Onzekerheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jantien, 6 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Hallo allemaal.

    Ik voel me zo vreselijk onzeker.
    Ik moet het even van me afschrijven hoor.

    We zijn nu bezig voor de eerste ronde van ons eerste kindje. :D
    Nu ben ik zo onzeker als wat en weet niet wat ik daaraan kan doen.

    Vandaag zit ik in dag 17 van de cyclus.
    Vanaf 1 maart zijn we iedere dag aan het "klussen", mijn vriend kan niet meer zegt hij nu. :( :cry:

    De ovulatietest en de billingsmethode geven allebei nog niets aan.
    Wel heb ik sinds gister opvlamming van mijn (chronische) eczeem en ik ben erg huilerig.

    Nu weet ik dat ik er niet zo vreselijk mee bezig moet zijn en ik realiseer me heeeeeeel erg goed dat de eerste rond niet meteen raak hoeft te zijn.
    Maar zijn we niet allemaal bezig met het zwanger worden????

    Maar ik verlang er zo naar om zwanger te raken, dat ik geen kans probeer te missen. :oops:

    Maar is het erg om nu een dagje niet te klussen, zodat mijn vriend een adempauze heeft.
    Het is trouwens niet dat hij niet wil, want hij wil het net zo graag als ik. Maar hij noemt het zo "Ik denk dat ik leeg ben of dat hij stuk is".

    Kan iemand mij advies geven??????? :(
     
  2. Dasy

    Dasy Lid

    15 feb 2006
    38
    0
    0
    Hoi Jantien,

    Vervelend hoor, dat je je zo voelt, maar voor mij wel heel erg herkenbaar. Ben je nog aan het ontpillen? Het enige advies wat ik je kan geven is om je niet gek te laten maken! Als je zo bezig bent met het zwanger worden, dat is echt niet goed voor je! Verder hoef je helemaal niet elke dag te klussen. Sterker nog, het is beter om elke 2 tot 3 dagen te klussen. Normaal gesproken zijn de zaadjes van een man dan wat sterker. Hihihi, ik kan me goed voorstellen dat je vriend denkt dat ie leeg is! Misschien is dat ook wel zo :D

    Meid, maak je niet gek! Doe rustig aan en als jouw tijd daar is komt het vanzelf. Ik weet heel goed dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan. Je bent er toch mee bezig, dat doe ik ook!
    In de tussentijd, blijf lekker je verhalen van je af schrijven, dat doet iedereen hier, en dat lucht op! Oh ja, een tipje, ik heb het boek "Zwanger worden" van Marielle Croon. Is een erg goed en leuk boek dat gaat over alles wat met zwanger worden te maken heeft. Misschien moet je die maar eens lezen!

    Heel veel succes en ik duim natuurlijk voor je dat het raak is! Daar doen we het toch allemaal voor!

    Liefs, Dasy
     
  3. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Gezien je banner hoop ik dat het voor jou ook raak ik dasy!!!

    Ik ben in augustus 2005 gestopt met de pil.
    Dus ontpilt ben ik nu wel lijkt me.

    Dank je voor je advies ik ga dat boek eens bekijken!!
     
  4. Dasy

    Dasy Lid

    15 feb 2006
    38
    0
    0
    Dank je wel! Ik hoop natuurlijk ook dat het nu raak is!

    Veel plezier met lezen!
     
  5. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nog een klein tipje: elke dag klussen komt de kwaliteit van het zaad niet ten goede. Beter kun je het om de dag doen (of 3 keer per week).
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het boek dat Dasy omschrijft heb ik ook. Echt een aanrader.

    Pim
     
  7. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Dat boek heb ik ook :)
    Erugh goed.
    Voor iedereen een aanrader.
     
  8. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Lieve Jantien,

    Meisje, we zijn allemaal heel erug onzeker. De een wat meer als de ander misschien maar we willen allemaal hetzelfde. Ik ben met ronde vijf bezig (eerste ronden waren nog niet echt serieus maar nu wel serieus dus). Niet te vaak gaan klussen Jantien!! Om de dag is volgens mij ook genoeg. Want anders worden die mannen helemaal gek van ons!! en vinden ze het straks echt een verplichting. En als dat zo is dan willen ze niet geregeld meer klussen. Het wel een beetje romantisch houden dus.
    :)
    Ik wens je heel veel succes!!!
     
