker te hebben..

Is het mogelijk om over te stappen naar een andere huisarts?

succes meissie!

18. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ja idd heel raar, alsof zij even kunnen beslissen van het zal wel dit of dat zijn.. daarvoor is toch juist dat verdere onderzoek??

ik hoop dat het helpt als hij belt.. en anders idd bij een andere arts proberen een s o te krijgen... helaas blijkt hier uit maar weer dat je niks meer bent dan een nummer :(

19. Only me

Only me Niet meer actief

Weet je wat jij moet doen meis, gewoon naar de HAP gaan en stennis schoppen dat je geholpen moet worden! Zijn ze nu helemaal gek geworden!!!!! Het gaat hier om een vrouw met een knobbel in der borst hoor!!
    Better save than sorry! Gewoon daarheen rijden, niet bellen maar gewoon op komen draven! Gaan ze niet akkoord, dan op hoge poten gaan staan en eisen dat je geholpen wordt! Daar heb je recht op!!!

Succes mop, duim voor je!!!!!!!!

Liefs!

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    haha weet je dat mn man net precies hetzelfde zei..
    Net als de verwijzing als je die eist heb je er ook recht op.
    Een maand wachten dat vindt ik nog het meest belachelijke.
    Op mn man zn werk zeiden ze ook allemaal 'normaal is het bij een knobbel in de borst gelijk onderzoek in het ziekenhuis, goed aardig of kwaadaardig'
    deze huisartsen hebben al vaker aparte dingen gedaan dus ik weet niet of ik nog lang patient bij hem en haar blijf.
    Ik ga nu even met mn kleine droppie boodschappen doen even bedenken wat het beste is wat we kunnen doen.

Deel Deze Pagina