Beste lactatiekundige, Sinds zondag zijn mijn man en ik geveld door de buikgriep. Het gaat al iets beter maar heb nog continu diarree. Onze lieve dochter heeft ons aangestoken waarschijnlijk. Ik begin het nu wel echt aan mijn productie te merken. Emma komt weer s nachts voor een voeding huilt veel. Is onrustig aan het drinken laat telkens los uit frustratie en omdat ze ook nog verkouden is. Sinds vandaag krijgt ze nu flesje afgekolfde melk en kolf Ik elke 2 uur. Daarstraks 100cc en net 50 gekolfd. Op mijn werk kolf Ik meestal 150-300cc per keer. Ik drink meer dan 2 liter probeer zo veel mogelijk te eten. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om mijn productie te boosten? Ik baal dat de productie zo snel terug loopt want was nog niet van plan te stoppen met de bv. Ik zit nog ziek thuis en heb morgen mijn mama dag dus neem voldoende rust en heb Emma ook thuis gehouden van de opvang dus we knuffelen Veel. Bedankt!
hoi je bent al heel goed op weg! Inderdaad kun je door zo'n griep een flinke dip in je productie krijgen. Als je nu 2 dagen heel veel knuffelt met je dochter, voedt op verzoek, in elk geval even elke 2 uur ( s nachts 3 uur). En als ze niet drinkt dan kolf je. Verder inderdaad goed drinken en eten. Dan is meestal in 24 of 48 uur je productie weer op het oude niveau. Je kunt eventueel borstvoedingsthee ter ondersteuning erbij nemen, of fenegriek capsules. Doe die 2 dagen even niets anders, geen huishouden, boodschappen etc. Alleen maar voeden,kolven en eten en drinken en slapen. Succes! Mirjam Mirjam
Heel erg bedankt voor je tips! Ik heb de nacht niet meer gekolfd omdat ik zelf helemaal kapot was van het ziek zijn en de hele dag elke twee uur kolven. Emma heeft mijn productiedip goed doorstaan en ondertussen is het weer helemaal op het oude niveau! Dus wou even zeggen bedank!
Hoi. Dank je voor je terug koppeling. Dat vinden we altijd erg fijn en leuk om te horen. Groetjes Saskia
Mag ik nog een vervolg vraag stellen nav de buikgriep? Onze Emma is doordat ze ook ziek was en ik even wat minder productie heb gehad 2wk in gewicht stil gestaan. De afgelopen 2 wk is ze 210 gram aangekomen. Dus groeien doet ze gelukkig weer. Ze is wel gezakt in de groei curve. Zal ze vanzelf weer naar haar oude lijntje terug gaan? Moet ik haar wat vaker gaan aanleggen? De flesjes afgekolfde melk krijgt ze meestal niet op. Ze krijgt 140cc me naar het kdv. Ze zit meestal op 6 voedingen ooit 7 als ze een keertje vaker s nachts is gekomen. Ooit 5 als ze veel slaapt op het kdv en een flesje overslaat. Ze voeden haar dat ook op verzoek, zonder vaste voedingstijden. Alvast bedankt!
hoi de week na de dip is ze weer prima gegroeid. Ze zal haar oude lijntje dan wel weer op gaan pakken. Dit kan wel even duren. Het gebeurt vaker dat baby's op een kdv minder drinken, dan zijn er zoveel prikkels en zijn ze vermoeider. Probeer de dagen dat je thuis bent gewoon een keer extra aan te leggen. Vaak vragen ze daar zelf ook wel om. Mirjam
Hoi mirjam! Bedankt voor je antwoord! Ik had inderdaad gemerkt dat ze op de dagen dat ik thuis ben ipv 6 voedingen ooit 7/8 keer komt. Ik voed haar dan ook gewoon op verzoek maar dan weet ik dat ze uiteindelijk wel weer op haar eigen lijntje gaat komen. Ze is zo'n tevreden baby dat ik me ook eigenlijk niet erg zorgen maak oid. Nogmaals bedankt!