Hoi Meiden, Ik ben vandaag bij de Huisarts geweest omdat ik een knobbeltje heb gevonden in mijn linkerborst. Omdat ik dacht dat het misschien een opgezette melkklier was maakte ik me eigenlijk ook niet zo druk. Dit was ook wat de huisarts zei toen ik vertelde van het knobbeltje. Uiteraard ging hij het zelf ook onderzoeken. En toen vroeg hij meteen hoe vaak ik me zelf eigenlijk controleerde en wanneer de laatste keer voor de deze was. Ik zei dus dat ik dat bijna nooit doe. ( geen idee dus hoe lang die knobbel er al zit) Heb het natuurlijk wel eens gedaan maar wist nooit wat ik moest voelen. En nu voelde ik dus wel duidelijk die knobbel. Ik merkte aan zijn reactie dat hij op dat moment ook niet meer uitging van een opgezette melkklier. Dus nu moet ik een mammae echo laten maken aangezien een mammografie niet mag tijdens de zwangerschap. Komende woensdag heb ik al de afspraak staan. Maar ben evengoed benieuwd of er meiden zijn die dit al eens eerder hebben gehad en wat de afloop ervan was. Ga er stiekem vanuit dat als het al iets is het goedaardig is, maar dan nog. Je weet het nooit natuurlijk...
ja ik.. ik heb masteopathie. goedaardige bultjes in mijn borsten die vooral rond mijn menstruatie , en rond / na een zwangerschap heel erg aanwezig zijn. op later termijn kan dit omslaan in iets ergers.. maar voorlopig lat ik elke 6mnd een foto maken...en gaat het nog prima.... succes.
Tijdens mijn bv periode voelde ik ook een knobbeltje, dit bleek een groot pulserend vat te zijn op de echo. En ik voelde precies de bocht in het vat. Dus dat zou ook kunnen.
Hier ook een jaar geleden gevoeld, zo groot als een erwtje. Bleek nog te zijn van een borstontsteking die ik jaren ervoor heb gehad. Is ondertussen ook langzaam weggetrokken... Zeker tijdens een zwangerschap waarbij je borsten zo veranderen zou ik me niet te druk maken meid!