Ik heb denk nu al een jaartje of 4 zeker een knobbel in me borst. Het is een knobbeltje denk zo groot als een mini knikker zal maar zeggen. Knobbeltje is keihard en kan hem bewegen. Zelfs zo dat je het door de huid heen ziet zal maar zeggen. Ik ben er denk nu 3 jaar terug mee naar de huisarts geweest. Die heeft gevoeld en gezegd oh is niks aan de hand. Kom maar terug als het zeer doet of gegroeid is. Nu de laatste paar dagen maak ik me toch zorgen. Soms doet het knobbeltje namelijk wel eens een beetje zeer en van de week dus ook weer. Nu ga ik dus maar een afspraak maken bij de huisarts en wil gewoon doorverwezen worden. Voel me toch niet op me gemak. Ook nu de laatste tijd het schijn onder me oksels ook gevoelig is. En zeer doet. (zal maar zeggen links van me borst net niet onder me oksel). Nu kan dat ook komen dat me borsten gegroeid zijn (ben helaas laatste tijd wat aangekomen) . Denken jullie dat ik me zorgen moet maken . Wou toch even me verhaal kwijt aangezien het me toch niet lekker zit. Nu maar hopen dat me huisarts goed zat en dat zo kon voelen toen dat er niks aan de hand was. Sorry moest het even kwijt....
Of je je zorgen moet maken, dat durf ik je niet te zeggen. Maar kan wel heel goed begrijpen dat je dat wel doet. Eerlijk gezegd, klinkt het ook wel een beetje laks van de h.a om dat te zeggen.
Ik begrijp goed dat je je zorgen maakt. Morgen gelijk naar de ha en een doorverwijzing eisen. Want: - Als het niks is, hoef je je niet zo lang zorgen te maken. - Als het wel iets is, kan er beter zo snel mogelijk actie ondernomen worden. Succes en sterkte!
kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zelf laat ik het ook om de zoveel tijd ff checken hoor heb namelijk altidj dikke bulten aan de bovenkant bij mij is het van de hormonen maar laat het liever een keer teveel dan een keer te weinig bekijken dus als ik voor iets anders kom laat ik dat ook altijd ff checken. het kan ook meer pijn doen onder invleod van hormonen is hier dan het geval. maar idd hoor bij twijfel lekker ff bij de ha voorbij hoor en anders miss wat aandikken zodat ie je dooorstuurt
Heey meid Poeh kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Inderdaad erop staan dat de huisarts nu meer actie onderneemt hoor, je wilt gewoon zekerheid hebben. Sterkte!
Logisch dat je je zorgen maakt! Ik vind je huisarts erg laks. Je kunt aan de buitenkant niet voelen of een knobbel goed- of kwaadaardig is :x. Laat je doorverwijzen. En dan het liefst naar een ziekenhuis met een mammapoli. Daar zullen ze een echo of mammografie maken en - indien nodig - direct een punctie doen. Ook weet je dan direct dezelfde dag de uitslag: wel zo prettig! Voor jouw geruststelling: over het algemeen doet borstkanker geen pijn. Over het algemeen dan...
Ik ga morgenochtend nu ook gelijk bellen. Weet inderdaad dat ik er heel laks mee bent geweest. Maar het heeft nooit zeer gedaan is nooit gegroeid enz. Dus vertrouwde me huisarts wel. Maar de laatste paar dagen voel ik het steeds vaker en maak ik me toch wel heel erg zorgen Ben niet zwanger maar heb wel even zitten huilen net omdat ik opeens erg bang ben.
Klinkt als een cyste, maar... Een ha kan dat NOOIT beoordelen. Kan me daar echt heel kwaad over maken. Ik heb ooit een knobbel gehad, ben naar de ha gegaan, die zei dat een ha er nooit iets over mag zeggen en hij stuurde me door. De oncoloog voelde eraan en zei ook dat het aan se buitenkant NIET te beoordelen is. Dus ik kreeg ee echo. Geef die ha een schop onder zijn kont en zorg dat je doorverwezen wordt! Maar dat je hem kunt bewegen is wel een goed teken is mij verteld! Geeft alleen geen zekerheid.
Over kwartiertje ga ik bellen voor een afspraak. Zal het wel pas maandag worden voordat ik terrecht kan. Weekend in de zenuwen dus . Ga nu inderdaad echt eisen voor een doorverwijzing. Wil het zekere voor het onzekere.
Heb gebeld maar kon helemaal geen afspraak maken. Omdat mijn huisarts vandaag voor het laatst is en maandag een nieuwe komt ook op een andere locatie. Dus maandag kan ik pas bellen voor een afspraak. Ik heb alleen net besloten dat ik me huisarts in zijn spreekuur gaat bellen. Misschien wil hij me dan wel ten woord staan en eventueel gelijk door verwijzen.
Aan de andere kant: die paar dagen maken echt niet uit hoor! Probeer het even een beetje van je af te zetten, je loopt er nu al vier jaar mee, die ben je toch ook doorgekomen
'Een mens lijdt het meest,.......' Ook al zou je vandaag nog een doorverwijzing krijgen, je moet sowieso het weekend afwachten. Je kan je wel zorgen maken, maar dat heeft geen zin en is verspilde energie. Probeer wat te ontspannen en wacht af tot je wat meer weet. Meer kan je niet doen.
dus jullie raden aan niet bellen? Ik weet even niet wat het slimste is. Probeer het van me af te zetten, maar lukt niet helemaal. Ik weet dat ik er heel laks mee bent geweest. Maar doe ik nu niks meer aan. Nogmaals ga er zeker vanuit dat het niks is hoor. Maar wilt voor mezelf het zekere voor het onzekere.
Ik zou wel bellen. Uiteraard is de kans groot dat je pas na het weekend terrecht kan, maar je kan wel je 'zegje' kwijt. Om nu te gaan zeggen je hebt al 4 jaar gewacht dus die paar dagen kunnen er ook wel bij vind ik raar. Achteraf zeg je altijd had ik maar.....de situatie is hoe die nu is en dan is elke dag wachten veel. Ts...volg je eigen gevoel en als dat bellen is bellen! Kwebbel
Oh, ik zou wel bellen. Dat zeker weten. Better save than sorry, ik bedoelde alleen maar dat je met een doorverwijzing pas volgende week terecht zou kunnen. Dus je toch dat weekend door moet. Maar bellen zou ik sowieso hoor.
Je moet idd het weekend door, maar je zal zien dat het daarna snel gaat. Ik had in 5 dagen de ha, oncoloog, echo en de uitslag gehad.
altijd even laten onderzoeken hoor. het klinkt als wat ik heb gehad, een fybro adenoom. en dat is onschuldig, maar bij mij was ie pijnlijk en ik heb hem laten verwijderen, ik was ook bang dat het iets anders kon zijn. succes