Draagkracht plexiglas

Discussie in 'De lounge' gestart door Verox, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Ik loop er al een tijdje naar te zoeken, maar misschien zijn er hier handige meiden (of hun partner) die er verstand van hebben.

Voor een projectje wil ik een plexiglazen plaat op wieltjes zetten.
    Afmeting van de plaat zal 160x80cm worden.
    Ik zal er zes wieltjes onder verdelen en wil dan dat hij het gewicht van een volwassen persoon nog kan dragen zonder te barsten, breken of doorbuigen. Hoe dik moet volgens jullie het plexiglas zijn?

Ik neig naar 15mm, maar als hij dan breekt baal ik dat ik niet voor 20mm betaald heb, maar het prijsverschil is enorm, dus als ik met 10 of 8mm al uitkom zou ik dat graag weten. Hoe kom ik erachter?

En weten jullie een goedkope leverancier voor zulke platen? Ik zoek al volop op Marktplaats, maar ik heb geen auto om hem op te halen dus dat schiet niet echt op.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Dat hangt ook af van het gewicht van de persoon, van de soort wielen die je eronder bevestigt en hoe je deze bevestigt ivm breekpunten, de soort plexiglas waar je voor kiest.

Houd er rekening mee dat plexiglas verschrikkelijk snel krast.

Ik zou even kijken op thuisinglas.nl schrijf duidelijk op wat je wil en waarvoor het nodig is. Thuisinglas.nl stuurt jouw aanvraag door naar de verschillende glashandelaren.

3. Verox

Verox Niet meer actief

Dank voor je reactie, dan zal ik thuisinglas.nl wel even mailen.

Had geen idee dat het zo ingewikkeld zou zijn. ;) Ben benieuwd!

Het is trouwens voor een gigantische konijnenkooi...
    Wij hebben twee konijnen in huis in een puppy-ren. Dat is mooi omdat daar geen bodem in zit, zo lijkt het niet zo massief in de woonkamer te staan. Maar binnenkort krijgen we een nieuwe vloer, en dus wil ik de vloer beschermen. Er moet dus een kunststof bak onder de puppy-ren gemaakt worden. Omdat wij vloerverwarming hebben moet de bak gedeeltelijk van de vloer af komen, dat betekent weer dat er ook onder de kooi schoongemaakt moet worden, vandaar de keuze voor wieltjes.
    En ik weet dat plexiglas te glad is voor konijnenpootjes, maar daar bestel ik een transparante plakfolie voor die een anti-slip-structuur heeft.

Natuurlijk is het gewicht van mijn konijnen niet te vergelijken met een volwassen persoon, maar ivm schoonmaken zou het handig zijn als ik er af en toe op kan steunen zonder bang te zijn erdoor te zakken. Vandaar mijn eis dat ik er zelf in kan staan.

Mooi projectje nietwaar? :D

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je plakfolie erop plakt heb je kans dat het heel snel kapot gaat als de konijnen er op gaan krabben.
    Ik heb zelf plexiglas in mijn konijnen hok maar door de bodembedekking in het hok is het niet te glad voor ze. Ons hok is van hout met dus dat plexiglas eroverheen om te voorkomen dat de ontlasting in het hout trek.
    Volgens manlief moet een plaat van 15 mm wel kunnen om op te leunen met schoonmaken. Het is heel sterk spul.
    Wij hebben het gehaald bij een groothandel in bouw materialen die zijn vaak goedkoper dan de gewone bouwmarkt.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    geeeen idee, maar mijn interesse was gewekt wat je er nou toch mee van plan bent :p
    snap alleen nog steeds niks van het idee met de konijnenkooi hoe dat eruit ziet, dus als het gelukt is ; foto! :D

Deel Deze Pagina