  9. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hallo Jantien,

    je hoeft echt niet elke dag te klussen om zwanger te worden hoor. Ik zie dat jullie pas aan je eerste ronde bezig zijn.
    Ik weet dat het moeilijk is om er niet mee bezig te zijn om zwanger te worden, maar het mag uiteindelijk ook niet heel je leven gaan overheersen, hé.
    Ik zou je de raad te geven om het de eerste maanden gewoon te laten komen zoals het komt. Ben je na een paar cyclussen dan nog steeds niet zwanger, kun je nog altijd hulpmiddeltjes gaan gebruiken zoals temperaturen en ov-testjes.
    Zoals ik uit je verhaal uitmaak, is je vriend al aardig moegeklust. En het klussen moet uiteindelijk toch nog prettig blijven ook hé.
    Ik duim heel hard met je mee dat je vlug zwanger bent hoor.

    Groetjes kathy
     
  10. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Jantien,
    Ik ben ook sinds augustus 2005 gestopt met de pil en ik dacht dat ik al ontpilt was. Maar afgelopen maand was mijn cyclus opeens veel langer, dus misschien nog steeds niet voldoende ontpilt. Voor mij is het nu de 5e ronde sindsdien.
    Ik kan je gevoel heel goed voorstellen, zo dacht ik ook op het begin. Maar nadat ik een paar keer teleurgesteld was omdat ik ongesteld werd, ben ik iets rustiger geworden.
    Ik denk nu maar zo, gemiddeld kan het een jaar duren voordat het raak is, dus nog 7 ronden te gaan.
    En stel je voor 1 jaar elke dag klussen???
    Dat kan toch niet goed zijn.
    Veel succes ermee.
    Liefs Hope
     
  11. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Een jaar lang elke dag klussen, nee zeg dan gaat mijn vriend nog dood. :cry: :cry:

    Ik heb sinds het stoppen een zeer regelmatige cyslus van 29 dagen op het uur af. :D

    Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat is vreselijk moeilijk.
    En iedereen om me heen lijkt wel zwanger te zijn, allemaal van die mooie dikke buiken. :(

    Ik woon in een nieuwbouwwijk (ofwel pampercity) en van ons straatje van 8 huizen zijn 4 meiden zwanger. :(

    Maar goed ik ga jullie lieve adviezen allemaal echt opvolgen
    En ik zal mijn vriend zeggen dat ik hem niet zo mag leegpompen !!! :rolleyes:
     
  12. Dasy

    Dasy Lid

    15 feb 2006
    38
    0
    0
    Ben je nu wel weer een beetje opgelucht en wat rustiger geworden, nu je alles even va je af hebt kunnen schrijven?

    En probeer maar niet naar alle andere mensen te kijken, die hebben ook hun eigen dingen en problemen waar jij helemaal geen weet van hebt. Voor hetzelfde geld zijn 2 van de vier meiden bij jou in de straat ruim een jaar bezig geweest om zwanger te raken. Ik noem maar even wat.

    Maak je niet druk en ga lekker klussen. Niet alleen de zwangerschap moet genieten zijn en leuk zijn, ook een kindje maken moet leuk zijn! :oops:

    Liefs, Dasy
     
  13. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dank je wel Dasy.
    Ik ga mijn vriend maar eens heel lief verwennen vanavond!!!! Dan mag hij uitrusten.

    Dank nogmaals.
     
  14. Dasy

    Dasy Lid

    15 feb 2006
    38
    0
    0
    Graag gedaan en veel plezier dan met het verwennen van je vriend. Daar zal hij wel weer van opknappen. Succes verder en hou me af en toe een beetje op de hoogte, dat zou ik wel leuk vinden!
     
  15. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik hou jullie allemaal op de hoogte!!!!
     
  16. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    heel veel succes Jantien, hoop voor je dat je over minimaal 13 dagen positief mag testen!!!

    liefs,
    Neeltje
     
  17. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dankjewel Neeltje, ik hoop het ook.

    Voor jou hoop ik ook dat het snel lukken zal
     
  18. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    dankjewel ;)
     
  19. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik heb je verhaal gelezen ...sterker nog mun mannetje las ook mee ....nu is het zo dat mijn mannetje wel iedere dag zou willen hoor ;) ik zet er wel een beetje de rem op...wat hem wel een beetje tegenvalt is ...i quote damnz ...zien jullie vrouwen ons alleen als klussers ...of bedrijven we ook nog de liefde ......ik denk wel dat hij een beetje gelijk heeft en dat ook de mannen respect verdienen en mogen vrijen als ze daar zin in hebben en niet omdat het "moet" anyway ..meissie ik denk dat onze tijd wel komt als het voor ons is weggelegt toch
    greetz asjuh
     
  20. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn mannetje is niet zo'n elke dagklusser.

    Ik kan er niets aan doen, maar het is nu eenmaal zo.

    Wij zijn allebei nu zover dat we echt een babietje willen, maar mijn vriend vind het hele sex gebeuren zo'n gedoe (raar maar waar).

    Ach we zien wel wat er allemaal gebeuren gaat.
     

Deel Deze Pagina