Hoi , Even een vraag want maak me er wel druk om. Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en mijn borsten voelen ineens heel anders. Ik voel vooral in m'n linker borst allemaal opgezette klieren en knobbeltjes. Het voelt een beetje als van de lange dikke kralen zeg maar. Ik ga maandag wel even de HA bellen maar maak me er ongerust over. Hebben meer vrouwen dit?
Had ik ook en ben er mee naar de HA geweest en die zei dat t melkklieren waren. Wist ik ook eigenlijk wel, maar wilde gewoon even gerust gesteld worden
Ik heb het gehad na mijn bevalling. Een behoorlijke knobbel. Het was een melkklier volgens mijn ha. Maar goed dat je voor de zekerheid naar de ha gaat. Beter 1 keer te veel.
k had dat ook, heb toen toch een echo gehad in het ziekenhuis, was niks op te zien, er werd gezegd. gewoon melkklieren. Nu heb ik boven in mijn borst ook van die knobbels (geef borstvoeding), denk ik ook melkklieren, maar toch zit het me niet helemaal lekker, dus voor alle zekerheid binnen kort toch even langs de huisarts. Bij twijfel zal ik er idd gewoon even naar laten kijken, anders blijft het toch maar in je hoofd spoken! Succes bij de huisarts en hopelijk kan hij/zij je ongerustheid weg nemen!
Bedankt voor jullie reacties ! Is toch altijd een beetje eng als je borsten vanbinnen anders voelen .. Morgen de ha even bellen !
Gefeliciteerd!! Je borsten doen wat ze moeten doen Vanaf een week of 16 zijn je borsten voldoende ontwikkeld om productief te gaan worden, en bij veel vrouwen gebeurt dat dus ook! Wat je voelt zijn inderdaad melkklieren. Vaak wordt dit in de komende weken wel weer wat minder, maar het kan ook zijn dat het blijft en dat je zelfs wat vocht (hoeft niet wit te zijn!) uit je tepel gaat verliezen. Probeer niet teveel te masseren enzo, dat stimuleert over het algemeen de 'productie' (af en toe even wrijven kan overigens echt geen kwaad hoor, kan juist wel even fijn zijn als je ze uit je BH haalt om even wat te wrijven). Groetjes, Mia (lactatiekundige IBCLC)