Ja doe dat! Je betaald tenslotte je maandelijkse premie aan zorgkosten toch! Dus je hebt gewoon recht op goede zorg, en je hoeft geen nee te accepteren als het om je eigen lichaam gaat. Jij voelt dat het niet goed is en dat je controle nodig hebt! Dat moet die arts accepteren!!!! Het gaat hier niet om een krampje in je vinger..... Succes mop, laat je het me nog weten?
Dit heb ik jaren geleden ook meegemaakt, de arts heeft mij toen zelfs 2 of 3 maanden later pas terug laten komen. Ik was ook jong en dacht oke het zal dan wel. Was natuurlijk ook geschrokken wat ik voelde. Uiteindelijk vond hij het ook een goed idee om een foto en een mammograffie te laten maken. Daar kwam uit dat er nog steeds wat cystes zaten. Verder was er gelukkig niks aan de hand. Maar je bent pas gerust als je dit hoord, nu zou ik ook zeker door gaan tot ik wist wat er aan de hand was. Toen had ik het lef er niet voor. Heel veel succes
Wat raar! Ik zou toch nogmaals bellen/afspraak maken met je HA en er echt op staan dat je een door verwijzing krijgt. Blijf op je strepen staan meid. En laat je niet afschepen met jong etc etc. Stennis maken op de HAP vind ik dan weer wat te ver gaan. Succes.
Dank je wel meiden. Ik rij straks na het boodschappen doen even langs de praktijk om te kijken of er nog iemand is. Telefonisch nemen ze iig niet meer op.
Ik zou er idd gewoon heengaan, en niet eerder weggaan dan dat jij een verwijsbrief hebt.. Ik heb in april ook zoiets gehad. De assistente vond het niet nodig dat ik langskwam, moest maar ff afwachten. Maar toen ik een dag later een andere assistente aan de lijn kreeg, vond die dat ik direct moest komen. Echt direct he, geen afspraak maar me melden bij de balie, dan zou ik ertussen gezet worden.. De huisarts onderzocht me en gelukkig bleek er niks aan de hand, verstopte talgklier net in de borstrand, maar wel pijnlijk. Mijn huisarts vertelde me, dat het tegenwoordig zelfs tot het protocol hoort, dat vrouwen met knobbels, meteen een verwijsbrief krijgen voor verder onderzoek! Dus ga op je strepen staan, en eisen dat je een verwijsbrief krijgt.
Zwaar schandalig! Mijn moeder heeft borstkanker gehad en kwam bij de bestralingen en chemos echt veel vrouwen van rond de 30 tegen, het komt juist wel redelijk vaak voor bij jonge vrouwen Je huisarts is een zak!!! Toen ik een knobbel had mocht ik dezelfde dag nog voor een mammografie en echo , al was het maar voor mijn gemoedsrust! Ik zou een klacht indienen en naar een andere HA gaan STEL je zou borstkanker hebben, dan laat hij jou hier dus onnodig weken/maanden wachten. Dat zijn wel weken/maanden die cruciaal zijn!!
wat de rest ook zegt, gewoon langsgaan en niet eerder weggaan als dat je die verwijsbrief hebt! zou zelf ook niet direct naar de hap rijden om daar tekeer te gaan maar je kan wel het ziekenhuis bellen of je niet zelf een afspraak kan maken omdat je huisarts je niet door wilt sturen.. ben benieuwd hoe het afloopt meid, hou je taai!
Ik wil je alleen even veel sterkte wensen in deze nare onzekerheid. Belachelijk dat ze zo met je om gaan, het is niet niks waarvoor je belt. Ik hoop voor je dat je vandaag nog iets geregeld krijgt want ik snap dat je op zo'n manier geen moment rust hebt en er van alles door je hoofd spookt.
Ook weer een raar iets, de huisarts hier is vrijdagmiddag gesloten.. Zit er heel erg aan te denken om vanavond langs de huisartsenpost te rijden samen met mn man. Er zit gewoon iets wat er niet in hoort, goed of kwaadaardig er zit gewoon iets. Vorige huisarts stuurde me dezelfde dat nog naar het ziekenhuis toen ik de cyste had en nu vermoed ik het zelfde *of hoop ik eigenlijk meer dat het een cyste is* en dan wordt er niets aan gedaan. Ik ga zo de info lijn bellen voor borstonderzoek kijken wat hun mij adviseren om te doen en hoe we het voor elkaar kunnen krijgen. Dank jullie wel allemaal, het is niet leuk die gedachte die door je hoofd spookt, zeker niet als beide huisartsen er zo laks mee omgaan terwijl 1 van de 2 de bobbel overduidelijk heeft gevoeld. Mn man voelde hem gisterenavond ook en hij schrok ervan. Ik snap niet dat mensen die een eed hebben afgelegd om mensen te helpen dan zo laks zijn met de mensen die inderdaad geholpen moeten worden. Kijk een snotneus vind ik persoonlijk iets heel anders dan een knobbel in een borst, maar zo gaan ze wel met me om momenteel. Zelfs de assistente zat van 'waarom belt u eigenlijk?' toen brak echt mijn klomp...
