Toevallig een kinderarts aanwezig?

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn zoontje licht in het ziekenhuis nou willen ze hem morgen naar huis sturen maar hij eet dinsdag al 3 weken bijna niet (een boterham op een dag) heeft hier een buikgriep te pakken gekregen drinkt tussen de 400 á 600 cc op een dag. Heeft op en aan koorts/verhoging. Maar ze doen helemaal niets het kind is wit zwarte randen onder zijn ogen maar ze geven geen zonde of iets zodat hij aan kan sterken is dit normaal hoe lang moet en kan hij dit zo vol houden?

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    hebben ze bij je zoontje ook geen bloed geprikt dan?

3. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Geen kinderarts hier.. maar wil je veel beterschap wensen.

als je hem mee naar huis krijg als je het niet vertrouwt denk ik dat ik gelijk zou bellen en in een ander ziekenhuis terecht probeer te komen. (is misschien heel heftig maar mijn eerste reactie)

maar idd kan je niet iemand spreken? wat is de reden dat ze niks doen?

heeel veel sterkte

4. knap

knap Niet meer actief

Ben geen kinderarts. Maar zal je morgen niet eerst een gesprek ( eisen) en je zorgen daar goed voor leggen. Dat je je flink zorgen maakt ect ect.

Verder zou ik ook niet weten wat je verder kan doen. Misschien naar een ander ziekenhuis toe of een andere kinderarts inschakelen??

Sterkte in elk geval er mee en hopelijk komt alles wel goed?

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Er is geen bloed geprikt geen foto's echo's van longen maag gemaakt

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

morgen eerst een een kinderarts aan zijn /haar vestje trekken en uitleg vragen. Duidelijke uitleg.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Zijn kinderarts zegt hij gaat volgende week wel weer eten. Hij is maar 650 gram afgevallen ( hij woog nog net geen 11 kilo) dus heeft genoeg reserves.

8. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Een kind kan best wel even zonder eten, en hij eet wel, al is het minimaal. Vochtinname bij ziekte zeggen ze ook altijd minimaal 500 cc, dus daar zit hij aan.
    Dus in principe voldoet hij aan de eisen.

Maar als jij het idee hebt dat er iets niet goed zit of het niet vertrouwd moet je gewoon om verder onderzoek vragen! Jij kent je kind immers het beste!

En beterschap met je kleintje!

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

geen bloed check en een twijfelende mama, zeggen mij meer als niet eten. Eten is niet belangrijk . Drinken wel . Maar het belangrijst vind ik hoe is hè zoon, wil hij alweer wat ondernemen if is het een duf vogeltje. Dan zou ik controles willen. Wil hij zelf wel spelen en oogt ok, komt eten en drinken wel weer.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    112 bellen is echt zwaar overtrokken zeg. Stel je voor dat daardoor een ambulance later op een plek komt die echt spoedeisend is dwz levensbedreigend.

Als hij voldoende drinkt ( en dat doet hij) niet extreem is afgevallen is het misschien wel beter als hij weer in zijn vertrouwde omgeving is. Dan gaat hij misschien weer sneller eten ook.
    Er heerst echt een nare buikgriep waardoor je eetlust flink keldert.

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het ene moment is hij een duf vogeltje en het andere moment onderneemt hij maar spelen doet hij niet heel erg lang een half uurtje en dan is het weer klaar. Hij verslikt zich in zijn boterham.

12. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Als je het echt niet vertrouwt zou je een second opinion kunnen aanvragen, daar heb je recht op.

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja hoor hij heeft vanaf vanmorgen 150 cc gedronken en mag zo naar huis heeft nog diarree ik snap er niets meer van

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Ik las in je topic die gesloten is dat hij een sonde voor maagonderzoek zou krijgen. Waarom zijn ze daar op terug gekomen?

Thuis denk ik goed in de gaten houden, ors geven en zoveel mogelijk laten drinken, evt waterijsjes. Er heersen allerlei virusjes.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Zolang hij wel wat eet en voldoende drinkt is er inderdaad geen reden om hem nog in het ziekenhuis te houden.
    Er heerst momenteel een vrij heftige griep, dat kost tijd gewoon om er bovenop te komen.

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Als hij genoeg drinkt en er verder geen aanwijzingen zijn dat er iets ergs aan de hand is, dan wordt hij idd naar huis gestuurd. Als jij het als ouder echt niet vertrouwd, dan is het verstandig om dat aan te geven. Heb jij echt het gevoel dat er iets niet goed is, dan meteen aan de bel trekken, maar ik kan me ook voorstellen dat je gewoon wat ongerust bent, dat zijn alle moeders als hun kindje ziek is, maar dat is natuurlijk geen reden om hem in het ziekenhuis te houden. Kinderen knappen in hun eigen omgeving vaak sneller op en in het ziekenhuis lopen ze ook veel meer kans om er meerdere virussen/bacterieen bij op te lopen.

17. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Maar wat is de meerwaarde dan dat hij in het ziekenhuis zou moeten blijven? Ik zie eerlijk gezegd geen reden waarom hij in het ziekenhuis zou moeten blijven. (of ik lees ergens over heen?)

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hij drinkt op zich wel voldoende.
    Eten kunnen ze even zonder idd.
    Er heerst op dit moment heel veel.
    En denk dat het uitzieken is helaas.
    Maar mocht je het echt niet vertrouwen zou ik nogmaals aan de bel trekken.

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier had mijn 3.5mnd baby ook megaaaa buikgriep...
    Dronk tussen 300-500cc (normaal 5x 200cc)

Heeft zeker 1.5w geduurd, hoe mega zwaar ook...
    Er was geen rede voor ziekenhuis.
    Wel streng toezicht bij HA en 1x in weekend HAP geweest ivm overgeven met bruine stukjes. Maar ja zolang hij niet uitgedroogd was... moet hij het zelf overwinnen :)
    Kreeg na dikke week wel zetpil tegen misselijkheid... hij zat inmiddels op 200-300cc door flesweigering...

Ik wens je veel sterkte meid! Knuffel hem maar veel en bied hem naar 500x wat drinken aan!!! Zetpilletje tegen misselijkheid miss idee?

20. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoe gaat het nu?

Share This Page