Ik wil graag borstvoeding gaan geven na mijn bevalling.. Is het handig om wel ook e.a. in huis te halen zoals een fles, kolfapparaat? Of misschien wel iets heel anders wat handig kan zijn maar je niet snel aan denkt? Ik heb al wel tepelklovencreme in huis Ik heb kleine dingen liever al in huis dan dat ik stel op sprong iemand anders nog op pad moet sturen..
Ik had een fles in twee babydozen. Ideaak hoef je het niet te kopen Kolf had ik ook al in huis maar als je alleen kolft om een keer weg te gaan of voor het werk zou ik er nog even mee wachten. Tepelhoedje misschien in huis hebben! Ligt hier al.klaar
Ik Had een fles uit een van die dozen. Kolf pas later gekocht. Voor in t begin heb je sowieso een sterkere kolf nodig mocht t nodig zijn om t op gang te brengen. Die wil je niet aanschaffen (zijn namelijk heel duur)
fles krijg je inderdaad wel met een babydoos. Wat ik wel klaar zou leggen is het telefoonnummer van een lactatiekundige en/of vrijwilliger van borstvoeding natuurlijk of la leche league. Oh en wat mij heel erg heeft geholpen, is de gedachte dat een baby met wat reserves geboren wordt en de eerste 24u niet hoeft te drinken. Aanleggen is wel belangrijk, om de borstvoeding op gang te krijgen. Maar dat ze het happen nog niet snappen en dus nog niet wat binnen krijgen, hoeft niet meteen ernstig te zijn of te betekenen dat je moet bijvoeden.
Hier was ook al een fles uit zo'n babydoos in huis . Een kolf hebben we eerst gehuurd (ik moest nakolven i.v.m. te veel afvallen baby), ik heb pas later zelf een kolf gekocht. Ik had al een voedingskussen, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet handig. Tja, dat weet je van tevoren ook niet. Zoogcompressen heb ik wel veel gebruikt, vooral tijdens het voeden (omdat de andere borst dan vrolijk meedeed). Verder is het inderdaad handig om te weten waar je hulp kan krijgen (LK, VBN, LLL). Helaas hebben niet alle kraamverzorgsters even veel verstand van borstvoeding. Ik heb na de kraamtijd veel gehad aan het borstvoedingsforum van de samenwerkende borstvoedingsorganisaties.
fles is niet nodig. Als je moet bijvoeden doe je dat in het begin niet met de fles. Over een kolf zijn verschillende stellingen. Ik zou je aanraden even uit te zoeken hoe makkelijk je een kolf kan huren. Dan kun je indien nodig, snel een kolf in huis hebben. Een kolf heb je ook niet midden in de nacht nodig over het algemeen. Een aantal vrouwen zullen mijn hoofd er nu af willen hakken, maar ik vond het fijn om een kleine verpakking kant en klare fv in huis te hebben. Bij de tweede niet nodig gehad, maar bij de eerste wel midden in de nacht een ontroostbaar kind. Toen gaf twee theelepeltjes fv weer rust. Alles in overleg met verloskundige, en er zijn vrouwen die er geheel anti zijn, maar ik was er blij mee.
Ik had ook een flesje uit het babypakket, en een mini verpakking flesvoeding. Zakjes poeder om 3 x 100 ml HA aan te kunnen maken. Niet nodig gehad en later weggegeven. Gaf mij een rustig gevoel om dat in huis te hebben en de borstvoeding is er niet minder om geslaagd.
Het zijn inderdaad de kosten niet om van die kleine zakjes fv in huis te halen. Wij hebben moeten bijvoeden en de kolf hebben we via de kraamzorg gekocht. Achteraf een erg dure, maar ik had hem nodig! Lactatiekundigen zijn doorgaans vaak bereikbaar, ook 's avonds en in het weekend. Dus als je echt een goede kolf nodig hebt, dan kun je die via een lk ook krijgen. Tip: kijk je verzekering even na. Ik ben aanvullend verzekerd en ik krijg een kolf vergoed Edit: bijvoeden deden wij met een spuitje en die kregen we van de vk. Lk heeft die ook.
Flesjes had ik al in een gratis babypakket. Maar heb ik niet gebruikt. En je weet ook nooit of dat het flesje is wat aanslaat bij je kindje. Kolf heb ik pas later gekocht. Je weet niet hoe het gaat lopen, een kolf is toch wel duur. Nu bij de tweede wil ik een andere kolf. maar ook nu wacht ik met kopen. je kan je al wel vast orienteren op de kolf. Dat je eventueel gauw iemand daarvoor kan wegsturen. Zoogcompressen zou ik wel in huis halen. Had ik niet. maar is toch wel handig om alvast te hebben. Van die tepel kloven creme is ook fijn ja. Fles voeding zou ik nooit in huis halen. Waarom? Je wilt toch borstvoeding geven.. Zoek wel een nummer van een lactatiekundige in de buurt op. Vaak heeft je kraamverzorgster dat ook wel hoor, maar gewoon voor het geval dat..
Je hebt al veel tips gekregen zie ik. Vergeet verder niet een voedings bh en kompressen, die koop je voor eur 2,00 bij de kruitvat.
Ik had alleen bvkompressen in huis en bepanthen. En flesje uit gratis box. Heb kolf later aangeschaft (kun je ook kijken wat bij jou tepel past) toen voeding liep. Vond ook zonde op voorhand te kopen en misschien nooit te gebruiken. En kunt altijd huren als nodig is in begin. Daarnaast geen melkpoeder in huis. Ook met idee als nirt nodig heb gooi ik het weg is ook jammer. Snacks ik nodig zou hebben is een apotheek 24/7 open. En kon van mijn VK ook klein zakje krijgen als nodig was. Teoelhoedjes niet nodig gehad. Had ze ook niet op voorhand. Zijn zo gehaald als moet. Ik vond ook wel goed voor mezelf niet in huis had kon ik er ook niet naar pakken als even tegen zat.. Want is toch intensief eerste dagen.. Succes ermee. En doe vooral, wat voor jou goed voelt!