Meis, gewoon de auto pakken en hoppateeeee, naar het ziekenhuis! Loop naar binnen en zeg wat er mis is! En of ze je niet weg sturen!!!
Ze mogen je geen verwijsbrief weigeren. Ze kunnen er wel inzetten dat je een aansteller bent en dat zij vinden dat je niets mankeert, maar dan heb je in elk geval de brief. Ik zou een andere arts zoeken want dit is schandalig, en ik zou een klacht indienen bij het huisartsengebeuren. En ga idd naar de ha post, laat even weten hoe of wat oke? succes. (zal je net zien dat jou ha dienst heeft zucht)
We gaan straks naar de hap, even kijken of we dat met of zonder jayden erbij doen en anders even oppas zoeken. We vertrouwen het beide niet zeker niet omdat het een flinke knobbel is en mn borst gewoon echt pijn doet. Af en toe denk ik zelfs van 'ah joh je stelt je aan, je huisarts zegt ook dat je pas over een maand terug hoeft te komen' maar dan denk ik weer 'ho eens even, ik heb er echt pijn aan, dan stel ik me toch niet aan...' *diepe zucht* Als mijn HA dienst heeft dan heeft ze pech.. ze moet en zal me door verwijzen.
Goed dat je naar de HAP gaat. Als je oppas kunt krijgen zou ik dat doen. Kan best allemaal lang duren en dat is voor zo'n kleintje nooit fijn. Houdt je ons op de hoogte?
heel goed meid, zoals ik al schreef; STEL het zou borstkanker zijn, dan kun je geen weken of maanden wachten, want elke dag dat je er eerder bij zou zijn is cruciaal. ik zou ook zeker een klacht indienen bij je HA, wat een stelletje schandalen zeg!! het gaat hier wel om een grote knobbel in de borst, niet om een verkoudheid!! veel sterkte meid, dikke knuf en blijf voor jezelf opkomen!!
Lieve Corine, Wat goed dat jij en P samen naar de HAP gaan, laat je ajb niet afschepen! Jij kent je lichaam het best en jij weet wat je voelt, en je hebt recht op een doorverwijzing. Als het wel ernstig is is elke gewonnen dag er een. Hopelijk valt het mee, laat je nog weten hoe het vanavond afloopt? Liefs *dikke knuff*
Heel veel sterkte straks meid bij de HAP! Hoop voor je dat het meevalt.. Ik moest aan een reclame denken die toen op tv was.. dat een vrouw ook moest wachten op vervolg onderzoek en toen had ze haar vezekering gebeld (?) en kon ze eerder onderzocht worden.. omdat ze het ook niet vertrouwde.. Die reclame kent jou HA iig niet Echt schandalig! Vind het echt belachelijk dat ze je niet serieus nemen! Laat je het weten hoe het ging en wat er is uitgekomen?
Grote kans dat het gewoon onschuldig is, dat het een cyste is of met je borstklierweefsel en hormonen te maken heeft. Dus ga niet meteen van borstkanker uit. Meestal is het goedaardig. Maar de argumenten waarmee je huisarts en vervangende arts komen, slaan echt kant nog wal. Borstkanker komt ook bij jonge vrouwen voor, helaas. En mijn ervaring is dat het wel met pijn gepaard kan gaan. Ontzettend slordig en onnadenkend om je met deze argumenten naar huis te sturen. Er is absolute zekerheid nodig, zeker omdat in je familie voorkomt. Ik ben meteen doorgestuurd voor een mammografie en echo, terwijl mijn huisarts er vrijwel zeker van was dat het niks kwaadaardigs zou zijn. Maar voor de zekerheid toch naar het ziekenhuis. Ik vind dat dat de standaard moet zijn en ik denk dat je zeker zulke onderzoeken kan eisen. Succes & sterkte!